Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zaten nochtans wel goed mee in de laatste Moerenpassage
van Sintmaartensdijk is een beer in dit werk.
Soms vraag ik mij toch af wat een ploeg zoals Intermarché doet hoor. Gasten hebben hun kopman mee met 2 ploegmaten en zitten gewoon vanachter die groep. Altijd zo tam.
Niet helemaal akkoord
Ok als ze meerijden gaan nadere sprinters zeker niet terugkomen.
Mochten ze terugkomen hebben andere sprinters hebben sowieso al een jasje meer uitgedaan.
Daarnaast als de achtervolgende ploeg er bijna zijn kan je nog altijd vlug tempo maken dat ze er net niet raken en zo helemaal kraken.
Nu kan Intermarché de volledige finale controleren met 2 knechten die 0.0 hebben uitgespookt.
Het was aan de andere leden van de kopgroep om ze er attent op te maken dat ze moesten werken.
De achtervolgende groep zat op 15 seconden en ze deden nog niets. Je nam daar het risico om Groenewegen en De Kleijn, zowat de enigen die op pure snelheid Thijssen kan kloppen, terug te laten kopen. En het gaat ook niet over tactische perfectie hier. Ik vind het gewoon maar niets in dit soort koersen. Maak wat koersen.
Het is ook niet de eerste keer. Niet mijn ding gewoon.
EDIT: en kijk nu komt het peloton weer dicht. Rijdt gewoon als groep door en dat peloton komt nooit terug. Ik ga hard lachen als straks Groenewegen of De Kleijn wint.
Na de moeren mochten ze inderdaad rijden, maar alles ervoor moest niet.
Quick-Step kan je weinig van zeggen imo. Magnier werd er in de Moeren uitgereden en nadien is het imo ook niet aan Quick-Step om te gaan werken als die mannen van Intermarché daar uit hun neus zitten te eten...Het ging mij dan ook over vlak erna. Ze hebben het zich gewoon veel moeilijker gemaakt dan nodig. Zelfde met QS trouwens, maar die moesten wel terugkomen (en Trek ook). Allemaal vrij onbegrijpelijk imo.
Lampaert laat zich daar toch weeral van zijn lelijkste kant zien... zo toch weer die gast zo half de kant in moeten gaan rijden terwijl die logischerwijs gewoon maar ploegorders volgt.![]()
Intermarché dat was toch echt schandalig vandaag? Sparen sparen sparen... nergens rijden en op het einde moet Thijssen dan evengoed zelf zijn weg zoeken en geraakt hij volledig ingesloten. Schaamtelijke koers.Hier zijn echt een paar ploegen die zich moeten schamen vandaag![]()
Ik ga niet ontkennen dat die ploegorders belachlijk waren maar dat is geen wild card om dit soort gedrag te etaleren. Woensdag waren we, terecht, misnoegd over het maneuvre van Ackerman, maar die doet dat nog puur op instinct en in the heat of the moment. Wat Lampaert hier doet is 100% bewust met voorbedachte rade. Ipv zich bezig te houden met het verbannen van helmsokken zou de UCI zich beter eens bezig houden met een soort Code of Conduct waarbij je voor dit soort gedrag gewoon x aantal weken geen koersen meer mag starten.Die ploegorders trokken op niets natuurlijk, ma Lampaert is echt één van de grootste eikels in het peloton.
Waarom reed een Merlier hier niet? Die doet morgen toch ook niet mee?
Omdat er 2j terug nog 25 man overschoot na een 9'20" effort van Formolo. Vorig jaar was het dan 9'40" ofzo en toen was er nog zeker 60 man over. Vandaar de tactiek. Als ik nu de ploeg van UAE zie, zou dat wel eens kunnen lukken 
Ze willen de Cipressa onder de 9' doen las ikOmdat er 2j terug nog 25 man overschoot na een 9'20" effort van Formolo. Vorig jaar was het dan 9'40" ofzo en toen was er nog zeker 60 man over. Vandaar de tactiek. Als ik nu de ploeg van UAE zie, zou dat wel eens kunnen lukken
![]()