Vlaanderen voert wegvignet in en plant verkeersbelastingshervorming

En durf je dat ook te doen met de top 10 van meest verkochte auto's?
Jij kwam met de stelling af, doe jij het maar :wtf:

Veel geluk om een betrouwbare lijst daarvan te vinden. Zeker van 40jaar geleden maar zelfs van nu. Want al die lijsten (bv van febiac) kijken enkel naar nieuwe wagens terwijl de gemiddelde leeftijd van het Belgische wagenpark 10j+is (bron: zie ergens eerder in deze thread). En dat zegt dus niets over het wagenpark, wat hetgene is dat er toe doet als je wilt kijken naar slijtage van de wegen.

Jij kwam met de stelling af, doe jij het maar :wtf:

Veel geluk om een betrouwbare lijst daarvan te vinden. Zeker van 40jaar geleden maar zelfs van nu. Want al die lijsten (bv van febiac) kijken enkel naar nieuwe wagens terwijl de gemiddelde leeftijd van het Belgische wagenpark 10j+is (bron: zie ergens eerder in deze thread). En dat zegt dus niets over het wagenpark, wat hetgene is dat er toe doet als je wilt kijken naar slijtage van de wegen.
We zitten tussen 66 en 81% hoger (er staan nog niet veel ev's in de top 10).

Maar dat geeft dus een extra slijtage van tussen 7,6 en 10,7 keer meer. En dat is dus nog zonder de grote groep ev's die buiten de top 10 valt

We zitten tussen 66 en 81% hoger (er staan nog niet veel ev's in de top 10).

Maar dat geeft dus een extra slijtage van tussen 7,6 en 10,7 keer meer. En dat is dus nog zonder de grote groep ev's die buiten de top 10 valt
bron?

En dat is dan hééééél ver weg van je +300% dat je eerder (ook weer zonder bron) hier postte natuurlijk :sarcastic:

En zo blijf je de goalpost verleggen hé. Eerst was het "een wagen", dan top10 best verkochtte nieuwe wagens, nu is het "maar er staan niet genoeg EV's in de top10 om mijn punt te staven"...

Diesel kost toch meer dan benzine? Dat was mijn redenering. Maar verbruik is inderdaad lager.
Ik moet bekennen dat ik niet weet wat een moderne benzine auto nu eigenlijk verbruikt, mijn jongste benzine is 17 jaar oud.

Afgezien van dat ben ik toch niet zo'n fan van diesel.
Ik ruik het tegenwoordig heel vaak als ik er achter rij. Koudstart 's morgens is vaak ook niet reukloos na 100.000km.
En techniek is toch complexer, met meer kans op problemen. Mazda 6 viel nog mee, Passat die ik daarvoor had had toch snel problemen met de EGR kleppen.
Benzine ruik je toch ook bij een koude start? :P
Techniek is idd wat complexer, maar zolang je af en toe eens goed gas geeft en wat hogere toeren rijdt valt het wel mee bij euro5. Euro6 heeft vaak adblue en daar blijf ik ook liever van weg, maar heb er ook weinig ervaring mee dus mogelijk onterecht.

Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar alle problemen die we met onze dieselwagens hebben gehad afgelopen jaren waren nooit gerelateerd aan het feit dat het diesels zijn.

Terug
Bovenaan