Voetbal kijken in België

Ze halen letterlijk aan dat niemand hen kan dwingen om met verlies te werken dus ze spelen het wel degelijk op het gebrek aan economisch leefbare deals met Telenet en co.

De enige manier echter opdat DAZN niet met verlies zou werken, is als alle andere partijen wél met verlies zouden werken.
DAZN heeft zelf veel te veel betaalt, maar wil die meerkost afwimpelen op andere partijen. Dit is een put die ze zelf gegraven hebben, en ik hoop dat elke rechter dat ook inziet.

Elke rechter zal dat wel inzien, net zoals ze zullen zien hoe dazn het heeft gespeeld in Frankrijk en Duitsland.

Ik ben er ook niet zo van overtuigd dat dazn betere advocaten zal hebben dan de pro league. Niet vergeten dat de hoofdzetel alles naar zich heeft toe getrokken. Die Engelse advocaten zullen niet zo vertrouwd zijn met het Belgisch recht. Onder de lokale vertegenwoordigers wou men een deal met proximus en co, 't is de hoofdzetel die daar de stekker uit trok. Dus wie van die 2 zou er best weten hoe de Belgische wetgeving in elkaar zit?

Elke rechter zal dat wel inzien, net zoals ze zullen zien hoe dazn het heeft gespeeld in Frankrijk en Duitsland.

Ik ben er ook niet zo van overtuigd dat dazn betere advocaten zal hebben dan de pro league. Niet vergeten dat de hoofdzetel alles naar zich heeft toe getrokken. Die Engelse advocaten zullen niet zo vertrouwd zijn met het Belgisch recht. Onder de lokale vertegenwoordigers wou men een deal met proximus en co, 't is de hoofdzetel die daar de stekker uit trok. Dus wie van die 2 zou er best weten hoe de Belgische wetgeving in elkaar zit?
Ik kan daar geen antwoord op geven maar ik ga ervan uit dat DAZN voor dit soort zaken ook wel advies krijgt van Belgische advocaten.

DAZN gaat uiteraard niet plooien dus dat wordt kortgeding procedure (of iets dergelijks).

VAR kan alvast blijven werken, dat is op zich een goede zaak.
En wat als de Pro League de rechtzaak wint maar DAZN zegt foert en ze leggen de uitspraak gewoon naast zich neer en ze betalen nog steeds 'niks'?

Als ze hun Belgische tak gewoon opdoeken hoe kan men vanuit België dan DAZN dwingen zich aan de uitspraak te houden en dat geld in te vorderen? Zijn daar afspraken voor tussen België en the UK? Iemand die weet hoe dat zit? Want ze zitten niet meer in de EU he.

Ik ben niet thuis in die materie dus ik vroeg mij dit af als ze het extreem hard zouden spelen.

Tijdelijke oplossing van 1 weekend. Zo gaat het elke week bang afwachten worden zeker :laugh:

Die eerste uitspraak van de rechter zal zorgen waar het naartoe gaat. Hopelijk is dat er snel

Laatst bewerkt:

Klinkt toch al beter.
Beide gaan gewoon niets mis doen tot die eerste uitspraak. Anders is het sowieso contract breuk. Dit was wel te verwachten.

Maar als je dan dit leest: is een van de 2 aan het liegen. Ik kan me niet voorstellen dat de pro League akkoord gaat om uit te zenden zonder betaald te worden.

Wij hadden, ondanks het einde van het contract, de Pro League al aangeboden om alle matchen tot het einde van het seizoen uit te zenden. We bevestigen dat de Pro League ons heeft verzocht dit ook te doen." Bij de Pro League ontkennen ze dat laatste evenwel.

Beide gaan gewoon niets mis doen tot die eerste uitspraak. Anders is het sowieso contract breuk. Dit was wel te verwachten.

Maar als je dan dit leest: is een van de 2 aan het liegen. Ik kan me niet voorstellen dat de pro League akkoord gaat om uit te zenden zonder betaald te worden.

Wij hadden, ondanks het einde van het contract, de Pro League al aangeboden om alle matchen tot het einde van het seizoen uit te zenden. We bevestigen dat de Pro League ons heeft verzocht dit ook te doen." Bij de Pro League ontkennen ze dat laatste evenwel.
PVDB zei ook dat het dit scenario ging worden en dat de pro league een lening ging aangaan om de clubs te betalen in afwachting van de uitslag vd rechtbank

Wel lekker van DAZN, clubs niet betalen maar abo geld ontvangen van de kijkers.
Als ze niets uitzenden, dan zijn de club toch nog meer gekloot? Want als hun sponsors, die verwachten met hun naam op TV te komen, krijgen plots ook geen zichtbaarheid meer op die manier.
Ideaal is het zeker niet, maar nog altijd beter dan niets zou ik denken, voor supporters én de clubs.

Als ze niets uitzenden, dan zijn de club toch nog meer gekloot? Want als hun sponsors, die verwachten met hun naam op TV te komen, krijgen plots ook geen zichtbaarheid meer op die manier.
Ideaal is het zeker niet, maar nog altijd beter dan niets zou ik denken, voor supporters én de clubs.
De clubs en sponsors zijn sowieso gekloot door deze manier van werken. Op gewone tv zie je buiten fragmenten van 1 minuut niks. Denk je dat de sponsors dat allemaal appreciëren? Bij Westerlo heb ik al gehoord dat meer dan de helft van de sponsors willen afhaken op deze manier. Dazn haalt nog geen 1/4 de van de kijkers dan hoe het vorig jaar was. Die firma heeft ons voetbal dit seizoen alleen maar kapot gemaakt. Men weet nu ook dat als Dazn het seizoen uit doet, er 0,0 procent kans is dat het via traditionele kanalen nog wordt uitgezonden. Dat is voor de sponsors een slag in het gezicht. De meeste hoopten echt wel dat er nog iets van deal ging komen doorheen het seizoen

Als ze dat op dezelfde manier gaan flikken met de uefa voor de CL rechten. Dan zal het er rap mee gedaan zijn

Laatst bewerkt:
Daar zie je genoeg wat voor firma dat is. Die lachen ons allemaal gewoon uit. Hopelijk zijn die zo snel mogelijk hier weg
Ik zou er niet van verschieten als de Pro League er uiteindelijk gewoon een nieuw contract mee maken voor minder geld. Ik zie Proximus/Telenet niet de rechten binnen halen als die terug beschikbaar moesten zijn. De Pro League heeft zich in onmogelijke nesten heeft gewerkt om met dit bedrijf in zee te stappen wetende dat dit een mogelijks scenario was. En nu minder of mss geen inkomsten gaat zeer veel pijn doen voor alle clubs en uiteindelijk zal de consument mee de duppe zijn. Dazn boeit dat allemaal geen hol.

Ik zou er niet van verschieten als de Pro League er uiteindelijk gewoon een nieuw contract mee maken voor minder geld. Ik zie Proximus/Telenet niet de rechten binnen halen als die terug beschikbaar moesten zijn. De Pro League heeft zich in onmogelijke nesten heeft gewerkt om met dit bedrijf in zee te stappen wetende dat dit een mogelijks scenario was. En nu minder of mss geen inkomsten gaat zeer veel pijn doen voor alle clubs en uiteindelijk zal de consument mee de duppe zijn. Dazn boeit dat allemaal geen hol.
Goh ik ken nu al heel veel mensen die hun abo op dazn meteen hebben stopgezet, ondanks ze nog een jaar moeten betalen dan. De publieke opinie vanuit België naar dazn gaat toch heel negatief zijn nu. Er gaan toch veel mensen niet meer geneigd zijn om daar nog iets te nemen, wetende wat er nu weer gebeurd is. Dazn is in België toch wel verbrand.

Ik zie eerder iets gebeuren zoals in Frankrijk waar de bond zelf alles in beheer heeft gepakt en voor deals gaat met alle telecom en dazn. Zo is het overal te bekijken en hebben de mensen de vrije keuze.

Nu ook de politiek zich moeit langs alle kanten, denk ik niet dat de Pro League een exclusiviteitscontract nog kan sluiten met dazn zoals het dit jaar is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan