Waar ben jij nostalgisch naar?

Muilen op de fuif.

Toe komen, wat pinten klieven en dan als het laat genoeg werd, met de vriendenhoop eens rondgaan op de fuif, zien of er ergens knappe grieten stonden, daar wat in de buurt gaan staan "dansen", en dan een half uur later gezellig muilen. Na een tijdje weer verder en het volgende groepje dames zoeken :D

Schoon tijden, iedereen wist dat het gewoon maar voor te muilen was, geen verplichtingen, geen verdere bedoelingen, niets nummers uitwisselen, van facebook was nog geen sprake, soms wist ik de naam van dat meisje niet eens.

Speelgoedwinkel christiaensen

pdf_4f032492-7d23-11eb-968d-f25a1815c2e2.jpg

Anderzijds hadden mijn ouders toen ik 18j was, een gezamenlijk inkomen van 60.000 bef.
(En een afbetaald huis! 😭)

Ja, ik hoor mijn vader nog zeggen toen ik de koop gesloten had van mijn woning voor 280+k zonder BTW... wat is hier van goud want uw woning is kleiner als mijn garage.

Was toen toch wel effe pissed :(.

Ik weet nog hoe toen ik student was mijn vader altijd afkwam dat persoon X die we kenden jaren daarvoor (zal dan jaren 90 zijn) al 100 000 BEF had per maand. Netto hé.
Daarmee maak je nu niet echt indruk meer (minst van al in de bruto-loon thread).
Euhm daar maak je nu nog zeker indruk mee. Dat is 2500€ netto. Zeker als je zegt dat je dat loon al 30j geleden verdiende.

Muilen op de fuif.

Toe komen, wat pinten klieven en dan als het laat genoeg werd, met de vriendenhoop eens rondgaan op de fuif, zien of er ergens knappe grieten stonden, daar wat in de buurt gaan staan "dansen", en dan een half uur later gezellig muilen. Na een tijdje weer verder en het volgende groepje dames zoeken :D

Schoon tijden, iedereen wist dat het gewoon maar voor te muilen was, geen verplichtingen, geen verdere bedoelingen, niets nummers uitwisselen, van facebook was nog geen sprake, soms wist ik de naam van dat meisje niet eens.
#metoo
#groepsdruk
#lekker muilen zonder stigma !!!!

Ja, ik hoor mijn vader nog zeggen toen ik de koop gesloten had van mijn woning voor 280+k zonder BTW... wat is hier van goud want uw woning is kleiner als mijn garage.

Was toen toch wel effe pissed :(.
Voor de aankoop van een ander huis vorig jaar, heb ik mijn vader (die meerdere huizen zelf heeft gezet) eens meegenomen op een roadtrip doorheen Wallonië, in de streek waar ik aan het zoeken was en ongeveer 10 huizen getoond die ik bezocht had of opgevolgd had, zodat hij kon zien (en uitleggen aan mijn moeder 🤪) wat de huidige markt was, ook in de streek net over de taalgrens.
Ik vermoed dat zij die huizen met 80 tot 100k lager zouden geschat hebben, maar zo snapten ze wel dat de markt (vraag en aanbod) bepaalt wat een correcte prijs is en niet wat er 10, 15, 20,... Jaar geleden voor werd betaald.
Ze zijn meegeweest naar enkele huizen en gronden waarop ik actief meegeboden heb (telkens hetzelfde of meer dan de vanaf prijs) en dat ik met tienduizenden euro's werd overboden. Dat heeft hen wel met de voetjes op de grond gezet én tegelijkertijd blijven de prijzen wel nog steeds in verhouding met de lonen in deze relatief goedkope regio.
In een duurdere regio zou ik me zelfs geen 2 slaapkamer appartement van 30j oud kunnen permitteren. :unsure:

De laatste tijd heel veel nostalgie naar de tijd dat ik nog aan modelbouw deed. Aanvankelijk trokken mijn bouwels op niet veel: overal lijmresten en een brakkige poging tot schilderen, later werd ik daar beter in. Ik had nog een fraaie Dunkerque, Bismarck en Prinz Eugen op 1:350-schaal gebouwd alsook een Königstiger, Jagdtiger en Jagdpanther. En een SU-35, wat een fraai dingetje. :love:

Misschien toch ooit eens opnieuw oppakken, maar ik weet niet wat mijn vrouw ervan zou vinden om een slagschip in huis te halen.

Terug
Bovenaan