Voetbaltickets buitenlandse clubs (Spanje, Duitsland, Engeland, Frankrijk, ...)

BigBear

Member
Twee van mijn vier kinderen spelen voetbal en zijn ook grote voetballiefhebbers. Ze zijn zijn echter nog nooit bij een "grote" voetbalmatch geweest en ik zou hen dan ook eens graag die ervaring geven. Daarom wil ik tickets kopen voor een thuismatch van Borussia Dortmund, toch zo'n beetje de referentie van een echt voetbalfeest. Maar het blijkt niet simpel om aan tickets te geraken:
* Via de officiële website is het altijd uitverkocht nadat de voorkeursgroepen aan de beurt zijn geweest. De dag van de match is er op de officiële website wel een ticket resale, maar dat zijn eigenlijk alleen single seat tickets. De kinderen zijn te jong om alleen te laten zitten, bovendien is dat ook niet meer plezant dan.
* ViaGogo biedt ook tickets aan aan een nog redelijke prijs (ongeveer 3 à 4 keer de normale prijs). Maar de reviews van die site zijn slecht. Er staan veel verhalen beschreven over valse tickets ed, en ik wil absoluut het horrorscenario vermijden dat ik 250km naar ginder rij met twee overenthousiaste fanaten om dan geen match te kunnen zien en terug 250km naar huis te moeten rijden met twee gebroken stukjes mens. Heeft er hier iemand ervaringen met ViaGogo?
* Er zijn nog andere sites die tickets aanbieden (met betere reviews), maar die zijn ontieglijk duur...

Graag jullie advies of ervaringen.
 
Er zijn er hier wel een paar die al geweest zijn, denk paar weken geleden nog iemand. Dus die zouden het wel moeten weten.

Maar misschien eens proberen om in plaats van Dortmund eens kijken voor pakweg Köln, Gladbach ofzo? Iets minder spectaculair dat wel (hoewel Köln toch ook de moeite is heb ik al gehoord), iets mindere voetbalgoden, maar ook stadions van minstens 50000 mensen, net over de grens en afhankelijk van de tegenstander ook iets makkelijker om tickets te pakken te krijgen. Dat moet via de officiële website wel lukken. Leverkusen zal denk ik ook een moeilijke worden, zeker zoals die nu spelen.
 
Ik ben ook eens naar Dortmund geweest voor een supercup wedstrijd tegen Bayern.
Dat was via supportersclub de Bemvoort.


Die organiseren regelmatig tripjes naar wedstrijden in de Premier League, Bundesliga, Serie A en La Liga.
Mogelijk ook Ligue 1.

Zou me inschrijven voor de nieuwsbrief daar,dan houden ze u op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Yes ik kan u helpen idd. Eerste probleem is wel dat je tegenwoordig als clublid nog max 2 tickets per account kan kopen. Als je met 3 wilt gaan wordt het dus iets moeilijker.

Je kan dan zoals hierboven vermeld eventueel is contact opnemen met michael van de bemvoort. Gaan vaak naar Dortmund. Je betaalt wel 15-20€ meer als de originele prijs van’t ticket maar nog steeds beter als kutsites als viagogo of stubhub sponsoren ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Yes ik kan u helpen idd. Eerste probleem is wel dat je tegenwoordig als clublid nog max 2 tickets per account kan kopen. Als je met 3 wilt gaan wordt het dus iets moeilijker.

Je kan dan zoals hierboven vermeld eventueel is contact opnemen met michael van de bemvoort. Gaan vaak naar Dortmund. Je betaalt wel 15-20€ meer als de originele prijs van’t ticket maar nog steeds beter als kutsites als viagogo of stubhub sponsoren ;-)
Hoi @Tah_b00nz0r,
Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen twee tickets gereserveerd voor Dortmund-Monchengladbach via sportsevents365.com. Ook een website als viagogo en dergelijke, maar toch met een betere reputatie. De prijs was er wel naar, dan spreken we niet over 15-20€ meer als de originele prijs van het ticket, maar eerder in de buurt van 150€ meer (het zijn tickets voor "ergens" aan de lange tribunes). Aan die prijs kon ik maar twee tickets bemachtigen, de andere tickets zijn nóg duurder.
Ik ben dus nog op zoek naar twee tickets voor dezelfde wedstrijd. Ik ga dan met één zoon, en het vrouwtje met de andere. We hadden al snel door dat allemaal samen zitten niet mogelijk zal zijn. Dus als jij me kan helpen aan nog twee tickets, graag :)
 
Ik heb deze thread gemoved naar het voetbalforum en de vraag iets breder getrokken, dus ook andere vragen over tickets voor buitenlandse clubs kunnen hier gesteld worden!
 
Ik ben in februari naar een thuiswedstrijd van Man City - Aston Villa gaan kijken. Hoe geraak je aan tickets? Membership via site van Man City geregeld en vervolgens 2 tickets aangekocht. Apart vliegtuig (Charleroi - Manchester) en hotel geboekt.
Denk dat het mij in totaal een 500-600 euro zal gekost hebben.
 
Ben al eens in dortmund geweest ( 2003 ) ik zou ook graag nog eens gaan. Toen zat ik in het uitvak Club, maar wat een beleving daar :love: ook bayern gedaan dat was een heel stuk minder naar mijn mening.
 
Ik ging pre brexit 2x per jaar naar Engeland naar Villa gaan zien. Laat ons zeggen dat corona en brexit en het leven tout court alles duurder heeft gemaakt, maar vooral veel moeilijker en veel meer geregel voor aan voetbal tickets te geraken.
Voor villa thuismatchen (ben lid ) gaat dat nu nog redelijk vlot. Maar had ook wel eens graag naar Duitsland gaan kijken, a la limite naar Frankrijk.
Nederland zegt me weinig.

Per 2 tickets kopen is het gemakkelijkst, of connecties. 4 of meer is moeilijk geworden voor veel matchen.

Heb toch ook weer 8 matchen aangeduid voor EK24, fingers crossed.
 
Voor thuiswedstrijden West Ham kan ik normaal wel helpen.
Uitwedstrijden van hen zijn helaas onmogelijk, sinds de verhuis worden de buitenlandse supporters daar nogal genegeerd als het daarop aankomt :(
Was vroeger aangenamer, mailen naar contactpersoon en die regelde dat dan wel voor ons.

Altijd leuk dan om te lopen zoeken voor tickets in thuisvakken als het op Europese verplaatsingen uitkomt.

Buiten West Ham probeer ik per seizoen wel eens hier en daar een matchke mee te pikken. Gelukkig een goed netwerk al opgebouwd die me dan wel eens helpen voor tickets. Al is dat bij die clubs dan wel meestal wel doordat ze me kennen en dus moeilijk te regelen voor anderen.
 
Ik ben ook eens naar Dortmund geweest voor een supercup wedstrijd tegen Bayern.
Dat was via supportersclub de Bemvoort.


Die organiseren regelmatig tripjes naar wedstrijden in de Premier League, Bundesliga, Serie A en La Liga.
Mogelijk ook Ligue 1.

Zou me inschrijven voor de nieuwsbrief daar,dan houden ze u op de hoogte.
De Bemvoorr is inderdaad top, actieve facebook groep ook erachter van Michael.

Hij is zelf ook 9/10 aanwezig op de trips. Zo al meegeweest naar Feyenoord, Rode Duivels, Dortmund,. Altijd top en redelijk stressloos en nog een correcte prijs.
 
Ik ben ook eens naar Dortmund geweest voor een supercup wedstrijd tegen Bayern.
Dat was via supportersclub de Bemvoort.


Die organiseren regelmatig tripjes naar wedstrijden in de Premier League, Bundesliga, Serie A en La Liga.
Mogelijk ook Ligue 1.

Zou me inschrijven voor de nieuwsbrief daar,dan houden ze u op de hoogte.
Zelfs naar Argentinië en de Afrika Cup gaan die. Ik dacht ook Servië.
 
Ik heb ondertussen twee tickets gereserveerd voor Dortmund-Monchengladbach via sportsevents365.com. Ook een website als viagogo en dergelijke, maar toch met een betere reputatie. De prijs was er wel naar, dan spreken we niet over 15-20€ meer als de originele prijs van het ticket, maar eerder in de buurt van 150€ meer (het zijn tickets voor "ergens" aan de lange tribunes).
Om het verhaal af te maken mochten er nog ooit iemand in deze thread op zoek gaan:
Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover: matchday! Ik heb de tickets voor de wedstrijd netjes op tijd via elektronische weg aangekregen op donderdagavond. Alles was zoals beloofd: de tickets waren voor zitplaatsen in de tribune zoals we gevraagd hadden, netjes twee stoelen naast mekaar. Met nog wat goede tips van een vriendelijk forumlid hier, gingen mijn zoon en ik zaterdag dan op weg naar Dortmund. En ook daar hebben we geen enkel probleem gehad om binnen te geraken: de tickets waren dus effectief geldig.
Op de koop toe hebben we ook nog een goede match gezien (4-2) :) De sfeer is daar inderdaad fantastisch, dus het was zeker een prachtige ervaring (voor mijn zoon, maar ook voor mij)

Moraal van het verhaal:
Als je écht ruim op voorhand zeker wil zijn van tickets voor een bepaalde match én je er echt ook héél wat geld voor over hebt, dan is sportsevents365.com een goede keuze.
Als je wat flexibeler bent (en het dus bijvoorbeeld ok is om pas één of twee dagen op voorhand een ticket voor een match te kunnen bemachtigen), dan zijn er andere, goedkopere alternatieven zoals hierboven al aangegeven.
 
Mijn 8-jarige zoon begint toch ook vaker te spreken over het bezoeken van een groot stadion, en hij spreekt vaak over Liverpool en Man City.
Ik zie dat die het weekend van 13 April 2024 respectievelijk tegen Crystal Palace en Luton spelen, dus mogelijks minder vraag naar tickets etc.

Is het gemakkelijk om voor zo'n matchen tickets te scoren? Moet je lid zijn van een fangroep ofzo, en hoe lang op voorhand kan je tickets boeken?
 
Mijn 8-jarige zoon begint toch ook vaker te spreken over het bezoeken van een groot stadion, en hij spreekt vaak over Liverpool en Man City.
Ik zie dat die het weekend van 13 April 2024 respectievelijk tegen Crystal Palace en Luton spelen, dus mogelijks minder vraag naar tickets etc.

Is het gemakkelijk om voor zo'n matchen tickets te scoren? Moet je lid zijn van een fangroep ofzo, en hoe lang op voorhand kan je tickets boeken?
Aan de kust is er een liverpool supporters club, die gaan enkele keren per seizoen. Heb daar ook ooit eens geluisterd maar is dure grap. Die gaan met een bus +overnachting. Een vriend van mij is twee jaar geleden naar city geweest was wel vliegtuig op als je wil vraag ik eens hoe je aan tickets geraakt.
 
Aan de kust is er een liverpool supporters club, die gaan enkele keren per seizoen. Heb daar ook ooit eens geluisterd maar is dure grap. Die gaan met een bus +overnachting. Een vriend van mij is twee jaar geleden naar city geweest was wel vliegtuig op als je wil vraag ik eens hoe je aan tickets geraakt.

Ik vertrek vanuit Polen, dus sowieso met de vlieger :biglaugh:
Bedoeling is een weekend in de stad met gewoon een bezoekje aan de match. Als dat te moeilijk is of te duur uitvalt, kunnen we altijd naar een kleine club gaan die dan net tegen Man City of Liverpool speelt. Al zijn de meeste stadions in Engeland wel tegen de 90% vol en bij topmatchen waarschijnlijk uitverkocht.
Vluchten zijn er naar Newcastle, Manchester, Liverpool, Leeds en London.
 
Mijn 8-jarige zoon begint toch ook vaker te spreken over het bezoeken van een groot stadion, en hij spreekt vaak over Liverpool en Man City.
Ik zie dat die het weekend van 13 April 2024 respectievelijk tegen Crystal Palace en Luton spelen, dus mogelijks minder vraag naar tickets etc.

Is het gemakkelijk om voor zo'n matchen tickets te scoren? Moet je lid zijn van een fangroep ofzo, en hoe lang op voorhand kan je tickets boeken?
Wij hebben met de vrienden al een aantal keren via number 1 voetbalreizen geboekt.
Altijd zonder problemen gelukt. Laatste keer was in oktober naar Real op zaterdag en Atletico op zondag.
Ik weet wel niet of er vanuit Polen kan geboekt worden.
 
Wij hebben met de vrienden al een aantal keren via number 1 voetbalreizen geboekt.
Altijd zonder problemen gelukt. Laatste keer was in oktober naar Real op zaterdag en Atletico op zondag.
Ik weet wel niet of er vanuit Polen kan geboekt worden.

Ja ik ben bekend met zo'n sites etc, maar ik had het liever zelf gepland voor maximum vrijheid. Indien het enkel maar via zo'n sites kan, zal het zo wel moeten.
 
Staat City er niet om gekend dat ze quasi nooit uitverkopen?
Dat lijkt me wel haalbaar om gewoon via hun eigen website te fixen, waarschijnlijk wel met een account maar ik gok dat een fan account + een ticket aan officiële prijs nog altijd goedkoper gaat uitvallen dan het via een andere website te arrangeren.

Manchester barst in elk geval van de hotels dus overnachting lijkt me geen probleem.
Voor de rest is daar wel echt geen hol te beleven dus ik zou er nu niet te lang blijven.
 
Terug
Bovenaan