Almeida gisteren 4e en vandaag pas 17e
En Bernal ook pas 15e die is gisteren toch ook hoger geëindigd.
Gisteren echt rot weer, regen op hun dak op de klim dus zonder jasjes aan. Vandaag leuk lente dagje. Dat verklaard veel.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Almeida gisteren 4e en vandaag pas 17e
En Bernal ook pas 15e die is gisteren toch ook hoger geëindigd.
Flutkoers. Saai, lelijk parcours in de finale, veel te veel geknok en geduw, slecht in beeld gebracht, ...
Waarom is dit eigenlijk WT?
Flutkoers. Saai, lelijk parcours in de finale, veel te veel geknok en geduw, slecht in beeld gebracht, ...
Indien Sporza geen voorbeschouwing geeft zal dat wel meevallen, Oude Kruisberg is na 103 km de eerste kasseihelling op het eerste zicht. Met de eerste kilometers neutralisatie zijn we dan net op tijd.Ze starten vrijdag "al" om 11u45. Wellicht pas tegen 14u eerste beelden. Zou kunnen betekenen dat de grootste schifting weer gebeurd is.
Vooral opletten voor mannen die met lage immuniteit van hun berg komen… zou erg zijn dat je al na het voorgerecht van tafel moet…Namiddag ziet er wel slecht weer uit. Zal een wedstrijd voor mannen met baarden worden.
Indien Sporza geen voorbeschouwing geeft zal dat wel meevallen, Oude Kruisberg is na 103 km de eerste kasseihelling op het eerste zicht. Met de eerste kilometers neutralisatie zijn we dan net op tijd.
Namiddag ziet er wel slecht weer uit. Zal een wedstrijd voor mannen met baarden worden.
Beetje mythisch doen over de Moeren maar inderdaad weinig aan en een vreselijk lelijke aankomst.
Dat heeft Eddy Planckaert dus ook eens gelaptTadej Pogacar verveelde zich blijkbaar dood tijdens de eerste koershelft van de rit naar Setcases. Nog voor zijn beslissende aanval had hij de dreigende sleur al verjaagd met twee prikjes.
Zo reed hij vroeg in de etappe spelenderwijze weg uit het peloton. Waarom hij dat deed, legde hij na de finish uit.
"Niemand van de andere ploegen wilde werken achter de vroege vlucht, dus beslisten wij maar om het te doen."
"Maar toen Domen (Novak) en ik naar voren reden om aan het werk te beginnen, ging niemand mee in ons wiel. Plots hadden we 50 meter. Dan 100 meter, 200 meter, ..."
"We zijn een beetje doorgereden, maar zijn uiteindelijk gestopt voor een plasje. Vervolgens verstopten we ons in een bosje. Zo wist het peloton niet waar we waren. Dat was leuk", grijnsde speelvogel Pogacar.
Wat?![]()
- Historische Status: Hoewel niet zo oud als sommige andere klassiekers, heeft de Classic Brugge-De Panne toch een rijke traditie in de Belgische wielersport en draagt het bij aan de rijke wielercultuur van het land.
- Organisatorische Kwaliteit: De organisatie achter deze race staat bekend om zijn professionalisme, van de routeplanning tot veiligheidsmaatregelen, wat essentieel is voor opname in de World Tour.
- Internationale Aantrekkelijkheid: Deze race trekt jaarlijks een sterk internationaal veld aan, wat bijdraagt aan zijn prestige en wereldwijde aantrekkingskracht.
- Competitief Niveau: De deelname van toprenners en WorldTeams verzekert een hoge competitieve standaard, in lijn met wat verwacht wordt van een World Tour-evenement.
- Financiële Bijdrage: Hoewel de specifieke financiële afspraken niet publiekelijk beschikbaar zijn, voldoet de race waarschijnlijk aan de UCI-vereisten wat betreft startgelden en bijdragen aan de promotie van de wielersport.
- Geografische Spreiding: De Classic Brugge-De Panne helpt bij de geografische diversiteit van de World Tour binnen Europa, en benadrukt het belang van België in de wereld van het professionele wielrennen.
Nee dit hoort gewoon niet in de WT. Belachelijk dat ze al jaren de mond vol hebben over het verminderen van de WT om alle toppers meer samen aan de start te krijgen maar diezelfde WT dan wel volstouwen met dit soort nonsens.
Dwars door Vlaanderen.Welke andere nonsens staat er dan nog op de WT-kalender?
In dit format de 7e editie, maar de koers bestaat al sinds de jaren 70. Volgens mij is het WT statuut krijgen gewoon meegenomen in de onderhandelingen om van 3daagse de week voor de RvV naar 2 eendagswedstrijden een week vroeger te gaan.Het is de 7e editie hoe is dat Historisch? Aantrekkelijkheid daarom dat Jumbo en Ineos niet zijn komen opdagen? Scheldeprijs is geen WT en dit krijgt exact hetzelfde deelnemersveld. Er is namelijk niks anders te doen voor sprinters want ze maken alle andere koersen veel te zwaar voor hen.
En spreiding dit is de eerste van 5 eendags koersen in Vlaanderen in 10 dagen tijd op een totaal van 20 WT eendagskoersen op een jaar. Hoe is dat verspreid?
Nee dit hoort gewoon niet in de WT. Belachelijk dat ze al jaren de mond vol hebben over het verminderen van de WT om alle toppers meer samen aan de start te krijgen maar diezelfde WT dan wel volstouwen met dit soort nonsens.
Die overlap P-N/Tirreno is een drogreden imo. Het is een illusie om te geloven dat álle toppers álle WT wedstrijden zouden rijden als dat theoretisch mogelijk zou zijn. P-N & Tirreno vallen historisch gezien nu eenmaal al voor zolang ik weet in diezelfde week, wie ga je dan doen plooien? Als we trouwens eerlijk zijn: P-N en Tirreno trekken elk op zichzelf, ondanks de overlap in de kalender, een beter gestoffeerd deelnemersveld dan pakweg een Ronde van Polen of de Benelux Tour...Welke andere nonsens staat er dan nog op de WT-kalender?
Men spreekt om bepaalde overlappen eruit te halen ja, PN en Tirreno samen organiseren terwijl het dezelfde renner aantrekt is een beetje stupide.
Het is gewoon een feit dat de wielerkalender te vol staat met koersen an sich. En je zit volgend jaar weer met de relegations die hot topic worden, de punten zijn gewoon belangrijk. En in rittenkoersen kan je gewoon meer punten scoren.
Dit dus. Beetje belachelijk eigenlijk want het deelnemersveld voor die 3-daagse was eigenlijk al zeer sterk verzwakt de jaren daaraan voorafgaand.In dit format de 7e editie, maar de koers bestaat al sinds de jaren 70. Volgens mij is het WT statuut krijgen gewoon meegenomen in de onderhandelingen om van 3daagse de week voor de RvV naar 2 eendagswedstrijden een week vroeger te gaan.
). Een situatie waar eigenlijk niemand echt happy mee was omdat er veel renners 1 van beiden kozen en uiteindelijk hebben ze dat dan opgelost door E3 uit het weekend te flikkeren naar vrijdag maar als compensatie wel WT te maken. En of ze daar nu zoveel slechter af mee zijn dat weet ik niet, ik heb verschillende collega's die vrijdag nen dag verlof pakken en de rest kijkt waarschijnlijk op het groot scherm op den bureau 
1. is discutabel, met de rittenkoers van vroeger in het achterhoofd wil ik dat nog door de vingers zien.
- Historische Status: Hoewel niet zo oud als sommige andere klassiekers, heeft de Classic Brugge-De Panne toch een rijke traditie in de Belgische wielersport en draagt het bij aan de rijke wielercultuur van het land.
- Organisatorische Kwaliteit: De organisatie achter deze race staat bekend om zijn professionalisme, van de routeplanning tot veiligheidsmaatregelen, wat essentieel is voor opname in de World Tour.
- Internationale Aantrekkelijkheid: Deze race trekt jaarlijks een sterk internationaal veld aan, wat bijdraagt aan zijn prestige en wereldwijde aantrekkingskracht.
- Competitief Niveau: De deelname van toprenners en WorldTeams verzekert een hoge competitieve standaard, in lijn met wat verwacht wordt van een World Tour-evenement.
- Financiële Bijdrage: Hoewel de specifieke financiële afspraken niet publiekelijk beschikbaar zijn, voldoet de race waarschijnlijk aan de UCI-vereisten wat betreft startgelden en bijdragen aan de promotie van de wielersport.
- Geografische Spreiding: De Classic Brugge-De Panne helpt bij de geografische diversiteit van de World Tour binnen Europa, en benadrukt het belang van België in de wereld van het professionele wielrennen.
alleen punt 1 ben ik niet mee akkoord. 3daagse De Panne is nooit van het niveau van WT geweest dus zie ik ook niet in waarom zijn opvolger het plots wel zou moeten worden1. is discutabel, met de rittenkoers van vroeger in het achterhoofd wil ik dat nog door de vingers zien.
2. Klopt waarschijnlijk wat omkadering betreft, dat kunnen we in Vlaanderen wel, maar de laatste 3km vind ik geen WT sprinterskoers waardig.
3. en 4. houden elkaar natuurlijk recht. Maak hier terug een koers van PT niveau van en het zijn vooral nog de Benelux teams die een ploeg afvaardigen.
Zonder wind in de moeren valt het niveau van deze koers gewoon terug naar een saaie vlakke rit in de Tour.