Waar ben jij nostalgisch naar?

Ja dat was daar, het melkhuisje

Een druilerige woensdagmiddag in november. Regen, regen, regen, maar binnen is het lekker warm. Je speelt heel de middag met de Lego of je leest nog eens je stapel Jommekes en Suske en Wiskes. Om vier uur mag de tv aan, want dan begint TV2 met uitzenden. (Je hebt een vage droom dat je altijd en overal op tv kan kijken naar wat je wil, zonder dat je moet wachten, maar het lijkt alleen maar een droom. je kan je niet voorstellen dat dat ooit werkelijkheid zal worden). De omroepster kondigt Samson en Gert aan en vervolgens het Disney Festival met Darkwing Duck, of Goof Troop. Als afsluiter van het Festival een Disneyfilmpje uit de oude doos. In de keuken staat de spaghettisaus te pruttelen. Achter de stilaan aandampende ruiten begint het donker te worden, en dan zegt een mysterieuze stem.

Welkom, bij Postbus X

Ik ben nostalgisch naar de vrijdag- en zaterdagavonden vroeger.
Op vrijdag gingen we regelmatig naar de Makro. Mijn ouders probeerden mij soms mee binnen te smokkelen toen ik nog geen 12 was i.p.v. mij naar de kinderopvang te brengen.
Na het winkelen gingen we dan eten in het restaurant, voor mij steevast een kindermenu (hamburger, bruine saus, appelmoes en frietjes) bij de blonde madam.
Daarna thuiskomen en in de pyjama kijken naar F.C. De Kampioenen.

Op zaterdagavond was het douchen na het avondeten en dan in pyjama allemaal samen naar De Droomfabriek kijken 🥰

RTL en de "chocolat show" in de vroege ochtenden in het weekend.
Daarna werd dat "club dorothee".
Daarvoor was ik uit mijn bed om 6 uur smorgens in het weekend. :)

Mijn eerste ervaring met een heleboel tekenfilms/animes die bij ons toen nog vrij onbekend waren.
(Les Chevaliers du Zodiaque (saint seiya), originele power rangers (super sentai), etc)

Laatst bewerkt:
Ja dat was daar, het melkhuisje
Met Bodo!

B66icp7CIAAq_tV.jpg
B7KdAlhCEAEb3OR

Het grappige aan al die commentaar hier op hoe wij vroeger buiten speelden en de kindjes van vandaag maar naar hun schermpjes kijken is dat onze ouders net datzelfde zeiden over ons. :)

Elke generatie zegt dat over de volgende. We veranderen uiteindelijk allemaal in onze ouders.
En Waldo... Toen Bodo er geen zin meer in had of zoiets. :p

64248482.jpg

Woensdagnamiddagen en de resem tekenfilms die toen uitgezonden werden.
Ghostbusters, the real ghostbusters, gi joe, mask, rambo, thundercats,...

Dat was eigenlijk het enige waarvoor we op woensdagnamiddag (even toch) massaal terug voor naar binnen gingen. En dan daarna de tekenfilms buiten terug naspelen :laugh:
Thundercats heeft toch echt gewoon de beste intro ooit ? Ik word nog hyper als ik dat hoor :)

Het begin van VTM. Die gouden jaren van glitter en glammer. En Lynneke Wesenbeek, mrc zijn eerste grote crush, wat een dame.

Op zaterdagavond was het douchen na het avondeten en dan in pyjama allemaal samen naar De Droomfabriek kijken 🥰

In mijn tijd waren dat op zaterdagavond de grote spelshows op de Nederlandse TV.
Elke publieke omroep had daar hun eigen spelshow en ze probeerden elkaar qua omvang en spektakel steeds de loef af te steken: de Showbizz-quiz, de 1-2-3-show, de Willem Ruis Sterrenshow.....

In mijn tijd waren dat op zaterdagavond de grote spelshows op de Nederlandse TV.
Elke publieke omroep had daar hun eigen spelshow en ze probeerden elkaar qua omvang en spektakel steeds de loef af te steken: de Showbizz-quiz, de 1-2-3-show, de Willem Ruis Sterrenshow.....
Yes, en de Honeymoon quiz met Ron Bransteder en Wedden dat met Jos Brink! 👍
Of ook Spel zonder grenzen.

2:30am at a 7-11 near Disney World - 1987

Mooi om te zien hoe wildvreemden zich zo hard kunnen amuseren met elkaar :)

'87 net niet meegemaakt, maar uit de jaren '90 kan ik mij wel van schooluitstappen e.d. herinneren dat iedereen bij het zien van een videocamera graag wou opvallen, extra zeveren/onnozel doen. Toen moest je dan ook geen schrik hebben dat die beelden op het web gezwierd gingen worden :p

Thuiskomen van't school en naar Totally Spies, De Smurfen en LazyTown kijken. Midden jaren '00, zalige stressloze tijdjes.

Terug
Bovenaan