Waar ben jij nostalgisch naar?

Terlinden,+Christophe+004.jpg

Deze ondingen waarvan de kauwgom in de meeste gevallen al +10 jaar in de volle zon stond te smelten en stollen.
Vooral aan de zee(dijk) stond het altijd vol van die dingen.
Sporthallen ook, of de popcorn machine.

Terlinden,+Christophe+004.jpg

Deze ondingen waarvan de kauwgom in de meeste gevallen al +10 jaar in de volle zon stond te smelten en stollen.
Vooral aan de zee(dijk) stond het altijd vol van die dingen.
Of de deze met zo'n spiraal. :love:
Dan heel de dag op zo'n tutterfrut (maar liefst 20 frank moest je daarin steken) rondlopen en als het tijd was om te gaan slapen legde je die op je nachtkastje om dan de ochtend daarop gewoon verder te gaan met kauwen.

spiraalautomaat-nieuw.jpg

De krokante Musli met chocolade van de AH komt een beetje in de buurt.
Maar natuurlijk, nothing beats the original.
Er bestaat zelfs een FB groep 'Kwakies' :')

Beste ontbijtgranen die ooit bestaan hebben!
Blijkbaar al van rond 2010 uit de handel?

Volgens mij zijn kwakies uit de rekken gehaald omdat ze te verslavend waren. Tzelfste is gebeurd met dat ronde rood streep wit aardbei creme snoepje

/EDIT: Wie kent deze nog?

41X51YcUMqL._PIbundle-5,TopRight,0,0_AA300SH20_.jpg

Volgens mij zijn kwakies uit de rekken gehaald omdat ze te verslavend waren. Tzelfste is gebeurd met dat ronde rood streep wit aardbei creme snoepje

Die ham van de lunchables was echt serieus questionable. Alsof ze de pers om er ham-achtige-substantie van te maken, te hard gezet hadden.

Die strawberry and cream snoepen kan je nog vinden in pompstations.

Punica (sp?) en de Punica Oase. Op een dag stond er in heel de straat gewoon een fles Punica in de brievenbus. Als kind vond ik dat fantastisch. Als volwassene vraag ik mij af hoeveel mensen nu nog zonder boe of ba een fles fruitsap zonder enige uitleg in de post gaan uitdrinken.

Looping, dat was een chocoladereep een beetje gelijk Chunky KitKat maar zachter. Enfin, denk ik, het is heel vaag.

En dan was er een koekje waar zot veel reclame werd voor gemaakt. Het was vrij bros en ik dacht dat het iets met appel te maken had (maar het was niet gevuld of zo). Smaakte wat zoals Palmiers.

De Delhaize waar je als kind nog iets aan had. De onze had toen echt nog een prima speelgoed rayon met echt merken ipv wat plastiek brol die je nu - als het er überhaupt nog is - kan vinden én een prima selectie kinderboeken.

Het vroegere Franse briefgeld, dat was echt mooi.

omg ik kreeg da nooit van mijn ouders 😭 ik moest altijd schooien bij vrienden

Apple Minis. Die dingen waren plakkerig, maar o-zo heerlijk. :love:

wmpveacybsb41.jpg

Of Kix.

cereales-kix.jpg

Die zijn toch al bijna twintig jaar verdwenen. Denk dat het van rond 2002 geleden is dat ik die nog gegeten heb.

Apple Minis. Die dingen waren plakkerig, maar o-zo heerlijk. :love:

wmpveacybsb41.jpg

Of Kix.

cereales-kix.jpg

Die zijn toch al bijna twintig jaar verdwenen. Denk dat het van rond 2002 geleden is dat ik die nog gegeten heb.
Die Kix heb ik nog wel gegeten denk ik. Maar die Apple Minis herinner ik me niet.
Over het algemeen (of het is maar mijn indruk) is er precies minder keuze in ontbijtgranen dan vroeger. Alé, toch als ik het bij Kellogg's enz houd.

Die Kix heb ik nog wel gegeten denk ik. Maar die Apple Minis herinner ik me niet.
Over het algemeen (of het is maar mijn indruk) is er precies minder keuze in ontbijtgranen dan vroeger. Alé, toch als ik het bij Kellogg's enz houd.
Ontbijtgranen hebben dan ook de dag van vandaag niet meer zo'n gezond en positief beeld als dat vroeger werd meegegeven. Dat heeft er ook wel wat mee te maken.

Ontbijtgranen hebben dan ook de dag van vandaag niet meer zo'n gezond en positief beeld als dat vroeger werd meegegeven. Dat heeft er ook wel wat mee te maken.
Ik herinner mij die reclames nog, waar dan werd bewierookt dat er daar wel extra vitamines en ijzer in zat zeg! Frosties geven je tijgerkracht (en misschien ook wel diabetes)!

Ik eet nog graag eens een bowl Choco’s met echt koude melk. Dus toen we kinderen kregen dacht ik ‘aha’ maar wie eet er dus geen cornflakes in geen enkele vorm stoof ze? Juist ja…

Terug
Bovenaan