Voetbal kijken in België

Ik merk nu zelfs dat ik met mijn Spaans DAZN abonnement van 10 euro per maand ook een aantal Belgische matchen krijg. Dit weekend Club - Cercle, Gent - Union en Standard - Genk bijvoorbeeld. Dan wel met Engels commentaar. Niet slecht uiteindelijk.
De JPL staat er daar nu ook tussen inderdaad. Maar dat abonnement van 10€ vind ik wel niet, wel eentje met jaarlijkse betaling van 165,99€. Ook niet slecht.
Zo te zien kan ik dus een abo afsluiten via Proton VPN en DuckDuckGo browser.

Toch nog een week of 2 wachten en zien wat er hier uit de bus valt.

De JPL staat er daar nu ook tussen inderdaad. Maar dat abonnement van 10€ vind ik wel niet, wel eentje met jaarlijkse betaling van 165,99€. Ook niet slecht.
Zo te zien kan ik dus een abo afsluiten via Proton VPN en DuckDuckGo browser.

Toch nog een week of 2 wachten en zien wat er hier uit de bus valt.
Even opgezocht en ik zie nu dat dat abonnement van 10 euro een tijdelijke deal was. Als je het abonnement nam voor 31 juli, betaal je het eerste jaar 10 euro per maand. Vanaf augustus 2026 wordt het blijkbaar 20 euro. En als je het nu nog afsluit, zal het waarschijnlijk ook aan 20 staan.

Met Proton VPN en DuckDuckGo is het mij trouwens niet gelukt. Ik kon de betaling enkel afronden via ExpressVPN, en dan door Paypal te selecteren. Kredietkaart en Google Pay werkten ook niet via ExpressVPN. Je kan wel een free trial van een week aangaan op ExpressVPN, en die dan onmiddellijk annuleren zodat je niks hoeft te betalen. Zo heb ik het toch gedaan.

Ik geraakte tot aan het scherm waar ik de betaalmethode moest selecteren, vanaf daar heb ik niet meer verder geprobeerd. Ik zie het dan wel binnen een week of 2.

Ik geraakte tot aan het scherm waar ik de betaalmethode moest selecteren, vanaf daar heb ik niet meer verder geprobeerd. Ik zie het dan wel binnen een week of 2.
Inderdaad, en daar liep het dan fout voor mij met Proton VPN. Via kredietkaart leek het te lukken, het geld werd zelfs gereserveerd op mijn kredietkaart, maar de bevestiging kwam niet binnen, en een uur later waren de gereserveerde bedragen op mijn kredietkaart alweer verdwenen. Via ExpressVPN kreeg ik daarentegen onmiddellijk een foutmelding als ik met de kredietkaart probeerde, maar daar geraakte ik wel binnen via Paypal, wat via Proton VPN dan weer helemaal niet het geval was. Nogal een soep, maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Maar je zal zien inderdaad, ik veronderstel dat er hier in België wel nog iets uit de bus zal komen.

En zo gaat het spelletje door en blijft het onzeker.
TV Vlaanderen (die de goedkoopste optie was vorig seizoen) wordt nu ook wel weer vermeldt, dus ik blijf duimen. Onderstaande quotes pleiten toch in het voordeel van de optimist. :D

"De vraag is hoe ver de telco’s in realiteit nog willen gaan voor de rechten."

"Tegelijkertijd staat DAZN met de rug tegen de muur. Hun investering in het Belgisch voetbal kan onmogelijk worden terugverdiend met enkel app-abonnees. Ze hebben de miljoenen van de telecombedrijven nodig om rendabel te zijn."

TV Vlaanderen (die de goedkoopste optie was vorig seizoen) wordt nu ook wel weer vermeldt, dus ik blijf duimen. Onderstaande quotes pleiten toch in het voordeel van de optimist. :D

"Tegelijkertijd staat DAZN met de rug tegen de muur. Hun investering in het Belgisch voetbal kan onmogelijk worden terugverdiend met enkel app-abonnees. Ze hebben de miljoenen van de telecombedrijven nodig om rendabel te zijn."
Wist je zo dat er vandaag nog een negatief artikel ging verschijnen. Als ze vandaag zeggen : deal is zo goed als rond. Gaan ze geen abonnementen meer kunnen verkopen bij Dazn. Dus even de hulp inroepen van HLN voor een artikel te schrijven waardoor er toch nog de overstap gaan zetten.

Ik wacht nog af

Wist je zo dat er vandaag nog een negatief artikel ging verschijnen. Als ze vandaag zeggen : deal is zo goed als rond. Gaan ze geen abonnementen meer kunnen verkopen bij Dazn. Dus even de hulp inroepen van HLN voor een artikel te schrijven waardoor er toch nog de overstap gaan zetten.

Ik wacht nog af
Idem, Club is toch nog ver van op niveau en van wat ik in de eerste wedstrijden heb gezien, valt er niet veel te missen.

Nu, mijn vader die al jaren Telenet Sports had, wil nu wel specifiek DAZN voor een compleet andere reden. Zo kan hij op zijn pc voetbal kijken zonder dat mijn moeder zaagt dat ze naar niets anders kan kijken. :lol:
Morgen daar dus eens gaan zien om hem een abbo aan 20/mnd te gaan bestellen en ondertussen Club-Cercle daar bekijken. Scheelt ook weer een week aan beslissingstijd voor mezelf. :unsure:

Heeft Lorin Parys ook niet gezegd dat er in het contract met DAZN staat dat de JPL ook via andere kanalen moet te volgen zijn?

Edith https://www.voetbalprimeur.be/nieuw...er-tv-rechten-jupiler-pro-league-en-dazn.html

Heeft Lorin Parys ook niet gezegd dat er in het contract met DAZN staat dat de JPL ook via andere kanalen moet te volgen zijn?

Edith https://www.voetbalprimeur.be/nieuw...er-tv-rechten-jupiler-pro-league-en-dazn.html
Dazn gaat week na week ook wel beseffen dat ze véél te véél hebben betaald voor dat contract. Want solo slim spelen met hun app en een eigenaar die plots zegt : ik pomp er geen geld mee in. Dan is het onmiddellijk afgelopen met hen. Zonder distributie gaan die misschien 50 miljoen verlies maken in België per seizoen :lol: goed onderhandeld zeg ik dan

Ook gewoon het type abonnementen is vervelend. 20/mnd als je intekent voor een jaar. Ja ok, maar over een jaar gezien heb je 8-9 maand voetbal? Neem je iets per maand betaal je belachelijke prijzen.
Velen waaronder mezelf kijken maar sporadisch naar een match buiten die van eigen ploeg, dus eigenlijk is ook dat al verloren geld, ...
Een jaar of tien geleden wist ik nooit wanneer ik thuis ging komen van het werk (effectief niet welke dag), dus nam ik dan bij Telenet een dagpass om eens iets te zien, maar bij DAZN gaat dat ook al niet meer.
Ze overspelen gewoon hun monopoly, hopelijk ontploft het in hun gezicht.

Die heeft ook gezegd dat het aanbod wel redelijk moet zijn/commercieel moet kloppen, Het lijkt me duidelijk dat niemand te veel wilt betalen en DAZN dat wel heeft gedaan om de rechten te krijgen.

In ieder geval beseft de Pro League dit niet maar binnen 5 jaar gaat dat bedrag gewoon weer omlaag.

Ook gewoon het type abonnementen is vervelend. 20/mnd als je intekent voor een jaar. Ja ok, maar over een jaar gezien heb je 8-9 maand voetbal? Neem je iets per maand betaal je belachelijke prijzen.
Velen waaronder mezelf kijken maar sporadisch naar een match buiten die van eigen ploeg, dus eigenlijk is ook dat al verloren geld, ...
Een jaar of tien geleden wist ik nooit wanneer ik thuis ging komen van het werk (effectief niet welke dag), dus nam ik dan bij Telenet een dagpass om eens iets te zien, maar bij DAZN gaat dat ook al niet meer.
Ze overspelen gewoon hun monopoly, hopelijk ontploft het in hun gezicht.

Volgens mij het grootste probleem van DAZN, hun inflexibiliteit wanneer het op de contractvormen aankomt. Voor een moderne sportstreaming app is het toch echt niet normaal om enkel maand en jaarcontracten te hebben.

Ik zeg flink in het rood draaien ja, de grote speler uithangen, en het nog niet eens kunnen waarmaken, hopelijk checkt de pro lg volgende keer dat er rechten worden verkocht of dat enigszins rekenmatig klopt als ze het op eigen houtje willen doen... Enja dat bedrag moet naar beneden voor de jupkes lg... Beetje verblind geraakt door de getallen de pro lg?

Oke, Seraing - Beerschot aan het kijken en die kwaliteit is echt zeer triest. Dat is een camera ter hoogte van de middellijn die alles moet tonen, en zonet een discutabele fase in de backlijn en volgens de commentator is er zelfs geen herhaling mogelijk van die fase :laugh:
Waar ben je dan mee bezig zeg, je zal daar maar 20 of 35 euro per maand voor betalen...

Tja, ze doen maar 2 of 3 matchen in de CPL met 'volledige' ondersteuning, de rest is met een paar automatische camera's :wtf:

Tja, ze doen maar 2 of 3 matchen in de CPL met 'volledige' ondersteuning, de rest is met een paar automatische camera's :wtf:
Dat ligt dus niet aan DAZN maar de ProLeague die dit vergeten was te vermelden in de tender!

De overige wedstrijden op zondag gaan trouwens uitgezonden worden met livestreams met iPhones op het middenveld. Hetzelfde systeem waarmee de semi-VAR in 1A gaat werken..

Ik vind dit héérlijk om zien eerlijk gezegd. Oorlog om miljoenen, laat ze maar doen. DAZN wil geld, want zonder geld is het een rampscenario. Maar met niet voldoende geld komen ze (zogezegd) niet uit hun kosten. Dus Telenet en Proximus staan sterk in hun schoenen. Ondanks dat zij ook geld verliezen als er geen deal is.

En dat allemaal voor wat voetbalspelers :cheer:

Nu niet voor 't een of 't ander, maar ik had dus vorige week de twee eerste wedstrijden bekeken met die 7 dagen free trial. Dan opgezegd, effectief niets aangerekend geweest en geen verlenging. Nu net weer een 7 dagen free trial kunnen aangaan met zelfde account. :lol:

Terug
Bovenaan