VPN aanraders

Ik wou een nieuw topic maken, maar misschien past het beter samen in dit topic.

Geen vraag over welke VPN te gebruiken, maar eigenlijk waarom. Waarom heb ik als gemiddelde particulier een VPN nodig, legaal gezien dan.
Tracking cookies kunnen mij persoonlijk op dit moment weinig schelen. Ik weet dat ik van veel diensten gratis geniet en dat daar het gebruik van data tegenover staat. Ik laat ook steeds bijna alle cookies toe, ik heb daar (nu) geen probleem mee.
Verder zit ik zelden op een publieke wifi aangezien ik voldoende mobiele data heb.
Thuisnetwerk heeft een apart (beveiligd) wifi segment voor eventuele gasten, dat lijkt me voor normaal gebruik voldoende.

Waarom heb ik nood aan een VPN voor legale doeleinden? Artikels op het internet zijn vaak (niet zo) verborgen reclame.

Ik wou een nieuw topic maken, maar misschien past het beter samen in dit topic.

Geen vraag over welke VPN te gebruiken, maar eigenlijk waarom. Waarom heb ik als gemiddelde particulier een VPN nodig, legaal gezien dan.
Tracking cookies kunnen mij persoonlijk op dit moment weinig schelen. Ik weet dat ik van veel diensten gratis geniet en dat daar het gebruik van data tegenover staat. Ik laat ook steeds bijna alle cookies toe, ik heb daar (nu) geen probleem mee.
Verder zit ik zelden op een publieke wifi aangezien ik voldoende mobiele data heb.
Thuisnetwerk heeft een apart (beveiligd) wifi segment voor eventuele gasten, dat lijkt me voor normaal gebruik voldoende.

Waarom heb ik nood aan een VPN voor legale doeleinden? Artikels op het internet zijn vaak (niet zo) verborgen reclame.

Ik gebruik mijn connectie vaak om websites van buiten de EU te kunnen bezoeken. Ik volg het nieuws in een Amerikaanse staat van dichtbij en heel wat lokale websites daar blokkeren gewoon alle verkeer uit de EU omdat ze niet de middelen hebben (of de wil) om zich compliant te maken met het Europese cookiebeleid.

VPN staat hier zo goed als altijd aan. Wireguard is zo fantastisch elegant en efficiënt dat ik het zelfs op mijn telefoon heb draaien.

Weet iemand welke VPN ik best gebruik als ik channel4 wil streamen? Ik heb ExpressVPN gedownload en op UK gezet maar die lijkt niet te werken. Heb ook al meerdere browsers geprobeerd zoals Edge, firefox en chrome en de cookies gewist maar het werkt niet.

Weet iemand welke VPN ik best gebruik als ik channel4 wil streamen? Ik heb ExpressVPN gedownload en op UK gezet maar die lijkt niet te werken. Heb ook al meerdere browsers geprobeerd zoals Edge, firefox en chrome en de cookies gewist maar het werkt niet.

Als je daarvoor geen account nodig hebt, mag je mij de link pm'en en dan wil ik eens kijken of ik met mijn VPN (Proton VPN) de stream kan bekijken.

Kans zit er in dat de eigenaar van Channel4 een lijstje heeft van veel voorkomende IP's uit VPN's. Waardoor dat je uiteindelijk toch geblokkeerd wordt.

Dus eens andere VPN's testen of het daarmee lukt.
Betalende VPN's zijn vaak beter op dat vlak.

Met de betalende versie van Proton VPN werkt het alleszins wel.
Het werkt wel met Proton VPN en Express VPN maar ik kan nog steeds niet streamen. Channel 4 zegt dat ik een adblocker heb maar dat heb ik niet. Heb ook al verschillende browsers gebruikt en elke keer de extensies gecheckt maar dat helpt niet. Ik heb het opgegeven en wacht wel even tot ze de serie terug op reddit zetten.

Het werkt wel met Proton VPN en Express VPN maar ik kan nog steeds niet streamen. Channel 4 zegt dat ik een adblocker heb maar dat heb ik niet. Heb ook al verschillende browsers gebruikt en elke keer de extensies gecheckt maar dat helpt niet. Ik heb het opgegeven en wacht wel even tot ze de serie terug op reddit zetten.

Welke browser gebruik je?

Ik gebruik Brave als browser en Surfshark als VPN (met browser plug-in). Heb zo zonder problemen naar de Afrika cup finale kunnen kijken onlangs, op Channel 4.

Proton VPN is wel ok.

Ik gebruik de gratis versie wanneer Orange 's avonds weer eens aan traffic shaping lijkt te doen. ^^

Terug
Bovenaan