Gelul.
Roubaix 2022 geeft je al ongelijk. Toen hij idd enkele dagen van corona af was.
Ow en welke heuvel moeten ze dan wel over in Roubaix?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gelul.
Euh, ik denk dat dadash het heeft over die korte hellingen waar MVDP vol zijn explosiviteit kan botvierenGelul.

TDF 2022 Stage 4VA is er sinds 2020 niet meer ingeslaagd om bij VDP te blijven. Moest er vorig jaar af in Glasgow, moest er af in de RVV op de Kruisberg en moest er in 21' af op de Kwaremont. In 22' had hij corona.
VDP is gewoon explosiever op die hellingen dan VA. Als volgend jaar Pogacar terug komt (laat ons hopen) dan heeft VA een heel groot probleem en wordt de RVV winnen heel moeilijk.

We kunnen enkel lezen wat Dadash schrijft en daar spreekt hij over "erbij blijven". Dat hij dan zelf de moeite doet om iets uit te typen i.p.v. dat jan en alleman mag gaan bedenken wat hij nu daadwerkelijk bedoelt.Euh, ik denk dat dadash het heeft over die korte hellingen waar MVDP vol zijn explosiviteit kan botvieren![]()
Alsof je een heuvel nodig hebt om te kunnen winnen of om iemand te lossen.Ow en welke heuvel moeten ze dan wel over in Roubaix?
We kunnen enkel lezen wat Dadash schrijft en daar spreekt hij over "erbij blijven". Dat hij dan zelf de moeite doet om iets uit te typen i.p.v. dat jan en alleman mag gaan bedenken wat hij nu daadwerkelijk bedoelt.
Alsof je een heuvel nodig hebt om te kunnen winnen of om iemand te lossen.
Ja maar tov VDP komt hij normaal gezien altijd dat half procentje te kort. VDP heeft meer van die splijtende demarrages.Van Aert zou als crosser toch ook over die explosiviteit moeten beschikken.
Had hij vorig jaar niet lek gereden dan had hij volgens mij gewonnen (ik geloof dat echt). Bij VDP kraakte het serieus en hij moest een klein gaatje laten. Maar toen reed VA lek en was VDP foetsie.
Oei hoe komt het dat vdpoel en van aert dan in dezelfde tijd zijn geëindigd op het WK Leuven '21?Context. Ik heb het over Glasgow, Kruisberg en Kwaremont indezelfde alinea. En in de volgende alinea zeg ik "VDP is gewoon explosiever op die hellingen dan VA". Van daar uit kan iemand die de koers volgt perfect afleiden waarover ik het had. Iemand die de koers volgt weet perfect het verschil tussen RVV en Glasgow aan de ene kant en PR aan de andere kant.

Oei hoe komt het dat vdpoel en van aert dan in dezelfde tijd zijn geëindigd op het WK Leuven '21?
Lagen daar dan geen heuvels?
Daar ligt je statement dus weer aan diggelen. Of met welke "context" ga je nu komen aandralen?![]()
Beschikt hij ook over.Van Aert zou als crosser toch ook over die explosiviteit moeten beschikken.
Goeie analyse, maar ik zou daar nog willen aan toevoegen dat ik de indruk heb dat VDP hogere pieken heeft, maar (vroeger althans) ook diepere dalen.Mijn inziens (ik kan natuurlijk mis zijn).
Wout en MVDP zijn aan elkaar gelijkwaardig maar hebben enkele kleine verschillen:
MVDP: iets explosiever (snellere acceleratie) en iets technischer dan WVA
WVA: Iets meer hardrijder (duurvermogen) met een hogere topsnelheid.
---------
Daarom dat ik ook persoonlijk denk dat Wout had kunnen wegblijven vorig jaar in Roubaix zonder platte band.
Niet omdat hij beter was dan MVDP (die op achterstand zat door een botsing).
Geef WVA 10 seconden en MVDP zal het enorm lastig hebben omdat toe te krijgen.
Omgekeerd idem ditto (belangrijke nota: als ze beide op hetzelfde vormniveau zitten).

Volgens mij heeft @Obi Wan Kenobi zijn Jedi-krachten aangeroepen na het debacle van afgelopen zondag.![]()
Om nieuw slagveld te vermijden: organisatie Parijs-Roubaix overweegt chicanes voor Bos van Wallers | sporza
Een opmerkelijke parcourswijziging lijkt in de maak enkele dagen voor de Hel van het Noorden. De organisatie van Parijs-Roubaix denkt eraan om chicanes te leggen voor het Bos van Wallers. Traditioneel komen de renners er met hoge snelheden aangevlogen, wat vorig jaar resulteerde in een slagveld...sporza.be
Dat is nieuw. Wel geen slecht idee het Bos is natuurlijk levensgevaarlijk. Na de crash van Museeuw hebben ze het een tijdje omgekeerde gedaan en bergop opgereden maar dat heeft niet lang geduurd. Benieuwd hoe ze dat in de praktijk gaan doen want je legt zomaar geen chicane in een weg.
.