Voor welke Belgische ploeg supporter je?

Club brugge
Simpel mijn vader was voor Club en zijn vader heeft nog met raoul lambert gespeeld (na zijn carrière).
Oorspronkelijk zijn wij van west vlaanderen.
Pas na het wk in 98 ben ik het echt beginnen volgen en een jaar later had ik een abonnement tot 2013.
Op den duur was het niet te doen met twee kleine kinderen.
Ik ga nog telkens 6 keer na Club per jaar. En nu heeft mijn zoon het virus ook te pakken dus wellicht ooit weer een abonnement voor ons twee maar nu kan het er even niet vanaf twee abbonees is kostelijk en dan zonder benzine en drank of eten.
Zo een jaar zou ons makkelijk 1400€ kosten.
 
Vroeger Westerlo als jonge gast, nu Racing Genk.

Toen ik 12 was mocht ik met mijn pa meegaan naar Westerlo die toen net voor de 1ste keer gepromoveerd waren naar 1ste klasse. Die mooie jaren met de 5 en 6-0 tegen Anderlecht en de 5-5 tegen Genk toen (waar ik mijn inkomtickets nog steeds van heb!) met als hoogtepunt de Bekerfinale tegen Lommel in 2000 of 2001. Altijd veel sympathie gehad voor Genk, prachtige ploegen in die tijden met Aime en Sef Vergoosen als trainer. Die eerste Beker in 98 en titel in 99 weet ik ook nog goed. Altijd hun gevolgd op TV en krant. Mijn broer is dan in Genk gaan kijken en zo ben ik met hem uiteindelijk beginnen meegaan. Eerst eens af en toe een match en daarna als abonnee. Het is een paar jaar minder geweest en volgde ik vooral op TV maar sinds mijn eigen zonen oud genoeg zijn geworden zijn wij terug abonnee geworden.
Ik heb ook nog al mijn inkomtickets. Het zijn er veel :biglaugh:
 
Anderlecht, al sinds klein gastje.
Ingegeven voor een nonkel van mij, en dan met ons jeugdploegje eens een rondleiding gehad op in het stadion + 1e profmatch gezien.

Ik ben al mijn hele leven voor Anderlecht. Ingegeven van grootvader en vader. Ik heb ook 15 jaar een abonnement gehad en in die 15 jaar deed ik zowat elke wedstrijd ( Thuis, Uit, Europees en noem maar op). Ik ben dan ook 10 jaar bestuurslid geweest van een van de grootste supportersclubs van het land, waardoor ik tot in de bestuurskamers van Anderlecht ben geweest. Ik ben het jaar voor de laatste titel van Anderlecht gestopt om gaan te kijken. Dit omdat ik van de Kempen naar Limburg ben verhuisd. Vroeger kon ik te voet het dorp door en de bus op. Nu zou ik terug naar Limburg moeten rijden waardoor pinten drinken een probleem werd. Ik heb dan ook 2 kinderen gekregen waardoor de combinatie niet meer gemakkelijk werd om soms een volle dag van huis te zijn. Ook financieel kostte het toch bergen met geld. En uiteindelijk ook geen spijt gehad dat ik ermee gestopt ben. Zelfs nu ze meespelen bovenaan heb ik geen drang meer om live gaan te kijken.
In Rijkhoven (Limburg) ligt toch ook een supportersclub? Afhankelijk waar je woont in Limburg

Naast het fan zijn voor Anderlecht pik ik gewoon graag een matchke mee
Titelmatch Genk - Standard ook gaan kijken in Genk vak (en mee de veldbestorming gedaan)
Met men schoonpa meegeweest naar Luik bij die 1e titel met Defour, Witsel, etc
 
Als klein manneke altijd met mijn vader naar Germinal Ekeren gaan zien, nu sporadisch met vrienden naar Beerschot zien.

Verder ook Berchem Sport omdat mijn vader daar heeft gespeeld in de jaren 70/89 onder leiding van de legendarische Rik Coppens.

Dus af en toe pikken we daar nog is een match mee.
 
Anderlecht, al sinds klein gastje.
Ingegeven voor een nonkel van mij, en dan met ons jeugdploegje eens een rondleiding gehad op in het stadion + 1e profmatch gezien.


In Rijkhoven (Limburg) ligt toch ook een supportersclub? Afhankelijk waar je woont in Limburg

Naast het fan zijn voor Anderlecht pik ik gewoon graag een matchke mee
Titelmatch Genk - Standard ook gaan kijken in Genk vak (en mee de veldbestorming gedaan)
Met men schoonpa meegeweest naar Luik bij die 1e titel met Defour, Witsel, etc
Weet ik. Ik woon in Heusden-Zolder. Hier zit ook een fanclub. Maar dan mis ik mijn hele vriendengroep. Het is de sfeer met die vrienden dat het leuk maakt. Als ik hier sporadisch zou mee rijden, ben je ook maar alleen in die busritten. Daar heb ik geen zin in.
 
Geboren en getogen in de Vlaamse rand, en helft van de familie uit Brussel dus ja Anderlecht it is. Mijn vader die hard supporter, mijn nonkels en grootouders ook. Het is niet dat ik veel ruimte had om voor andere ploegen te supporteren: "tu vas supporter pour Anderlecht et rien d'autre of tis oep a bakkes eh ket"...tja
 
Club Brugge

Als klein manneke eens een paar Europese wedstrijden op TV van hun gekeken en sindsdien eigenlijk fan geworden. Zal ergens rond 2002 a 2003 geweest zijn vermoed ik. Ik kan me nog herinneren dat ze eens tegen Lokomotiv Moskou speelden, maar niet helemaal zeker of dat de eerste wedstrijd was dat ik zag.

Ik weet wel dat ik naar Milan-Brugge aan het kijken in die CL campagne van 2003/04 toen ze 0-1 wonnen. Ik moest toen eigenlijk al lang gaan slapen maar ben toch stiekem blijven verder kijken omdat ik het wou uitkijken. :coolbrows:

Mensen vragen mij wel eens hoe het komt dat ik voor hun supporter terwijl ik geboren en getogen ben in Vlaams Brabant. Wel ja, daarom dus. Het had eigenlijk even goed Anderlecht, Standard of eendert wie kunnen zijn, maar de eerste Belgische ploeg die ik zag spelen op TV was nu eenmaal Club Brugge.
 
Naast het fan zijn voor Anderlecht pik ik gewoon graag een matchke mee
Titelmatch Genk - Standard ook gaan kijken in Genk vak (en mee de veldbestorming gedaan)
Met men schoonpa meegeweest naar Luik bij die 1e titel met Defour, Witsel, etc
Pfff successo!

Hier net als vele anderen van het forum fan van Genk. Niet zoals Byter op 2km van het stadion opgegroeid, maar op 3,5km! Dus er is nooit een andere optie geweest, uiteraard niet. Waarvoor moet een mijnwerkersafstammeling anders supporteren? Charleroi is te ver.

Ik weet mijn eerste wedstrijd live ook nog goed. Was in 2001 of 2002 ofzo. Tegen Westerlo. Op het veld enkele legends van de sport: Sonck, Daerden, Zokora, Skoko, Moons,... En uiteraard Jef Delen. Dit moet ik zelfs niet fact checken want Jef Delen heeft minstens 60jaar in de basis van Westerlo gestaan. Soit. Wedstrijd eindigde op 1-1, was echt een kutmatch niet normaal en in mijn herinnering was het ook echt koud. Zal wel november ofzo geweest zijn. Hoe dan ook, na die match nog meer verkocht dan ik al was!

Ondanks de korte afstand nooit veel live gaan zien. Live kijken was niet echt iets wat in mijn omgeving gebeurde helaas. Hoe dan ook, topmomenten en diepe dalen beleefd. Renaud Emond en Alderweireldt staan nog altijd op mijn lijst. Als ik ze een loer kan draaien zal ik dat zeker niet nalaten.
 
Ik weet wel dat ik naar Milan-Brugge aan het kijken in die CL campagne van 2003/04 toen ze 0-1 wonnen. Ik moest toen eigenlijk al lang gaan slapen maar ben toch stiekem blijven verder kijken omdat ik het wou uitkijken. :coolbrows:

Die wereldgoal van Andres Mendoza met buitenkant links, fenomenaal was dat. :love:

Toen 0-1 gaan winnen daar in het grote Milan, dat was toch echt een gigantische stunt. Efkes die basisploeg van Milan van toen opgezocht:



:crazy:

Ik was wel al een beetje ouder dan u toen blijkbaar. :tongue:
 
RSC Anderlecht .
Geboren in Anderlecht en gewoond tot men 11 Jaar en we naar Kapellen ( Antwerpen ) verhuisd zijn. voor het werk van men vader .
Den Bompa nam me altijd mee naar de matchen , had een grote drukkerij en sponsorde een cafeploeg met dezelfde paarswitte kleuren .
Men bomma heeft nog geroepen naar Paul Van Himst dat em wa sneller moet lopen :p
Met andere woorden , bij mij zit het erin gebalkken .
Heel men jeugd opgegroeit met Antwerpsupporters die me wouden laten overlopen , maar nooit gedaan .
Ik heb nog familie in Anderlecht en elke keer als ik kom klopt men hart wat sneller
Mauve un jour , Mauve pour toujours .
 
Die wereldgoal van Andres Mendoza met buitenkant links, fenomenaal was dat. :love:

Toen 0-1 gaan winnen daar in het grote Milan, dat was toch echt een gigantische stunt. Efkes die basisploeg van Milan van toen opgezocht:



:crazy:

Ik was wel al een beetje ouder dan u toen blijkbaar. :tongue:
Wereldmatch van Dany ook?
 
13j lang een abo gehad bij Zulte Waregem, maar sinds de corona geen abo meer. En nu ze in 2e klasse zitten volg ik het amper. Ook door andere job minder tijd om te volgen.

Als je woont in Oudenaarde is het 20min rijden, ouders waren fan van KSV Waregem dus dan was de link snel gelegd

Het kampioenschap van 2e naar 1e ook meegemaakt, remember in onze lelijke truitjes 😂 Veel verplaatsingen meegeweest op paar seizoenen.
Ook de pijnlijke nederlaag op Anderlecht stond ik er (bijna kampioen wedstrijd)

Paar Europese matchen zelf meegeweest (PSV, Newcastle en Wenen); leuke ervaring.
Jammer dat het eerste klasse gevoel van een subtopper niet meer terug ga komen, RIP. Maar mooie ervaring in mijne jeugd.

Maar nu niet zo meer grote voorkeur naar een 1e klasse voetbalploeg
 
Laatst bewerkt:
Als jonge snaak mid/eind jaren 90 was ik Club Brugge-fan. Stanić, Špehar, Vermant, Verheyen, De Cock. Allemaal fan van.

Tot de zomer van 2001. Mijn ouders verhuisden van Wilrijk naar het Kiel. En waar op het Kiel? De Atletenstraat, nummerke 87. De ijverige Google Mapper zal snel zien dat dit specifieke huis zich quasi recht tegenover het Olympisch Stadion bevindt.
Als voetbalminnende tiener was het onvermijdelijke gevolg natuurlijk dat ik mijn hart verloor aan de club die daar toen speelde. Zeker toen ik in mijn eerste match op het Kiel ooit, gelijk een weergaloze wedstrijd voorgeschoteld kreeg: 12 Augustus 2001 - GBA vs La Louviere 8-2. Sonck en Dagano waren dan wel net weggeplukt, met Paul Kpaka was er een nieuwe held gearriveerd op het Kiel. Daarnaast nog ronkende namen als Luciano (ohooohooo), de Monteyne broertjes, Degreyse en Dirkske Huysmans. Amai, dat was een plezant jaar seg.
Eerste hoogtepunt was Mei 2005 met de Bekerfinale tegen Club, en ik was erbij op de Heysel. Heerlijk. Maandag erop met Beerschot sjaal en muts (eind Mei) naar school zo fier als een gieter.

Naderhand wat mindere momentjes zoals misschien wel geweten met faillissement en heropstart etc en zelf verhuisd naar het buitenland, maar Beerschot altijd blijven volgen natuurlijk en enkele keren per jaar gaan kijken tijdens de doortocht in provinciaal en de amateur reeksen. Leuke tijden gehad daar.

Nu helaas weer gegijzeld door slechte eigenaars. L'histoire se repétè...
 
Club sinds ergens de jaren '90 met Broos als trainer. Als kind voor het eerst voetbal op TV gezien toen onze pa mij vroeg "En, voor wie zijde gij?" Ik antwoord "Voor die in't blauw" aangezien blauw mijn lievelingskleur was/is. "Dan zijt gij voor Brugge". Club werd dat seizoen toevallig ook kampioen en sindsdien altijd supporter gebleven en mijn 2 jongere broers ook mee in het "Club"-kamp kunnen trekken :tongue:
 
SK Roeselare - 3de amateur. Abonneehouder en zoveel mogelijk uitmatchen ook.

Soms eens mee met vrienden naar Standard dus wel wat sympathie voor.

Ben jij 1 van die Black Star Ultra's die "Patrick" staat te roepen naar de "lientjesman"? :) Zelf al 2x geweest naar Roeselare (tegen Hamme en Sint-Denijs) en 1x Op verplaatsing (Westhoek).
Wordt een zotte ploeg volgend seizoen met dat legioen van Winkel.
 
Ben jij 1 van die Black Star Ultra's die "Patrick" staat te roepen naar de "lientjesman"? :) Zelf al 2x geweest naar Roeselare (tegen Hamme en Sint-Denijs) en 1x Op verplaatsing (Westhoek).
Wordt een zotte ploeg volgend seizoen met dat legioen van Winkel.
Die 3 matchen was ik ook.
Geen deel van bsu. Wel van die andere oude garde maar wij.hangen geen banner meer wegens officieel ten einde als groep.

Al.zou ik al eens durven patrick roepen ja 😂
Meestal gewoon nen Rodenbach in de pollen en gaan pissen wanneer er gescoord wordt.

Ja tis zo goed als winkel in een lagere reeks volgend jaar. Deels jammer,deels welgekomen vooral het financiële dan
 
RSC Anderlecht .
Geboren in Anderlecht en gewoond tot men 11 Jaar en we naar Kapellen ( Antwerpen ) verhuisd zijn. voor het werk van men vader .
Den Bompa nam me altijd mee naar de matchen , had een grote drukkerij en sponsorde een cafeploeg met dezelfde paarswitte kleuren .
Men bomma heeft nog geroepen naar Paul Van Himst dat em wa sneller moet lopen :p
Met andere woorden , bij mij zit het erin gebalkken .
Heel men jeugd opgegroeit met Antwerpsupporters die me wouden laten overlopen , maar nooit gedaan .
Ik heb nog familie in Anderlecht en elke keer als ik kom klopt men hart wat sneller
Mauve un jour , Mauve pour toujours .
Ik denk dat de meeste mensen hun hart wat sneller slaat in Anderlecht. Misschien niet allemaal om dezelfde reden.
 
Het zou voor minder. Blijft natuurlijk een gevaarlijke buurt.
yep buurt is heel snel achteruitgegaan , ik heb 11 jaar in Peterbos gewoond( grote flatgebouwen achter Westland Shopping center ) , nu zit het daar vol drugs , bendes , ect , dacht zelfs dat er een reportage is geweest op de VRT :p
 
Terug
Bovenaan