Vlaanderen en Nederland samen

Aansluiting van Vlaanderen bij Nederland?

  • Ja, ook zonder Brussel/taalgrensgemeenten

    Stemmen: 10 17,9%
  • Ja, maar enkel als Brussel meewil (en dus na de nodige onderhandelingen met Franstaligen)

    Stemmen: 2 3,6%
  • Ja, maar enkel met de rest van België ook

    Stemmen: 3 5,4%
  • Ja, enkel indien zware toegevingen van Nederland (hoofdstad naar Vlaanderen, ...)

    Stemmen: 2 3,6%
  • Nee, liever niet.

    Stemmen: 27 48,2%
  • Nee, indien dit gebeurt verhuis ik weg uit Vlaanderen

    Stemmen: 7 12,5%
  • Sorry, ik ben Nederlander

    Stemmen: 1 1,8%
  • Geen mening/andere mening

    Stemmen: 2 3,6%
  • Binnen een Confederatie zie ik dit wel zitten

    Stemmen: 6 10,7%
  • Ja , maar enkel in dien wallonië bij frankrijk wordt gevoegd, en de duitstalige streek bij duitsland

    Stemmen: 1 1,8%

  • Totaal aantal stemmers
    56
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had het over de persoonlijke aanvallen die hier geplaatst worden. Jij valt mij aan als ik zeg 'van ons mogen jullie wel friet blijven zeggen'. Tja, als je zelfs zo'n grapje al niet meer kunt waarderen dan wordt het bijzonder moeilijk om een normaal gesprek te voeren.
nee, dat toont gewoon dat we elkaars humor niet begrijpen en dus best elkaar niet opzoeken. :)

Snap je het dan niet? De meesten willen het niet en je komt echt arrogant over. Kan zijn dat dit onder het Nederlandse openheid of directheid valt, maar dan toont het gewoon aan dat jullie een andere cultuur hebben dan wij en dat we niet samen horen.
 
Snap je het dan niet? De meesten willen het niet en je komt echt arrogant over. Kan zijn dat dit onder het Nederlandse openheid of directheid valt, maar dan toont het gewoon aan dat jullie een andere cultuur hebben dan wij en dat we niet samen horen.
Nederlandse openheid of niet, hij moet ni zo arrogant doen omdat hij ergens komt en iets eist wat niemand wilt.
 
Ik denk dat veel mensen dat echt wel onderschatten hoor. Die gewone man in de straat wil daar ook gewoon een zo zorgeloos leven kunnen leiden net als hier. En voor de rest willen velen net zoals veel vlamingen met rust gelaten worden zonder al te veel bemoeienissen van de overheid. De grootste problemen die we hebben tussen Vlamingen en Walen zijn er eigenlijk gekomen door beslissingen van de politiek.
Dat geldt voor de hele wereld natuurlijk, ook de Chinezen, Amerikanen en Burkinezen willen een zorgeloos leven leiden. Dat het zomaar de politiek is is ook wel wat gratuite, we leven in een democratie en we kiezen onze politici, het is niet dat ze ons beslissingen op dat vlak opgedrongen hebben, iedereen wist goed waarvoor ze aan het stemmen waren op dat vlak, daar zijn decennia over gegaan. De politieke verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië bestaan omdat we consequent op partijen stemmen die andere dingen willen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
40
Weergaven
874
Terug
Bovenaan