Voorjaar 2024

Roubaix is toch een heel andere koers. VDP is toch ook de man die het echte verschil maakt op de hellingen. Die koers kan echt wel helemaal anders uitdraaien, het is ook de wedstrijd bij uitstek waar ook alles echt moet meezitten. Pech loert daar des te meer om de hoek. Met Alpecin hebben ze nog een 2e kandidaat winnaar ook, plus mannen van de 2e rij in Kragh en Vermeersch die ze gerust in de aanval kunnen sturen.

Kan iemand eens aan een leek uitleggen waarom Remco geen RVV reed?
Hij kan niet goed op kasseien rijden, dat is een stiel apart.

Heeft eens deelgenomen aan Brabantse pijl en daar sukkelde hij echt van steen naar steen.

Die korte hellingen waar er keer na keer aan +1000W naar boven wordt gereden zijn ook minder zijn ding, moet het meer hebben van middellange beklimmingen. Dat is ook de reden dat hij op het laatste WK niet kon volgen, keer op keer vol optrekken.

Voor een ronderenner is Itzulia gewoon veel interssanter als voorbereiding. Je hebt een tijdrit, lastig parcours, sterk deelnemersveld, goede organisatie, ... Ideaal om te gaan testen voor een grote ronde.

RVV Past niet in het programma van Remco. Hij bereid zich vooral voor in mini rondes. Zoals Algarve, Parijs - Nice en nu Baskenland. Nadien afzakken naar de heuvelklassiekers en de laatste etappe is de Dauphiné. Dan kan hij starten aan de Ronde van Frankrijk.
Lijkt me een evenwichtige voorbereiding. Al weet ik niet of hij op hoogte stage gaat...

RVV Past niet in het programma van Remco. Hij bereid zich vooral voor in mini rondes. Zoals Algarve, Parijs - Nice en nu Baskenland. Nadien afzakken naar de heuvelklassiekers en de laatste etappe is de Dauphiné. Dan kan hij starten aan de Ronde van Frankrijk.
Lijkt me een evenwichtige voorbereiding. Al weet ik niet of hij op hoogte stage gaat...
Hij zou een hoogtestage doen voor de Dauphiné.

Hij kan niet goed op kasseien rijden, dat is een stiel apart.

Heeft eens deelgenomen aan Brabantse pijl en daar sukkelde hij echt van steen naar steen.

Die korte hellingen waar er keer na keer aan +1000W naar boven wordt gereden zijn ook minder zijn ding, moet het meer hebben van middellange beklimmingen. Dat is ook de reden dat hij op het laatste WK niet kon volgen, keer op keer vol optrekken.
:crazy:
Deel maar ongeveer door twee.

De mannen van Visma rijden toch veel vaker lek dan MVDP heb ik het gevoel. Die lijkt echt nooit plat te rijden, tegenover vorig jaar Van Aert in PR, nu Benoot in de laatste km's richting Oudenaarde etc. Bij alpecin hebben ze hun materiaal op orde, dat is wel duidelijk.

Ik heb het al gezegd en ik zeg het nog eens, volgens mij gaat VDP er in Luik ook heel dicht bij zijn, ook al rijdt daar een Evenepoel enzo mee... .

Goh - ik denk dat de koerssituatie dan wel echt helemaal moet meezitten. Maar in tegenstelling tot Il Lombardia sluit ik winst in LBL zeker niet uit. Misschien niet dit jaar, maar als hij nog drie keer probeert kan het wel eens raak zijn.

MVDP die LBL wint? Dan moet het toch ongelooflijk goed meezitten hoor... ongelooflijk goed.

Als een Remco of een Tadej aanzetten op La Redoute, of op de Roche, dan kan MVDP echt niet volgen hoor. Dat bestaat niet.

MVDP die LBL wint? Dan moet het toch ongelooflijk goed meezitten hoor... ongelooflijk goed.

Als een Remco of een Tadej aanzetten op La Redoute, of op de Roche, dan kan MVDP echt niet volgen hoor. Dat bestaat niet.
Dat en hij is dan ook al goed sinds Milaan-San Remo. Vanderpoel zal er na de Amstel waarschijnlijk de riem aflaten en zich voorbereiden op de olympische spelen.

Ik weet niet hoe de kalender daar is, maar dubbel mountainbike/weg zal wel weer het doel zijn zeker?

De mannen van Visma rijden toch veel vaker lek dan MVDP heb ik het gevoel. Die lijkt echt nooit plat te rijden, tegenover vorig jaar Van Aert in PR, nu Benoot in de laatste km's richting Oudenaarde etc. Bij alpecin hebben ze hun materiaal op orde, dat is wel duidelijk.
Ze rijden dan ook met de beste fietsen ter wereld ;).

Ik denk niet dat iemand dat gaat ontkennen - ik toch niet alleszins. Of MVDP moet een begenadigde dag hebben en Pogi en R.EV een slechte dag :p

Maar ieder verhaal moet nog geschreven worden, dus ik geef het een kans. Al is het maar omdat hij naast een begenadigde fysiek ook gewoon enorm intelligent kan koersen als hij wil.

Ben zondag zelf gaan kijken op de Kwaremont in een VIP tent daar.

We zijn voor de koers, toen het nog mooi weer was, zelf de volledige Kwaremont opgelopen en die lag er al heel vettig bij, dus met de regen die viel was het daar en zeker op de Koppenberg echt niet simpel.

We zagen daar wel al bij de 2de passage dat er aan MVDP weinig zou te doen zijn.

Wat mij wel heel hard tegenviel is de supporterende jeugd. Denken die idiote klootzakskes nu echt dat ze voetbalhooliganisme naar de koers moeten brengen? Op het veld rechtover de tent waar ik zat stond het vol met 16 tot 20 jarigen die al van voor de koers compleet zat leken te zijn en daar stonden met een air alsof ze een heel leger aan zouden kunnen. En maar zingen over boeren en homo's alsof ze in een voetbalstadion zaten.

Met als orgelpunt uiteraard het boegeroep en biergooien tijden de laatste passage én na de koers een vechtpartij tussen een aantal van die groepen. Marginaal volk, er mag daar echt wat meer security komen, hoe jammer dat ook is.

Ik heb het moeilijk om dit te vatten. Ik dacht altijd dat De Ronde de koers der koersen was? Die zou je als 1e moeten aanduiden in je agenda, en de rond errond plannen? Zeker als Belg zijnde. Waarom zou De Ronde Remco niet liggen? Rijdt hij geen ééndagskoersen? Of doet hij alleen klimwerk?
Waarom zou De Ronde de koers der koersen zijn?

Terug
Bovenaan