Ik denk dat elke topploeg het heeft aangepakt zoals het het beste gaat werken voor hun team. Als de kopman een eindschot heeft kan je die lanceren de laatste km zoals EF gedaan heeft met Cort. Bij de jumbo's heeft de kopman dat niet en die profiteert dan meer van samen blijven in het wiel.Dus wacht. Gij denkt dat de ploeg die bekend staat om haar professionalisme, haar voorbereiding en samenwerking op gebied van aero met Blocken, het suboptimaal heeft aangepakt tov ploegen als FDJ, UAE,... die bekend staan om hun gebrek aan professionalisme, gebruik van wetenschap,...?
Hoe meer renners aan boord, hoe minder je last hebt van drag en hoe beter je dus kan uitrusten in de wielen. Je kan dus frequenter kwalitatieve kopbeurten doen in een ploeg van 4 dan in een ploeg van 2.
Je kan je dus eerder de vraag stellen of het snelheidsvoordeel je denkt te halen door zo hard te rijden dat je maar alleen eindigt, gewoon teniet wordt gedaan door de hogere drag op kop, en minder tijd/kans om uit te rusten en dus minder kwalitatieve kopbeurten te doen.
Ik denk dus eerder dat andere ploegen het net sub optimaal hebben aangepakt. Ze willen speciaal doen met het concept, maar eigenlijk is het in essentie dezelfde hé, zo efficient en snel mogelijk van punt A naar punt B rijden. De Jumbo's haalde in de laatste kilometer nog steeds +/- 60km/u gemiddeld (Pogacar/Kung/... gaan niet harder gereden hebben gemiddeld in die laatste km denk ik), ze hebben gewonnen, en Vingegaard heeft minder watt's moeten trappen dan zijn concurrenten. Quasi (altijd ruimte voor verbetering) perfect aangepakt dus wmb.
Wat je wel veel zag is dat renners hun laatste kopbeurt net iets langer was omdat ze geen reserve meer moesten houden om terug in te pikken. De laatste 2 km blijven aanhangen was nergens voor nodig dus konden ze daarna "rustig" binnenrijden.

)
vraag het aan Van Hooydonck of EF