Voorjaar 2024

Zaten nochtans wel goed mee in de laatste Moerenpassage ;)
van Sintmaartensdijk is een beer in dit werk.

Ja rijdt dan mee nu? Dat is het punt juist? Je hebt je kopman mee en ploegmaten en je doet precies alles om het peloton terug te laten komen. Onbegrijpelijk.

Hier zitten 4 sprinterskopmannen met ploegmaten in die groep nu en toch wordt er niet gereden.

En begrijp me niet verkeerd. Ik zie Thijssen dit winnen. Rijdt zelf veel slimmer dan De Lie natuurlijk, maar je mag je team wel wat laten rijden. Nu doen ze het ondertussen wel en zijn ze ook weg waarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
Soms vraag ik mij toch af wat een ploeg zoals Intermarché doet hoor. Gasten hebben hun kopman mee met 2 ploegmaten en zitten gewoon vanachter die groep. Altijd zo tam.

Niet helemaal akkoord

Ok als ze meerijden gaan nadere sprinters zeker niet terugkomen.
Mochten ze terugkomen hebben andere sprinters hebben sowieso al een jasje meer uitgedaan.
Daarnaast als de achtervolgende ploeg er bijna zijn kan je nog altijd vlug tempo maken dat ze er net niet raken en zo helemaal kraken.

Nu kan Intermarché de volledige finale controleren met 2 knechten die 0.0 hebben uitgespookt.
Het was aan de andere leden van de kopgroep om ze er attent op te maken dat ze moesten werken.

Niet helemaal akkoord

Ok als ze meerijden gaan nadere sprinters zeker niet terugkomen.
Mochten ze terugkomen hebben andere sprinters hebben sowieso al een jasje meer uitgedaan.
Daarnaast als de achtervolgende ploeg er bijna zijn kan je nog altijd vlug tempo maken dat ze er net niet raken en zo helemaal kraken.

Nu kan Intermarché de volledige finale controleren met 2 knechten die 0.0 hebben uitgespookt.
Het was aan de andere leden van de kopgroep om ze er attent op te maken dat ze moesten werken.

De achtervolgende groep zat op 15 seconden en ze deden nog niets. Je nam daar het risico om Groenewegen en De Kleijn, zowat de enigen die op pure snelheid Thijssen kan kloppen, terug te laten kopen. En het gaat ook niet over tactische perfectie hier. Ik vind het gewoon maar niets in dit soort koersen. Maak wat koersen.

Het is ook niet de eerste keer. Niet mijn ding gewoon.

EDIT: en kijk nu komt het peloton weer dicht. Rijdt gewoon als groep door en dat peloton komt nooit terug. Ik ga hard lachen als straks Groenewegen of De Kleijn wint.

De achtervolgende groep zat op 15 seconden en ze deden nog niets. Je nam daar het risico om Groenewegen en De Kleijn, zowat de enigen die op pure snelheid Thijssen kan kloppen, terug te laten kopen. En het gaat ook niet over tactische perfectie hier. Ik vind het gewoon maar niets in dit soort koersen. Maak wat koersen.

Het is ook niet de eerste keer. Niet mijn ding gewoon.

EDIT: en kijk nu komt het peloton weer dicht. Rijdt gewoon als groep door en dat peloton komt nooit terug. Ik ga hard lachen als straks Groenewegen of De Kleijn wint.

Na de moeren mochten ze inderdaad rijden, maar alles ervoor moest niet.

Het ging mij dan ook over vlak erna. Ze hebben het zich gewoon veel moeilijker gemaakt dan nodig. Zelfde met QS trouwens, maar die moesten wel terugkomen (en Trek ook). Allemaal vrij onbegrijpelijk imo.
Quick-Step kan je weinig van zeggen imo. Magnier werd er in de Moeren uitgereden en nadien is het imo ook niet aan Quick-Step om te gaan werken als die mannen van Intermarché daar uit hun neus zitten te eten...

Lampaert laat zich daar toch weeral van zijn lelijkste kant zien... zo toch weer die gast zo half de kant in moeten gaan rijden terwijl die logischerwijs gewoon maar ploegorders volgt. :sarcastic:

Lampaert laat zich daar toch weeral van zijn lelijkste kant zien... zo toch weer die gast zo half de kant in moeten gaan rijden terwijl die logischerwijs gewoon maar ploegorders volgt. :sarcastic:

Die ploegorders trokken op niets natuurlijk, ma Lampaert is echt één van de grootste eikels in het peloton.

Hier zijn echt een paar ploegen die zich moeten schamen vandaag :rofl:
Intermarché dat was toch echt schandalig vandaag? Sparen sparen sparen... nergens rijden en op het einde moet Thijssen dan evengoed zelf zijn weg zoeken en geraakt hij volledig ingesloten. Schaamtelijke koers.
Dat ze geen trein meer hadden is ook niet te verwonderen, ze zitten zich met 2 te pleuris te rijden in de achtergrond terwijl er vooraan iemand niks zit te doen. Die was veel nuttiger geweest in het peloton dan als stoorzender in die groep tbh.
Die ploegorders trokken op niets natuurlijk, ma Lampaert is echt één van de grootste eikels in het peloton.
Ik ga niet ontkennen dat die ploegorders belachlijk waren maar dat is geen wild card om dit soort gedrag te etaleren. Woensdag waren we, terecht, misnoegd over het maneuvre van Ackerman, maar die doet dat nog puur op instinct en in the heat of the moment. Wat Lampaert hier doet is 100% bewust met voorbedachte rade. Ipv zich bezig te houden met het verbannen van helmsokken zou de UCI zich beter eens bezig houden met een soort Code of Conduct waarbij je voor dit soort gedrag gewoon x aantal weken geen koersen meer mag starten.

Wat een kenner hij snapt niet dat Jakobsen niet meedoet. In welke scenario maakt Jakobsen ooit kans? Zelfs in de goeie ouwe tijd toen het nog massasprints waren maakte die in MSR geen kans. Dat waren echt geen massasprint met 150 man. Er is een reden waarom het vooral mannen als Zabel en Freire waren die vaak MSR wonnen dat waren gewoon beresterke renners die ook konden sprinten.

Bovendien is Jakobsen dan ook al 2 jaar op zoek naar zijn beste vorm. Hij begrijpt niet dat Jakobsen zich al vooraf gewonnen geeft. Wat denkt hij dan van Philipsen die midden de week nog even terug naar Belgie kwam voor Nokere dat is ook niet omdat hij echt denkt morgen een kans te maken.

Er heerst paniek in het peloton. Via sociale media werd het gerucht verspreid als zou Team UAE Emirates reeds op de Cipressa voor een heel hoog tempo willen zorgen.

Dit doen ze nu toch al jaren? Dit is toch helemaal niet nieuw. Je hebt maar 2 hellingen dus als jde koers iet wat lastig wil maken moet je er dan ook van beide gebruik maken. De voorbij jaren was het probleem voor Pogacar volgens mij dat ze niemand meer over hadden aan de voet van de Poggio (doordat ze al op de Cipressa mannentjes begonnen op te souperen) waardoor Pogacar zelf meerdere aanvallen na elkaar moest plaatsen om te schiften. Daar moet hij dit keer echt nog iemand voor zich hebben zodat hij zoals VDP vorig jaar en Andersen het jaar ervoor op dat laatste stukje alles op niets kan spelen. Dan wil ik het wel nog eens zien wie kan volgen.

Ze willen de Cipressa onder de 9' doen las ik :D Omdat er 2j terug nog 25 man overschoot na een 9'20" effort van Formolo. Vorig jaar was het dan 9'40" ofzo en toen was er nog zeker 60 man over. Vandaar de tactiek. Als ik nu de ploeg van UAE zie, zou dat wel eens kunnen lukken :p

Ze willen de Cipressa onder de 9' doen las ik :D Omdat er 2j terug nog 25 man overschoot na een 9'20" effort van Formolo. Vorig jaar was het dan 9'40" ofzo en toen was er nog zeker 60 man over. Vandaar de tactiek. Als ik nu de ploeg van UAE zie, zou dat wel eens kunnen lukken :p

Heeft ook met de wind te maken zeker. En het heeft weinig zin om de Cipressa in record tijd af te leggen als je dan zonder knechten zit. Iemand moet hem echt wel nog kunnen gangmaken op de Poggio. De Poggio in recordtijd afleggen gaat Pogacar dichter bij de zege brengen dan de Cipressa denk ik dan.

Als ge na een 9' effort nog met pakweg 10 man overschiet om aan de Poggio te beginnen, hoeft ge niet echt nog een gangmaker te hebben hé 😏

Terug
Bovenaan