Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb ik ooit gehad, is dacht ik meer een energizer soort ice tea.

Eerste keer dat je dat zag als 10 jarig ventje was toch schrikken. Vinger in een stekkendoosje steken, wat watten op de bodem leggen en ergens halverwege de vinger wat eosine ('rood') smeren. Dan vragen aan de jongere klasgenootjes: Moet je mijn afgesneden vinger eens zien? De speelplaats begin jaren 90:
Ik herinner me nog 5de-6de leerjaar, begin jaren 90, toen de Game boy net uitkwam. Toen altijd zelfde 2-3 gastjes die een Game Boy mee namen naar school en er mee uitpakten tijdens de speeltijd. Was toen ook een jongensschool, dus dat gaf nogal wat ambiance. Mario spelen en daar achter een boel gasten die probeerden mee te kijken...natuurlijk, amper iemand die iets kon zien van dat scherm met een kijkhoek van 2 keer niets. Maar bleef toch fijn zicht
.
), continue zoeken naar mensen die de rode hadden om Pokémons te ruilen. Er had maar 1 iemand in onze klas zo een kabeltje om uw gameboys te verbinden wel, die was toen even zeer populair...

Moest als 7-8 jarige ook sigaretten gaan halen voor ons vader in de gazettenwinkel. Curieus hoe men nu zou reageren als zo'n pagadderke zoiets zou komen kopenOok totaal ondenkbaar nu: ik 'mocht/moest' tijdens de speeltijd soms naar de plaatselijke kruidenier om Stimorol-sjieken gaan van een leerkracht. Was maar 100 meter van het school...maar kan me inbeelden dat nu zoiets meerdere alarmbellen zou doen afgaan.

Nu zou je geweigerd worden. Sigaretten mag je niet verkopen aan minderjarigen. Heb zelf nog in een krantenwinkel gewerkt en de bazin was daar heel strikt in.Moest als 7-8 jarige ook sigaretten gaan halen voor ons vader in de gazettenwinkel. Curieus hoe men nu zou reageren als zo'n pagadderke zoiets zou komen kopen![]()
Idem te denken dat ik in mijn jonge tijd voor mijn vader met 20 Frank ( 0,5 €) naar de dagbladhandel liep voor en pakje sigaretten en de krant en nog geld over had voor wat snoep...wat kost dat eigenlijk nu een pakje Gauloises Blonde sigaretten (ben niet roker)?lol, in het vijfde lager heb ik nog sigaretten moeten halen voor de leraar. Wel zot, dat zoiets toen gewoon allemaal kon. Een leraar die een 10-11 jarige naar buiten stuurt om achter sigaretten te gaan.![]()
Hier jongen, 40 frank. Een pakje Oranje Boule d'Or en met de rest koopt ge snoepkesIdem te denken dat ik in mijn jonge tijd voor mijn vader met 20 Frank ( 0,5 €) naar de dagbladhandel liep voor en pakje sigaretten en de krant en nog geld over had voor wat snoep...wat kost dat eigenlijk nu een pakje Gauloises Blonde sigaretten (ben niet roker)?
"De overschot is even snel terug hé!"ik moest het wisselgeld altijd terug geven. Geen snoepjes voor mij![]()

De speelplaats begin jaren 90:
Ik herinner me nog 5de-6de leerjaar, begin jaren 90, toen de Game boy net uitkwam. Toen altijd zelfde 2-3 gastjes die een Game Boy mee namen naar school en er mee uitpakten tijdens de speeltijd. Was toen ook een jongensschool, dus dat gaf nogal wat ambiance.
Hier ook enkel jongens tot het 5e leerjaar. Was ook even aanpassen.In 1994 zat ik in het 1e leerjaar. Ook gescheiden, vanaf 1995 ineens gemengd. Vooral raar dat de helft van de klas (kameraden) ineens opgesplitst werd en aangevuld met meisjes. Op uw 7-8j boeit dat nog niet![]()
Idem en dat was al '98.Hier ook enkel jongens tot het 5e leerjaar. Was ook even aanpassen.