Visenya
Well-known member
Sporthallen ook, of de popcorn machine.![]()
Deze ondingen waarvan de kauwgom in de meeste gevallen al +10 jaar in de volle zon stond te smelten en stollen.
Vooral aan de zee(dijk) stond het altijd vol van die dingen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sporthallen ook, of de popcorn machine.![]()
Deze ondingen waarvan de kauwgom in de meeste gevallen al +10 jaar in de volle zon stond te smelten en stollen.
Of de deze met zo'n spiraal.![]()

Ik dacht ik zoek die nog eens op... blijkbaar is die al 20 jaar dood?!
Die waren 20 seconden lekker en dan was het niks meer. Zo heerlijk chemisch van smaak. Ik at die graagMet uw ouders op café zitten en dan iets "van het schap" mogen pakken. En dat was dan bv zo'n reep kauwgomballen. Dan zoveel mogelijk in uw mond tot uw kaakspieren pijn deden van het kauwen.
![]()

Ja die had een ernstige ziekte, vroeger nooit bij stilgestaan ik dacht dat dat een jonge gast was die er oud uit zag.Ik dacht ik zoek die nog eens op... blijkbaar is die al 20 jaar dood?!
Ja ik wist ook dat die altijd serieus ziek was, maar ik verschoot van de termijn. 20 jaar al!Ja die had een ernstige ziekte, vroeger nooit bij stilgestaan ik dacht dat dat een jonge gast was die er oud uit zag.
De krokante Musli met chocolade van de AH komt een beetje in de buurt.Ongetwijfeld al vaker aangehaald hier, maar dan toch zeker het vermelden nog eens waard: Kwakies!
![]()
Er bestaat zelfs een FB groep 'Kwakies' :')De krokante Musli met chocolade van de AH komt een beetje in de buurt.
Maar natuurlijk, nothing beats the original.
Die ham van de lunchables was echt serieus questionable. Alsof ze de pers om er ham-achtige-substantie van te maken, te hard gezet hadden.Er bestaat zelfs een FB groep 'Kwakies' :')
Beste ontbijtgranen die ooit bestaan hebben!
Blijkbaar al van rond 2010 uit de handel?
Volgens mij zijn kwakies uit de rekken gehaald omdat ze te verslavend waren. Tzelfste is gebeurd met dat ronde rood streep wit aardbei creme snoepje
/EDIT: Wie kent deze nog?
![]()
Tuurlijk was het questionable maar het blijft een stuk jeugdsentiment :')Die ham van de lunchables was echt serieus questionable. Alsof ze de pers om er ham-achtige-substantie van te maken, te hard gezet hadden.
Heb je de pizza versie ook gehad? Zalig! En dan een CapriSun fruit-water-suiker er bij en de lunch was topTuurlijk was het questionable maar het blijft een stuk jeugdsentiment :')

omg ik kreeg da nooit van mijn oudersEr bestaat zelfs een FB groep 'Kwakies' :')
Beste ontbijtgranen die ooit bestaan hebben!
Blijkbaar al van rond 2010 uit de handel?
Volgens mij zijn kwakies uit de rekken gehaald omdat ze te verslavend waren. Tzelfste is gebeurd met dat ronde rood streep wit aardbei creme snoepje
/EDIT: Wie kent deze nog?
![]()
ik moest altijd schooien bij vriendenYes!!!Heb je de pizza versie ook gehad? Zalig! En dan een CapriSun fruit-water-suiker er bij en de lunch was top![]()
En dan aan de muur moeten blijven staan van de middag-juf want ‘dat doe je niet op de speelplaats’Yes!!!
En dan uw verpakking opblazen en platstampen onder uw voet om een knal te horen ^^

Die Kix heb ik nog wel gegeten denk ik. Maar die Apple Minis herinner ik me niet.Apple Minis. Die dingen waren plakkerig, maar o-zo heerlijk.
![]()
Of Kix.
![]()
Die zijn toch al bijna twintig jaar verdwenen. Denk dat het van rond 2002 geleden is dat ik die nog gegeten heb.
Ontbijtgranen hebben dan ook de dag van vandaag niet meer zo'n gezond en positief beeld als dat vroeger werd meegegeven. Dat heeft er ook wel wat mee te maken.Die Kix heb ik nog wel gegeten denk ik. Maar die Apple Minis herinner ik me niet.
Over het algemeen (of het is maar mijn indruk) is er precies minder keuze in ontbijtgranen dan vroeger. Alé, toch als ik het bij Kellogg's enz houd.
Ik herinner mij die reclames nog, waar dan werd bewierookt dat er daar wel extra vitamines en ijzer in zat zeg! Frosties geven je tijgerkracht (en misschien ook wel diabetes)!Ontbijtgranen hebben dan ook de dag van vandaag niet meer zo'n gezond en positief beeld als dat vroeger werd meegegeven. Dat heeft er ook wel wat mee te maken.
True. Ik eet het ook niet meer hoor.Ontbijtgranen hebben dan ook de dag van vandaag niet meer zo'n gezond en positief beeld als dat vroeger werd meegegeven. Dat heeft er ook wel wat mee te maken.
Ik eet nog graag eens een bowl Choco’s met echt koude melk. Dus toen we kinderen kregen dacht ik ‘aha’ maar wie eet er dus geen cornflakes in geen enkele vorm stoof ze? Juist ja…Ontbijtgranen hebben dan ook de dag van vandaag niet meer zo'n gezond en positief beeld als dat vroeger werd meegegeven. Dat heeft er ook wel wat mee te maken.