Voorjaar 2023

In een tijdrit gebeurt dat wel vaker dat men zo een groot voorblad legt.

Ik heb op dat classified systeem gereden en ik was er nu niet van omvergeblazen. In de koers zal blijken hoe betrouwbaar het effectief is.
62 toch zelden
En het is vooral handig als je tegen 50+ op een beetje afstormt om last minute te schakelen onder druk op de pedalen
 
Enige jammere vind ik dat je steeds moet onthouden om op tijd je renners te wisselen.
Met wat vrienden doen we ook zoiets, maar met 1 ploeg van begin tot einde. Veel handiger voor mij.

Je kan voor iedere wedstrijd al instellen en opslaan met de informatie die je nu al hebt, als je het al eens vergeet iets minder erg, maar is dan tenminste niet iedere keer dezelfde opstelling.
 
  • Bahrein: Mohoric - Wright - Milan - Pasqualon
  • FDJ : Kung - Madouas - jonge sprinters - Demare
  • Wanty: Grmay - Page - Taco - Rune (soms) - Teunissen
Van al die namen mag je er al zeker drie schrappen, die ofwel vallen en een tijdje out zijn ofwel minstens 1x pech hebben op een slecht moment met goede benen. Dan heb je nog eens mannen, die niet mogen rijden, omdat er in een achterliggende groep een rappere man zit, die zelf niet kan winnen.
Ook benieuwd wat Vanmarcke nog kan of niet kan.
Heeft de omloop al eens gewonnen, met geluk, maar was toen nog wel gewoon Europa tour. Heeft tot op heden maar 1 WT-koers gewonnen.
?
Was echt wel heel goed (voor een jonge kerel) toen in die wedstrijd. Demarreerde op de kasseien in de slotfase en schudde wat meefietsende lieden los.
Boonen simpelweg geklopt door een sterke Sep.
Hij heeft ook nog - onverwacht - die Franse koers in augustus / september gewonnen in 2019.

Maak u almaar klaar :mad:
18/20.
Die Nederlander in die koude editie en de Deen van wie ik dacht dat het een andere was.
 
Van al die namen mag je er al zeker drie schrappen, die ofwel vallen en een tijdje out zijn ofwel minstens 1x pech hebben op een slecht moment met goede benen. Dan heb je nog eens mannen, die niet mogen rijden, omdat er in een achterliggende groep een rappere man zit, die zelf niet kan winnen.

Snap het punt niet echt ?

Is toch ook zo bij de topploegen ? of ze mogen doorrijden hangt af van wie er mee is in hun groepje en wie er achterop komt.
Benoot / Van baarle mogen ook niet rijden , als Laporte en WVA eraan komen.

Ook WVA / Laporte kan ziek of geblesseerd uitvallen , voorlopig is er niemand van genoemde namen geblesseerd.

ik noemde gewoon leuke renners combo's (naast grote ploegen Jumbo / Ineos / QS) die in dezelfde ploeg zitten en toffe ploegtacktieken kunnen uitwerken.
 
Ook De Vlaeminck werd gevraagd naar zijn podium.

Zijn antwoord voor de mannen: “De Lie gaat winnen, denk ik hé, voor Van Aert en Van der Poel.” Waarop onze man duidelijk maakte dat die laatste twee niet deelnemen. “Geen een van de twee? Zijn dat nu nog coureurs? Jawadde… Serieus, doen die niet mee? Alé, proficiat. Dat gaat hier over een van de mooiste koersen om te winnen. Dan weet ik de tweede en derde niet, wens ze proficiat met hun forfait”, waarna De Vlaeminck opsomt welke koersen hij in zijn tijd allemaal wel reed. “Ik vind dit verschrikkelijk.”

r5BxHl7.jpeg


Dat ze die nog altijd vragen :biglaugh:
 
?
Was echt wel heel goed (voor een jonge kerel) toen in die wedstrijd. Demarreerde op de kasseien in de slotfase en schudde wat meefietsende lieden los.
Boonen simpelweg geklopt door een sterke Sep.
Hij heeft ook nog - onverwacht - die Franse koers in augustus / september gewonnen in 2019.

We moeten ook eerlijk zijn en durven zeggen dat hij geluk heeft dat Boonen hem onderschat en de sprint voor hem aantrekt.
Allez hij is wel mee en kan het daar afmaken, dat is zeker een feit.
Het heeft ook een reden waarom hij daarna bijna niks meer gewonnen heeft eh.
Snap het punt niet echt ?

Is toch ook zo bij de topploegen ? of ze mogen doorrijden hangt af van wie er mee is in hun groepje en wie er achterop komt.
Benoot / Van baarle mogen ook niet rijden , als Laporte en WVA eraan komen.

Ook WVA / Laporte kan ziek of geblesseerd uitvallen , voorlopig is er niemand van genoemde namen geblesseerd.

ik noemde gewoon leuke renners combo's (naast grote ploegen Jumbo / Ineos / QS) die in dezelfde ploeg zitten en toffe ploegtacktieken kunnen uitwerken.

Ik denk dat we Van Baarle toch ook niet mogen onderschatten.
En ik denk dat ze bij jumbo dat ook niet doen. Als hij voorop geraakt dan lijkt het mij niet dat hij zal of moet inhouden voor Laporte hoor.
Tweede en Vlaanderen en eerste in Roubaix. Dan mag je wel tot de meet gaan denk ik dan.

Van Aert is een lastige natuurlijk. Maar het lijkt me wel dat de situatie altijd zo zal zijn dat hij mee is of dat ze rijden in dienst van hem.
 
@MrKend54l
Vergeten het zinnetje erbij te zetten" in bepaalde situaties. "

Van Baarle met bvb. Kristof of Pedersen in een klein groepje mee , zal moeten wachten als de snelle Jumbo mannen duidelijk op komst zijn ;)

Maar dat geldt ook voor dus die kleine ploegen.

Dat maakt net het Vlaamse voorjaar zo leuk,veel leuke tacktiek mogelijkheden en voorspellingen proberen te doen.

-------------------------
Voor morgen zie ik dus geen sprint met grote groep
De 2 grote sterkste blokken hebben geen topsprinter in de rangen (zoals Philipsen - De lie -kristoff)

Jumbo zal de wedstrijd lastig genoeg maken zodat Benoot en van baarle een move kunnen doen en Laporte eventueel nog kan afwerken.

Ineos met een guerilla tacktiek , mss dat ze pidcock opsparen voor de sprint op het einde.
 
De krant 'Vanmarcke heeft last van de maag'
VanMarcke op Instagram 'ik last van de maag? Nee gewoon frietjes aan het eten'

HNB dacht slim te zijn door dat bericht de wereld in te sturen aangezien ze 90% kans hadden dat Vanmarcke ook echt ziek ging zijn. Dan hadden ze toch maar mooi de primeur gehad.

Even serieus, gelukkig is hij fit. Toen ik het eerst las, kreeg ik toch weer een beetje medelijden. Ik gun hem een mooi voorjaar, met enkele dichte ereplaatsen. Winnen voor hem zal er normaal niet meer in zitten.
 
Ook De Vlaeminck werd gevraagd naar zijn podium.

Zijn antwoord voor de mannen: “De Lie gaat winnen, denk ik hé, voor Van Aert en Van der Poel.” Waarop onze man duidelijk maakte dat die laatste twee niet deelnemen. “Geen een van de twee? Zijn dat nu nog coureurs? Jawadde… Serieus, doen die niet mee? Alé, proficiat. Dat gaat hier over een van de mooiste koersen om te winnen. Dan weet ik de tweede en derde niet, wens ze proficiat met hun forfait”, waarna De Vlaeminck opsomt welke koersen hij in zijn tijd allemaal wel reed. “Ik vind dit verschrikkelijk.”

r5BxHl7.jpeg


Dat ze die nog altijd vragen :biglaugh:
Je kan dat telefoongesprek met Roger horen in de podcast “De koers is van ons”. Hilarisch.

Ook al voelt het minder dan vroeger aan als de echte start van het seizoen: 0 dagen tot de Omloop!
 
Terug
Bovenaan