Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Toch meesterlijk van Remco, vandaag direct de kraan open zodat er niemand kwam meeslepen en ze zelf individueel het maximum moesten geven. Hij heeft gisteren dus niet gelogen dat hij vandaag niet in de problemen ging komen. Dinsdag na de tijdrit in een comfortabele voorsprong. Het is uitkijken hoe hij de langere klims en de warmere omstandigheden in het zuiden gaat verteren. Want dit lijkt zowel een beetje zijn speelterrein en ideaal weer.

Laten we hopen dat hij van COVID gespaard blijft.

Vorig jaar werd Remco tot 1 van de topfavorieten getorpedeerd voor de Giro. Momenteel heeft die van alle kanshebber veruit de beste vorm getoond in San Sebastian maar nergens word hij precies zelfs als podiumkandidaat genoemd. Hebben we allemaal schrik voor die slechte dag?
Ze hebben deze keer (tot nu) wel de druk kunnen weg houden. Stiekem zou je toch denken dat hij wint?

Je zou al niet meer stiekem denken dat hij wint. :coolbrows:

Nu goed, één slechte dag en die minuut is zo toe gereden maar wat hij momenteel laat zien had ik ook niet durven geloven. De overige heuvel -en bergritten die nog volgen moeten hem eigenlijk beter liggen dan wat we in deze eerste week gezien hebben. Hopelijk kan hij dinsdag die ritzege pakken en dan is die druk ook al weg.
Hebben Evenepoel en Mas al eens eerder een tijdrit gereden in dezelfde wijdstrijd? Wat was toen het verschil?
2x. Baskenland dit jaar waar Mas 35s verliest op 7,51km en Tirreno dit jaar verliest hij 59s op 13,9km. Wat doet vermoeden dat hij tussen 2-3min zal verliezen. Veruit de slechtste tijdrijder van de toppers.

Remco vs Ayuso kan je nu zien.
Maar met Pogi is hij nog niet aan zien vroege patatten.
Denk ik ook. Hij is op dit ogenblik "beter dan de rest" (tenzij hij alsnog een inzinking krijgt).
Maar we weten dan nog niet hoe hij zich verhoudt met Pogicar en Vingegaard. Dat zullen we nog moeten zien. Maar indien hij volgend jaar derde in de Tour zou zijn (of de Giro wint), zou dat toch al echt heel mooi zijn?

Twee keer dit seizoen. In het Baskenland verloor Mas 31 seconden op Evenepoel in een proloog van 7,5km. En in de Tirreno verloor Mas 38 seconden over 13,9km.

@Lode16 moet leren rekenen :unsure:
Of jij beter leren lezen? Lluis Mas verliest 38 seconden, Enric (Degene die we hier moeten hebben) verliest 59 seconden.

In beiden tijdritten verliest hij ongeveer 4,2s per km. Indien dat zich dinsdag voortzet verliest hij 2min 9s.

Laatst bewerkt:
Er komen wel nog langere beklimmingen en de etappe naar 2500m blijft toch beetje een vraagteken. Maar hoe dan ook heeft Remco imo al genoeg bewezen dat we als België serieus wat hoop mogen koesteren. Als alles verder meezit is het dit jaar al bingo.

Remco vs Ayuso kan je nu zien.
Maar met Pogi is hij nog niet aan zien vroege patatten.
Ja natuurlijk. Daar ben ik volledig mee eens.

Maar hij mag geen stappen overslaan hé. Dat hebben we gezien in de Giro. Laat hem eerst de Vuelta proberen te winnen tegen een 'halve' Roglic (na zijn blessures), een paar andere opkomende talenten en de 'iets mindere' toppers. (in vergelijk met de top-2 van de Ronde van Frankrijk)

Als dat lukt kan hij zich volgend jaar eens meten met de top-2 (Pogacar & Vingegaard).

Er komen wel nog langere beklimmingen en de etappe naar 2500m blijft toch beetje een vraagteken. Maar hoe dan ook heeft Remco imo al genoeg bewezen dat we als België serieus wat hoop mogen koesteren. Als alles verder meezit is het dit jaar al bingo.
Het zou mij nu wel verbazen moest die hoogte iets doen aan zijn capaciteiten. Dan zal het toch eerder zijn omdat zijn vorm afneemt. In 2017 was dezelfde aankomst en was er amper 24s verschil tussen de 2de en 10de. Enkel Lopez pakte daar 36s op de 2de. Meintjes wordt daar bv 9de op 53s. Het profiel van die klim zal hem normaal wel moeten liggen maar het lijkt mij wel dat je daar veel energie kan sparen door in het wiel te zitten. Daar iedereen versmachten door tempo te rijden lijkt mij moeilijk(er).
Ja natuurlijk. Daar ben ik volledig mee eens.

Maar hij mag geen stappen overslaan hé. Dat hebben we gezien in de Giro. Laat hem eerst de Vuelta proberen te winnen tegen een 'halve' Roglic (na zijn blessures), een paar andere opkomende talenten en de 'iets mindere' toppers. (in vergelijk met de top-2 van de Ronde van Frankrijk)

Als dat lukt kan hij zich volgend jaar eens meten met de top-2 (Pogacar & Vingegaard).
Allé, hij heeft nog niet gewonnen maar moest dat gebeuren is het tegen een "halve" Roglic, "mindere" toppers en waarschijnlijk "maar" de Vuelta. Iedereen weet wat Vingegaard en Pogacar laten zien hebben van een uitzonderlijk niveau is en een stuk boven wat Evenepoel al had laten zien maar dat is momenteel weinig relevant. Los daarvan, wat hij momenteel laat zien geeft mij toch moed dat dat niet onhaalbaar hoeft te zijn.

Iedereen weet wat Vingegaard en Pogacar laten zien hebben van een uitzonderlijk niveau is en een stuk boven wat Evenepoel al had laten zien maar dat is momenteel weinig relevant. Los daarvan, wat hij momenteel laat zien geeft mij toch moed dat dat niet onhaalbaar hoeft te zijn.
Voila, van Vinge en Pogi heb ik het gevoel dat zij wel op hun absolute top zitten (wat uiteraard een extreem hoog niveau is), bij Remco weet je dat er nog steeds groeimarge inzit. Ik kijk nu al enorm uit naar de Tour van volgend jaar :coolbrows:

Tour zou pas voor 2024 zijn. Nu ja als hij nu de Vuelta wint kan dat plan wel eens veranderen natuurlijk. Maar normaal wilden ze volgend jaar de Giro doen (beetje revanche nemen voor vorig jaar)

Tour zou pas voor 2024 zijn. Nu ja als hij nu de Vuelta wint kan dat plan wel eens veranderen natuurlijk. Maar normaal wilden ze volgend jaar de Giro doen (beetje revanche nemen voor vorig jaar)
Strak plan. Eerst zien hoe hij 3 weken kan presteren. Alhoewel deze week super is, tis nog 2 weken. Maar ik duim mee.

Als Bernal de Tour van volgend jaar op zijn planning zet hebben ze er daar wel direct een concurrent bij. Trouwens hoe zwak is Carapaz, valt die mij nu eens enorm tegen, en dat voor een Olympische kampioen.

Als Bernal de Tour van volgend jaar op zijn planning zet hebben ze er daar wel direct een concurrent bij. Trouwens hoe zwak is Carapaz, valt die mij nu eens enorm tegen, en dat voor een Olympische kampioen.

Carapaz vertrekt volgend jaar naar EF misschien dat dat meespeelt. Normaal erg betrouwbaar laatste GTs altijd podium.

Terug
Bovenaan