Of Loulou er nu volledig voor leeft of ni, misschien niet 100%, de waarheid ligt wel ergens in het midden. Maar ik denk dat we met zijn allen de vele valpartijen onderschatten en de (mentale) impact (dat dat op een lichaam heeft.)
Ik ben geen inspanningsfysioloog, maar ik veronderstel dat je na een grote blessure je vo2max wel fameus gedaald is, en je dit dan weer moet opbouwen, als je dan mentaal niet kan opbrengen om meer trainingsarbeid te leveren om terug op je oude niveau te geraken qua objectieve fysiologische parameters vo2max, lactic acid etc. wel ja dan krijg je de huidige situatie.
Misschien hebben sommige renners neurologische pijnen na een blessure waardoor ze gewoon de inspanningen niet meer kunnen leveren
Kijk naar een Bernal, begint er stilletjes aan door te komen na 2 jaar.
Maar Asgreen, alle die kerel is 29, je wint toch niet zo maar effe E3 en de ronde. Op je 29 kan je toch onmogelijk fysiologisch boven je hoogtepunt al zijn, aan wat ligt het dan mentaal, overtraint, slechte (medische) begeleiding?
edit: Dacht dat Yves al ouder was, ma nog maar 32, toch wel vreemd dat die gewoon nergens meer zijn.
Hebben we hier toevallig een Inspanningsfysioloog in de zaal die wa meer input kan verschaffen/duiding kan brengen?