Ondertussen ook de moeite om eens stil te staan hoe bij die ANPR camera's die er zogezegd gekomen zijn voor onze veiligheid, nu probleemloos worden ingezet ter controle van een belasting.
Terreurbruiden van IS die halen we terug naar België, die lopen hier intussen terug vrij rond en krijgen nog een podcast bij de VRT waarin men pleit voor meer begrip voor deze dames hun jeugdzonden... en de camera's ter terreurbestrijding? Die worden ordinaire belastingcamera's.
Zou me niet verbazen als de volgende stap controle op gsm-gebruik achter het stuur wordt. Normaal bezondig ik me daar niet aan, maar blijkbaar telt een bericht wegklikken op je smartwatch ook en dat heb ik wel al eens gedaan...
N-VA heeft toch ook een donker, etatistisch kantje.
Hoe wordt het wegenvignet gecontroleerd?
Omdat het vignet digitaal is en vasthangt aan je nummerplaat, kunnen de slimme ANPR-camera's dit moeiteloos controleren. Ook komen er mobiele controles en vliegende controlediensten die auto's uit het verkeer kunnen halen.
"Die ANPR-camera's zijn zeer talrijk aanwezig in Vlaanderen. Na de aanslagen in Brussel zijn ze massaal beginnen opduiken, en ook met het toenemende aantal trajectcontroles zie je ze vaak in het straatbeeld", stelt Hajo Beeckman, mobiliteitsexpert bij VRT NWS.
Wie op hoofdwegen rijdt zonder vignet, riskeert een boete van 70 euro. Bij een 2e overtreding wordt dat 140 euro, bij een 3e zelfs 210 euro. De Vlaamse regering voert wel een tolerantieperiode in van 2 maanden. Dus pas ten vroegste vanaf 1 juli 2027 zou je een boete kunnen krijgen.
Terreurbruiden van IS die halen we terug naar België, die lopen hier intussen terug vrij rond en krijgen nog een podcast bij de VRT waarin men pleit voor meer begrip voor deze dames hun jeugdzonden... en de camera's ter terreurbestrijding? Die worden ordinaire belastingcamera's.
Zou me niet verbazen als de volgende stap controle op gsm-gebruik achter het stuur wordt. Normaal bezondig ik me daar niet aan, maar blijkbaar telt een bericht wegklikken op je smartwatch ook en dat heb ik wel al eens gedaan...
N-VA heeft toch ook een donker, etatistisch kantje.