Vlaamse stand-up comedy

Show is gestart om 20:00 en ik was iets voor 22:00 de zaal uit. Voelde qua duur per-fect.
XdR: niet zijn beste show, maar ik keek na een halfuur in mijn hoofd op mijn smartphone en bleek er al twee uur gepasseerd te zijn.
Als je bepaalde stukken niet goed vindt, dan haal je sowieso wel iets uit andere stukken. Da's voordeel van langere shows.
75 minuten main, dan voel ik mij echt bekocht, zowel in een klein cc, maar zeker in een grotere zaal.

Idem voor concerten - dat is al helemaal te zot. Bands die een groot repertoire hebben en dan een avondvullend eigen concert spelen als een festivalset.

HHVB

Het was niet top (geen enkele topmop), maar het was niet ook niet superslecht (behalve Lubach zijn stuk). Maar snap wel zeker live als je zolang op een slechte stoel zit dat je wat op je honger blijft zitten.

HHVB:
ik ben voor het derde jaar op rij beginnen kijken, tegen beter weten in (de vorige twee jaren vond ik het slecht), maar ik heb blijkbaar echt niks beters te doen. Ik ben 2u20 ver, en vond tot nu toe enkel de klachten aan de VRT goed. En dat waren dan de klachten op zich, daar hoefde je verder geen moppen rond te brouwen om ze grappig te maken. Arjen Lubach: schaamtelijk. Duidelijk op vijf minuten neergepend, kon niet zonder zijn steekkaartjes, rap cashen dacht hij. En wat betreft de opmerking over ondertiteling bij deze show: als ik niet heel geconcentreerd luister, heb ik soms moeite om hem te begrijpen. Zijn Nederlands en zijn uitspraak zijn soms niet 100% en dan een beetje galm erbij, niet bevorderlijk voor de verstaanbaarheid.

Kamal:
ga ik me dit jaar niet meer aan wagen. Vorige jaren genoeg gezien.

Jade Mintjes:
vorig jaar live gezien in Hasselt, en echt heel vaak heel luid moeten lachen. Heerlijk goeie show. Liever (véél liever) 75 minuten Jade dan drie uur Xander voor mij.

Laatst bewerkt:
HHVB:

Ik ben ook door de 3u geraakt maar helaas zat ook ik niet te bulderen van het lachen. Vorige edities waren er toch 2-3x dat het erg grappig was. Het leek me ook wat te veel een gelikte productie met filmpjes en cameo's dat snedige grappen van tafel zijn gevallen.

Hij had ook kunnen focusen op de emo-tv van BV's of al die snoepreis BV-programma's of dat vele programma's met een nadrukkelijkere sponsor in beeld komen dan vroeger. De vraag is of het in grappige vorm te brengen valt.

Eerste helft gezien. Veel beter dan vorig jaar imo.
Uiteraard ook veel zwakke stukken en vooral moppen. Maar toch ook al een paar keer goed moeten lachen.

Dat hij het sportpaleis 2 keer heeft uitverkocht gaan we ook nog veel mogen horen vrees ik. :)
Bon. Was beter gestopt na die eerste helft.
Vanaf die video game vond ik het gewoon slecht.

Het criticasters lik op stuk geven vond ik werkelijk zielig. Als je zoiets doet moet het spot on zijn. Maar de burns waren gewoon veel te zwak.

Ik hoop oprecht dat deze format voor een tijdje niet meer terug komt. Hoe zeer ik van de eerste edities heb genoten. Sinds de heel grote zalen is het niet meer hetzelfde. En de beste stukken blijven die die zich bij de essentie houden van het concept.

Lubach was idd heel slecht. Wat ik heel jammer vind, want zijn show was wel goed, en sympathieke kerel die wel talent heeft. Maar roasten zeker zijn ding niet. Had precies een schrijver van Kamal geleend.

HHVB:
ik ben voor het derde jaar op rij beginnen kijken, tegen beter weten in (de vorige twee jaren vond ik het slecht), maar ik heb blijkbaar echt niks beters te doen. Ik ben 2u20 ver, en vond tot nu toe enkel de klachten aan de VRT goed. En dat waren dan de klachten op zich, daar hoefde je verder geen moppen rond te brouwen om ze grappig te maken. Arjen Lubach: schaamtelijk. Duidelijk op vijf minuten neergepend, kon niet zonder zijn steekkaartjes, rap cashen dacht hij. En wat betreft de opmerking over ondertiteling bij deze show: als ik niet heel geconcentreerd luister, heb ik soms moeite om hem te begrijpen. Zijn Nederlands en zijn uitspraak zijn soms niet 100% en dan een beetje galm erbij, niet bevorderlijk voor de verstaanbaarheid.

Kamal:
ga ik me dit jaar niet meer aan wagen. Vorige jaren genoeg gezien.

Jade Mintjes:
vorig jaar live gezien in Hasselt, en echt heel vaak heel luid moeten lachen. Heerlijk goeie show. Liever (véél liever) 75 minuten Jade dan drie uur Xander voor mij.
Smaken verschillen, ik heb Jade vorig jaar ook live gezien en er zitten grappige stukken in maar dat is toch niet wat ik verwacht van een comedy show.

Nuja, deze editie van HHVB was wel zwak - sorry voor Xander. Ik was eerlijk gezegd wel teleurgesteld. Groot contrast met vorige shows. Heb mij door die 3u geworsteld bijna, in de hoop het beter werd.

Ik vond HHVB echt geslaagd op dat stuk met Lubach na, en ik heb de volledige show op VRT Max gezien. Maar ik zou daar nooit live gaan naar kijken in een zaal als het sportpaleis. Veel te grote zaal voor zo'n concept, teveel gedoe om daar te geraken en geen zin om 3 uur in die brakke stoeltjes te gaan zitten. Doe maar relax thuis in de zetel met een chipje en een streekbiertje.

Maar wel chapeau dat hij 2 sportpaleizen kan uitverkopen terwijl de show een week later gratis te bekijken is, toch wel sterk.

Maar wel chapeau dat hij 2 sportpaleizen kan uitverkopen terwijl de show een week later gratis te bekijken is, toch wel sterk.
Gewoon perfecte datum voor iemand die niet goed weet wat te doen tussen kerst en nieuw.

Lubach en dat spelletje waren inderdaad minder. Wel frappant dat er hier online mensen zijn show slecht vinden, maar dat die journalisten die hem 1/5 geven voor een immens grote zaal belachelijk gemaakt worden. Al een geluk dat hij geen screenshots toont van dit forum. Hij zou hier gerust een member (anoniem) kunnen belachelijk maken als hij wat research doen naar history posts... en dat alleen omdat er iemand zijn show bagger vindt...

Face it: als je groot wil worden, zal je altijd kritiek krijgen
ps: ik snap de cameo van Gilles en Dimi niet echt, slechts 15 mensen in het sportpaleis zullen deze 2 herkend hebben

Intussen ook deel 1 achter de kiezen
moet eerllijk zeggen dat ik het pure hhvb stuk, als old school fan, beter vond dan verwacht/gevreesd (heel hard gelachen met het hele tv-meubel stuk, te meer omdat we er in december zelf eentje op maat laten plaatsen hebben :biglaugh: )

Maar dan kwam dat hele middenstuk, van het flauwe intermezzo met James Cook over het talk show spelletje tot het neerhalen van zijn citici. Zelf Lubach, die ik écht wel hoog zitten heb, was idd heel zwak. Denk dat die heel hard afhankelijk is van zijn ronduit geniale redactie (Diederik Smit oa, geniale vent), en dat die hieraan dus niet mee geschreven hebben.
Alhoewel ik ergens wel snap dat hij dit erin steekt bij deze larger than life uitvoering, is dat exact de reden dat ik er geen tickets voor gekocht heb. Het is echt niet aan mij besteed

Later deze week volgt deel 2....

. Denk dat die heel hard afhankelijk is van zijn ronduit geniale redactie (Diederik Smit oa, geniale vent), en dat die hieraan dus niet mee geschreven hebben.
Zijn zaalshow vond ik ook wel goed. Ook ontmoet, en was wel een geestige kerel.
Misschien is zo een roast niet echt zijn ding. Te vluchtig geschreven. Ook geschreven door iemand anders, …

Later deze week volgt deel 2....
Gisteren dan deel 2 gezien
Wat was me dat jong? Trok, tot mijn grote spijt, op niets. Zeker qua comedy
Eerst dat stuk over showcomm: meer een mix van spreekbeurt en pano/basta-aflevering, met hier en daar een klein mopje
dan alweer een stuk waarin hij een nietsvermoedende facebook poster belachelijk maakt. Bijster onorigineel
En toen moest het cringy einde met Niels nog komen....
Ontgoochelend einde dus voor dit nochtans goed concept

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan