Waar ben jij nostalgisch naar?

De plaatsen op de trein waar mocht gerookt worden. De rook werd door een soort plexi wel perfect tegengehouden 😄.

De plaatsen op de trein waar mocht gerookt worden. De rook werd door een soort plexi wel perfect tegengehouden 😄.
Dachten we toch. Ik herinner me toch vooral dat ik voor ik op de trein stapte keek naar het logotje op de buitenkant op zoek naar een niet-rokers wagon.

Echte frisdranken zonder kunstmatige zoetstoffen of stevia brol. Niet dat ik er veel drink maar Dr Pepper, Canada Dry, Pepsi Cola, Schweppes Indian Tonic, Fanta Citroen, 7UP ooit allemaal lekkere frisdranken, nu zijn ze wel mooi verneukt door suiker grotendeels te vervangen door kunstmatige zoetstoffen of stevia.

idd, zoveel cultuur verloren gegaan. De enige atypische is wsl Café d'Anvers die pas geloof ik in 2018/2019 gesloten is, hetzelfde als La Rocca. Maar dat waren wel een beetje de specialere keten natuurlijk ;)

Decadance niet vergeten. Ook legendarische feestjes meegemaakt.
De laatste tijd was Kompass Klub ook wel een vaste waarde met zijn eigen unieke sfeer. Daar zullen we binnen 20 jaar ook nostalgisch op terugkijken, dat zeg ik u nu al. Dat proberen in te zien (waar je later met nostalgie zal op terugkijken), vind ik ook een leuke denkoefening om wat bewuster te leven trouwens.

Dat proberen in te zien (waar je later met nostalgie zal op terugkijken), vind ik ook een leuke denkoefening om wat bewuster te leven trouwens.

Ik vraag me dat wel vaak af bij muziek. Nu kijken we met nostalgie terug naar muziek van 20-30 jaar geleden, maar ik vraag me af welke nummers van tegenwoordig ook de tand des tijds zullen overleven en waarvan men over 20-30 jaar zal zeggen "damn, toén maakten ze toch pas echt goeie muziek he!!".

... of altijd maar nieuwe dingen verzinnen met Lego...

Dit is zo herkenbaar, in het bijzonder Lego Technic dan. Eerst de standaard modellen maken volgens het boekje, mee spelen tot je het beu bent. Dan de alternatieve modellen maken volgens het boekje, mee spelen tot je het beu bent. En dan gewoon los van de boekjes oneindig veel echte machines nabouwen, eigen "uitvindingen" maken, ... En hoe meer verschillende dozen je had, hoe meer technologie je kan nabouwen en hoe zotter je kon gaan met uw eigen uitvindingen.

Uren, dagen, weken, ... heb ik daarmee gespeeld. En noem me ouderwets maar ik vind dat best wel 'gezond' speelgoed: je bent actief bezig, je leert technologie kennen, je leert creatief bezig zijn, ... Ik kan niet wachten om mijn bouwdozen door te geven aan mijn kleine. :D

Belga sigaretten, was toen 70 of 80 Bfr.
Ik was dus op mijn 13e/14e redelijk wat bezig met stiekem sigaretten kopen en oproken (samen met nog 2 vrienden). Die felle verpakkingen van de sigaretten hadden toch een effect vond ik, je begon jezelf al vlug te vereenzelvigen met een merk.
Deze vond ik goed:

e93737784f8632f81a2c2444342568ec_400x400.jpeg

En deze ook (dat was nog voordat Marlboro en co op de mentholsmaken sprongen):

925731430s.jpg

En deze toen ik op schoolreis in de UK was:

Benson-Hedges-Special-Filter-Cigarette.jpg

Ik vraag me dat wel vaak af bij muziek. Nu kijken we met nostalgie terug naar muziek van 20-30 jaar geleden, maar ik vraag me af welke nummers van tegenwoordig ook de tand des tijds zullen overleven en waarvan men over 20-30 jaar zal zeggen "damn, toén maakten ze toch pas echt goeie muziek he!!".
Volgens mij geen meer.. Ik kan me nu geen enkel lied voor de geest halen van bvb het jaar 2010 die ze nog regelmatig op de radio draaien. Meeste artiesten zijn eendagsvliegen geworden.

Deze ook nog gevonden 😂

Nuja zoals ik al zei different times :unsure:

Mooie tijden, goeie muziek. Al herinner ik me nu vooral graag de muziek. Wij gingen vooral voor de vrouwen naar de discotheek, maar anno 2021 ben ik content dat er nooit eentje heb leren kennen. Veel schone vrouwen uit die tijd zien er anno 2021 echt afgeleefd uit.

Volgens mij geen meer.. Ik kan me nu geen enkel lied voor de geest halen van bvb het jaar 2010 die ze nog regelmatig op de radio draaien. Meeste artiesten zijn eendagsvliegen geworden.
Ik ook niet, sinds 2010 is er enkel bagger gemaakt. Sinds 2000 ging het al bergafwaarts.

Wij gingen vooral voor de vrouwen naar de discotheek, maar anno 2021 ben ik content dat er nooit eentje heb leren kennen. Veel schone vrouwen uit die tijd zien er anno 2021 echt afgeleefd uit.
I dodged some serious bullets :unsure:
Ge ziet da in veel van die filmpkes, ze pikken der express de fermste tussenuit. Shrek 2 en Shrek 3 kwamen nooit in beeld :unsure: , enfin ze haalde de cut niet.

Wel leuke tijd en plezante muziek nog. Anno 2021 geeft dat wel een retro gevoeltje.

Och zot. wat ik hier nog op mijn schijven vind \\192.168.1.51\music\pre 2011\Dj Pedroh - 11 Years the Oh Part1.WMA
Blijkbaar ook vindbaar op
youtube.

Ik had in den tijd een lidkaart van quasi elke discotheek in Vlaanderen maar vond the Oh met momenten toch wel een strekenkot.

Al die discotheken, daar schiet ook nog maar amper iets van over.
Sotto's, Kokorico, Cherry Moon, Café Local, La Rocca, Highstreet, den Boccaccio, voor de week erna te staan stampen in den Lagoa.

En allemaal quasi één per één pijlsnel naar beneden. In Local zaagt ge dat echt kei hard, waar er vroeger vier schaars geklede dames met regelmaat op een verhoogske wat danskunstjes toonden was het tegen 't einde één, max twee niet echt al te vettekes en nog maar 2x per avond. (Zou er niet echt van verschieten dat dat verstiare personeel was)

Als ik achteraf terug kijk denk ik dat mijn ouders in den tijd serieus met mij hebben afgezien. :unsure:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan