Remedy en Rockstar Games sluiten overeenkomst voor twee Max Payne-remakes!

Remedy Entertainment en Rockstar Games, respectievelijk de oorspronkelijke bedenkers van Max Payne en de eigenaars van de rechten omtrent deze videogame-serie met film noir-thema's, bereikten net officieel een akkoord! Via deze zakelijke overeenkomst besloten de betrokken partijen dat zowel het eerste als het tweede deel opnieuw in de belangstelling mogen staan, want beide iteraties ontvangen de kans om in de toekomst als volwaardige remakes door het leven te gaan! Concrete details zijn relatief schaars, maar in het bovenstaande bericht schreef men alvast enkele feiten betreffende de herrijzenis van de legendarische Third-Person Shooter-franchise.

Om te beginnen verduidelijkte men dat Remedy Entertainment de verantwoordelijke ontwikkelaars zullen zijn en dat Rockstar Games eerder voor de kosten zal opdraaien, evenals logistieke aspecten zoals globale distributie of marketing. Deze remakes gaat men niet alleen als totaalpakket verkopen - denk terug aan bijvoorbeeld de trilogieën voor Crash Bandicoot of Spyro the Dragon - maar ze zijn bovendien exclusief voor meer hedendaagse platformen bestemd. De PlayStation 5, Xbox Series S | X en PC werden dus geselecteerd als relevante platformen van dienst, met andere woorden. Ook over de technologie spraken de Finse developers: beide Max Payne-projecten zullen de Northlight Engine hanteren, welke men voordien gebruikte voor onder andere Quantum Break en Control. Hiermee zegt men tegelijkertijd dat deze samenwerking over de algemene lijn een AAA-budget zal ontvangen, vergelijkbaar met Remedy's meest recente aanbiedingen. Dat belooft, en wie weet krijgen we ooit ook een Max Payne 4!

Het is helaas nog veel te vroeg voor beeldmateriaal, want momenteel bevinden de remakes zich louter in een conceptuele fase. Dit was echter te verwachten, aangezien Remedy Entertainment reeds verschillende games voor de komende jaren heeft aangekondigd. Uitgever 505 Games gaf toestemming voor Control 2 plus een coöperatieve multiplayer spin-off, Alan Wake II is eveneens in aantocht (deels dankzij financiële steun van Epic Games) en daarnaast werken ze ook aan een multiplayer-gerichte belevenis met behulp van Tencent. Jammer genoeg zelfs geen teaser trailer waarmee fans reikhalzend kunnen uitkijken naar deze atmosferische neo-noir thrillers, maar het zijn hoe dan ook drukke tijden voor dit getalenteerde bedrijf uit Finland!

 
Alhoewel dit goed nieuws is, beginnen de remakes wel mijn strot uit te komen.
Is de inspiratie binnen de gaming wereld zo ver te zoeken dat tegenwoordig alles geremaked word?
Ik ben momenteel Max Payne 3 aan het herspelen. Ik had veel liever een Max Payne 4 gezien.
 
Redactie
Zolang het maar geen GTA Remaster debacle is ben ik tevreden. Anders ga ik gaan protesteren in Brussel!
 
Terug
Bovenaan