Voorjaar 2023

Voor de mensen die gekeken hebben naar de GP Monsere : Is de nieuwe aankomst beter dan de vorige ?

Ik ben zelf naar de koers geweest maar ik stond tussen de bussen aan de overkant van de water en ik heb er dus niet echt iets van gezien.

Merlier toch souverein, snelste sprinter en ook gewoon tactisch de beste sprint gereden… zag direct dat Senechal te vroeg ging. Vanpoppol duidelijk de beste aantrekker en Merlier goed gebruik van gemaakt.
De Lie zeer sterk, maar had een eigen autostrade uit de wind natuurlijk… met betere plaatsing was die wel 2e denk ik… Heeft jammergenoeg geen ploeg op niveau hier.
Wat senechal niet van plan gewoon weg te rijden en zelf winnen? Anders maar rare move van hem...
Juist de beelde van de finish gezien.

Wat senechal niet van plan gewoon weg te rijden en zelf winnen? Anders maar rare move van hem...
Nee denk ik niet, die wou aantrekken maar had niemand in zijn wiel, was duidelijk verrast toen hij achterom keek en een gat had… Vanpoppol had die wel altijd binnen bereik dus nooit een echte kans gehad ook.

Nee denk ik niet, die wou aantrekken maar had niemand in zijn wiel, was duidelijk verrast toen hij achterom keek en een gat had… Vanpoppol had die wel altijd binnen bereik dus nooit een echte kans gehad ook.

Senechal zat op kop ene van Cofidis of Arkea of zo zat er tussen en liet het gat vallen. Merlier was toen slim om zich wat te laten zakken en het wiel van Kooi te volgen die in de Bora trein (Popper-Bennet) zat. Senechal doet het goed door te blijven rijden geeft hij Poppel een doelwit en blijft de vaart erin als hij zich wat in houdt loop je de kans dat van Poppel zich ook inhoudt omdat die vreest stil te vallen anders.

Beeld u in dat de organisatie u vertelt dat je gewonnen hebt, je een interview doet denkend dat je gewonnen hebt om dan 2 minuten later te horen te krijgen dat de jury toch beslist heeft dat iemand anders gewonnen heeft en dat op basis van deze photofinish. Dat terwijl de camera ook nog eens niet juist geplaatst was (niet perfect met de witte finishlijn op de grond). Héél pijnlijke dag voor Ewan

Moet een finishlijn niet zwart zijn ?
De zwarte lijn tussen de 2 witte lijnen die je vaak ziet is NIET de finishlijn. Dat is toch wat ik mij meen te herinneren van de Amstel 2021 :unsure: De finish ligt in principe ergens op de eerste witte balk. Er heeft iemand hier ooit eens een handleiding gepost voor de opstelling van een foto finish.

Dat er geen deftige photofinish is verschiet ik wel niet van... anders hadden ze die wel laten zien. Ik dacht puur op basis van de vertraagde frontale weergave dat Ewan toch net eerder over de lijn reed en de frontale foto hierboven lijkt dat wel te bevestigen. En die foto is toch véél duidelijker dan de photofinish waar men de start van een zwarte band in een zwarte massa asfalt wil aanduiden.

Eerlijk: lelijke koers, lelijke aankomst, gevaarlijke situaties onderweg (metalen paaltjes met verkeersborden waar renners zonder afscherming rakelings langsreden) en dan dit debacle nog...

De zwarte lijn tussen de 2 witte lijnen die je vaak ziet is NIET de finishlijn. Dat is toch wat ik mij meen te herinneren van de Amstel 2021 :unsure: De finish ligt in principe ergens op de eerste witte balk. Er heeft iemand hier ooit eens een handleiding gepost voor de opstelling van een foto finish.

Dat er geen deftige photofinish is verschiet ik wel niet van... anders hadden ze die wel laten zien. Ik dacht puur op basis van de vertraagde frontale weergave dat Ewan toch net eerder over de lijn reed en de frontale foto hierboven lijkt dat wel te bevestigen. En die foto is toch véél duidelijker dan de photofinish waar men de start van een zwarte band in een zwarte massa asfalt wil aanduiden.

Eerlijk: lelijke koers, lelijke aankomst, gevaarlijke situaties onderweg (metalen paaltjes met verkeersborden waar renners zonder afscherming rakelings langsreden) en dan dit debacle nog...

Maar een gewone frontale foto werkt natuurlijk anders dan een finishfoto en kan dus een heel vertekend beeld geven, dus ik ga hier ook niet roepen dat Ewan heeft gewonnen, maar ik begrijp wel de frustratie bij Lotto en Ewan, zeker als je die - zogezegd duidelijke - finishfoto ziet.

De finish is waar de camera staat, alleen staat die vaak niet juist met de finishlijn en dat zou hier ook serieus het geval zijn (ik ben geen expert).

Ik ga eerlijk zijn, ik wil eigenlijk gewoon die 1000m h2h zien. Ze hebben het ons al ontnomen in de UAE Tour en nu nog eens. Kan niet hé. Geef ons eens spektakel :biglaugh:

Ewan is idd wat gefrustreerd terwijl hem maar gewoon wat beter moet sprinten he :unsure:

Is die Ghijsens zo snel of was die versnelling van Ewan gewoon sloom. Was toch dicht bij de finish dat hij werd afgezet. Ik dacht echt dat hij met lengtes ging winnen en was eigenlijk stomverbaasd dat het pltos zo close was. In UAE was hij toch redelijk bezig klopte toen bijna Merlier maar vandaag toch maar magertjes MSR zal ook niet voor dit jaar zijn vrees ik zo.

Is die Ghijsens zo snel of was die versnelling van Ewan gewoon sloom. Was toch dicht bij de finish dat hij werd afgezet. Ik dacht echt dat hij met lengtes ging winnen en was eigenlijk stomverbaasd dat het pltos zo close was. In UAE was hij toch redelijk bezig klopte toen bijna Merlier maar vandaag toch maar magertjes MSR zal ook niet voor dit jaar zijn vrees ik zo.
Thijssens pure snelheid is wel onderschat, maar Ewan was gewoon zwak. Als je inderdaad perfect op 100m van de finish wordt afgezet, moet je dat altijd winnen. Welsford kwam ook weer nog heel dicht en die kwam van vrij ver. Die heeft wel echt een stap gezet.

De top Ewan zou Merlier daar in UAE ook gewoon geklopt hebben trouwens. Hij heeft gewoon wat snelheid ingeboet. Te veel op klimmen zitten trainen voor die MSR droom, en omdat hij beseft dat in algemeen koersen steeds zwaarder worden. Het zou me niet verbazen als hij in MSR eigenlijk met de besten mee kan, maar dan in de spurt geklopt wordt door een Van Aert of Girmay ofzo.

Als de lead-out niet snel genoeg is heb je wel het probleem dat je dan zelf lead-out gaat spelen voor de rest... zou geen excuus mogen zijn voor Ewan in zo´n korte sprint op, met alle respect, dit niveau maar het kan wel meegespeeld hebben.

Zó slecht was hij in UAE nu ook weer niet dus het mort toch aan andere dingen grlegen hebben ook vermoed ik dan.

Maar los van de kwaliteit van Ewan zijn spurt kan je mij op basis van die laatste foto hierboven niet uitleggen dat Ewa´ niet wint.

Als de lead-out niet snel genoeg is heb je wel het probleem dat je dan zelf lead-out gaat spelen voor de rest... zou geen excuus mogen zijn voor Ewan in zo´n korte sprint op, met alle respect, dit niveau maar het kan wel meegespeeld hebben.

Thijssen vertrekt met nog minder snelheid (omdat die nog een beuk moet uitdelen aan Hofstetter). Die was vandaag eigenlijk gewoon beter, los van wie nu moest winnen of niet.

Ewan is natuurlijk ook sowieso wel het soort sprinter dat pas in de laatste 50m uit iemands wiel wilt komen. Ook de reden waarom een leadout doen voor Ewan niet zo straight forward is. Het is niet zomaar van zet hem af op 150m van de streep zoals bij vele sprinters. Je moet die piloteren tot iemands wiel, maar welk wiel is vaak ook gokken.

Merlier wel echt een monster bij QS hé, niet geheel onverwacht natuurlijk. Die moet toch gewoon naar de Tour? Jakobsen gaat zich mogen bewijzen.
De kracht van een nieuwe aanwinst.
Benieuwd op basis van wat ze die twee gaan beoordelen voor de Tour.
In de Tour voelt elke rit aan als een klassieker en die negende (vierde in de sprint) plek in K-B-K is geen aangenaam teken voor Fabio.
In de rittenkoersen is Merlier voorlopig de beste van de twee.
Staan er alletwee op voor Gent-Wevelgem en P-R. Die eerste kan vonken geven, indien ze vooraan zitten en kans maken.
Merlier zie ik niet wachten, als Jakobsen een groepje achter hem zit.

Leuk weetje over de Strade:
Pidcock is de vierde wereldkampioen veldrijden, die de Strade wint.
Sinds de start in 2007 is alleen Boom er niet in geslaagd, maar in zijn topjaren had de Strade de status van nu natuurlijk niet.
Albert en Nys reken ik er niet bij, omdat ze nooit de focus hebben gelegd op de weg.
M.a.w. een WK-veldrijder maakt goede kans op de Strade, als ie ervoor gaat op de weg.

Het begint meer en meer pijnlijk duidelijk te worden dat Ewan niet veel meer te zoeken heeft bij Lotto. Kan zijn loon echt niet meer verdedigen.

Het begint meer en meer pijnlijk duidelijk te worden dat Ewan niet veel meer te zoeken heeft bij Lotto. Kan zijn loon echt niet meer verdedigen.

De voorjaarskern van Soudal QS bekritiseren mag niet want ho mar het is nog maar begin maart.
Maar een renner afserveren op basis van b-koersen? Yes yes.

Soms kan ik toch echt niet volgen.

Precies. Eerst eens zien wat hij in MSR presteert en dan moeten de GT's nog komen. Nog genoeg wedstrijden om zich te bewijzen. Zal nog wel wat meepikken.

Hij zal natuurlijk de druk wel voelen. Ondertussen is er daar wel een 20-jarige die overwinningen pakt en met de aandacht gaat lopen, en wrs nog een stuk minder geld kost...

Van Aert start al om 12:56 als 7de, jammer voor de spanning. Zal wel een tijdje op de hot seat mogen zitten dan :)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan