Vlaamse stand-up comedy

Alle respect voor Xander en zijn comedytraject maar HHVB vind ik soms wat overroepen. Het is niet slecht maar het is niet de top binnen Vlaanderen. Al vult de man wel een Sportpaleis natuurlijk dus heb ik geen gelijk :unsure: . Ik check het wel op tv.

Het is omdat het eens iets anders (onderwerp) is dan de gemiddelde comedy in Vlaanderen en lachen met bekende mensen/dingen werkt altijd.

Ik hou ook wel veel meer van zijn gewone shows. Maar ik hoop dat de laatste wel een knaller is, en dat Kamal dat volgend jaar niet overneemt 😅.

Lachen met de slechte Vlaamse TV van het afgelopen jaar is inderdaad wel de laagste tier in comedy. Komt hiermee in het rijtje van Geert Hoste terecht. Wat lachen met VTM en bijhorende BV's, dat verdient geen podium en al zeker geen Sportpaleis.
Ik was wel fan van zijn eerste show, toen nog over zijn marginale jeugd (beetje zoals Urbanus daar ook veel over vertelt) en wat nostalgie van de jaren '90 qua cult en videogames. Ik heb zelf zijn boek gelezen. Maar nu die eindejaarsshows, veeel te gemakkelijk.

Het is omdat het eens iets anders (onderwerp) is dan de gemiddelde comedy in Vlaanderen en lachen met bekende mensen/dingen werkt altijd.

Ik hou ook wel veel meer van zijn gewone shows. Maar ik hoop dat de laatste wel een knaller is, en dat Kamal dat volgend jaar niet overneemt 😅.
Qua timing heeft hij het wel goed gezien natuurlijk. Je zou al gaan puur uit verveling om toch eens buiten te zijn.

Rond hoe laat was het gedaan eigenlijk? Laatste tram 3 naar de p+r gaat volgens de routeplanner om middernacht, en ik zou met dit weer nu niet bepaald graag gestrand staan. Of zetten ze extra trams in om iedereen naar de p+r te krijgen?

Het blijft me verbazen hoeveel mensen kritiek hebben op iets dat ze nooit gesnapt hebben. HHVB is nooit uitlachen van slechte tv geweest. Het zijn de observaties wat er in die tv zat die de show maakten.

Eerlijk vond ik deze niet helemaal binnen de verwachting. Ik zal nog geen spoilers geven van waarom. Het is goed dat hij weer zijn gewone comedy gaat doen. Het was wel een prachtige rit en persoonlijk vond ik van de reeks die van 2023 wel de beste.

Er zaten hilarische stukken in de show, maar ik ga vooral naar huis met het gevoel dat het te lang duurde. Misschien net de editie te veel.

Ik ben blij hier hetzelfde te lezen. Al fan sinds lang voor HHVB, 5 shows live gezien incl Lotto Arena.
Vanavond was het zwakste dat ik al gezien heb en ben serieus op mijn honger blijven zitten, zeker omdat hij het zelf nogal heeft zitten hypen in podcasts. Had de indruk dat hij daar teveel stond om zijn hoogtepunt te vieren, dan om er echt een hoogtepunt van te maken.

Ik ben ergens rond het begin van Newscom even de zaal uitgewandeld om de benen te strekken en we zijn iets voor het einde (toen het 'springen' begon) ook gewoon vertrokken om de massa bij de tram voor te zijn. "Laatste 5min zijn het beste" is geen flex voor een show van 3u... Not worth it imo en ik denk dat de recensies ook niet mals gaan zijn.

Het werd gezongen als grapje, maar ja, als ik nu terugkijk op de ticketprijs zijn wij idd 'gejost'. Heel zure afsluiter.

Er zaten hilarische stukken in de show, maar ik ga vooral naar huis met het gevoel dat het te lang duurde. Misschien net de editie te veel.
Valt Marie José daar onder voor u? Kreeg een goeie lach van het publiek, maar vond het echt goedkoop. Was dat dan de grote throwback naar een trotse 10 jaar HHVB? Op Messenger oudere minder begaafde mensen trollen met AI slop? Sorry hoor.
Ook de gast uit NL vond ik mediocre at best, heel dat stuk rond BE acteurs in het buitenland had geknipt moeten worden. Heb denk ik ook elke mogelijke Tom Waes grap gehoord na vanavond.

Sfeerbeeld.

IMG_6564.jpeg

Volg Xander zijn shows al sinds zijn beginjaren, maar nu de eerste keer live gezien.

Die videogame en Arjen Lubach vond ik geen meerwaarde hebben.

Wel een leuke avond gehad, maar had niet echt een throwback, noch HHVB gevoel.

Oef, veel geld uitgespaard dus. Maar goed, hij gaat wel 2 Sportpaleizen gevuld hebben, kunnen weinige Vlaamse comedians zeggen. Het toont ook wel aan dat zijn freemium model wel werkt door zijn shows snel te releasen op Canvas.

Het jaar teveel voor de show, zoals hij het zelf ook al geruime tijd heeft aangegeven.

Comedy op een groot scherm kijken in een te grote zaal, niets voor mij.

Oef, veel geld uitgespaard dus. Maar goed, hij gaat wel 2 Sportpaleizen gevuld hebben, kunnen weinige Vlaamse comedians zeggen. Het toont ook wel aan dat zijn freemium model wel werkt door zijn shows snel te releasen op Canvas.

Het jaar teveel voor de show, zoals hij het zelf ook al geruime tijd heeft aangegeven.

Comedy op een groot scherm kijken in een te grote zaal, niets voor mij.
Ik denk niet dat je goed begrijpt hoe tv werkt, als je denkt dat hij zelf snel iets kan releasen. De show is enkele jaren geleden opgepikt door Canvas. Hij heeft degene waarop hij zelf de rechten heeft wel op YouTube gegooid, maar dat doen veel comedians ondertussen. Jimmy Carr spamt mijn algoritme vol.

Fan van het eerste uur van HHVB, maar bewust geen tickets meer gekocht voor deze editie.
Sinds hij verhuisd is naar de Lotto Arena nam het show element al te veel de bovenhand. En het concept 'kill your darlings' is nog steeds niet doorgedrongen bij Xander, wat de shows veel te lang maakt.
Als ik de comments hier lees heb ik de juiste keuze gemaakt

Ik had misschien juist
dat stuk met Arjen Lubach geschrapt. Was iets te duidelijk dat Xander dat zelf geschreven had maar dat dat gewoon niet iets is wat zomaar door anderen gebracht kan worden

Verder veel show ja maar als dit de last hooray van hhvb is dan mag het wel. Benieuwd wat De Standaard nu gaat schrijven.

En qua niveau deed het voor mij ook niet onder tegenover de twee lotto’s ik heb ook meerdere keren strijk gelegen. Het newscom gegeven mistte misschien een grap maar ik erger mij ook zodanig aan die sites dat ik dat ook niet erg vond

Laatst bewerkt:
Bij momenten toch serieus strijk gelegen, hij weet echt wel wat hij doet. Deze show was een mooie afsluiter voor HHVB imho, niet de beste editie maar nu ook niet wat sommigen er hier van maken.

Rond hoe laat was het gedaan eigenlijk? Laatste tram 3 naar de p+r gaat volgens de routeplanner om middernacht, en ik zou met dit weer nu niet bepaald graag gestrand staan. Of zetten ze extra trams in om iedereen naar de p+r te krijgen?
Gisteren nog rond halfeen een van de eerste tram 3's teug genomen, ze leggen wel wat extra trams in hoor. De p&r linkeroever stond gisteren wel overvol net als die in Melsele. De tram ol de heenweg zat goed vol, al was dat ook een hoop volk dat gaan shoppen was denk ik.

Volg Xander zijn shows al sinds zijn beginjaren, maar nu de eerste keer live gezien.

Die videogame en Arjen Lubach vond ik geen meerwaarde hebben.

Wel een leuke avond gehad, maar had niet echt een throwback, noch HHVB gevoel.
Ik volg Chill Panda eigenlijk volledig. Het was te weinig HHVB. Beste momenten waren voor mij de intro, de pitch, streams originals stukken en op het moment zelf ML. Maar dat laatste laat je wel buiten gaan met enkele vragen. Van Lubach had ik veel meer van verwacht. Dit was gewoon in sneltempo opendeuren instampen en was eigenlijk gewoon slecht. Videogame was cool uitgewerkt maar eerder leuk voor Xander zelf :)

Vorig jaar een try-out kunnen meepikken en ik wist dat dit een gok was om dat te bekijken in Sportpaleis. Ik vond het wel interessant om zien dat comedy wel degelijk kan werken in zo'n zaal, wat in Amerika de gewone gang van zaken is. Niet zijn beste show maar toch vaak strijk gelegen, net zoals het publiek rondom mij. Die bijna 3,5 uur zijn eigenlijk voorbij gevlogen, en dat lijkt me een goeie waardemeter te zijn.

Ondertussen zijn er data bekend gemaakt van zijn nieuwe zaalshow (geen HHVB) en daar ga ik sowieso wel terug een ticket voor kopen.

Terug
Bovenaan