Vlaamse stand-up comedy

Die show van Kamiel Spiessens. Wat een absolute bagger is me dat.

En die trekt dus volle zalen hè. En die mensen lachen daar met de grootste onzin eerst.
Geert Hoste Heeft decennia lang heeldere zalen gevuld alsof het niets was door gewoon elk jaar basically dezelfde 'grappen' te vertellen. Gewoon een verwijzing naar een flater of schandaal en dan hopen dat mensen automatisch lachen :

Die shows van Steven Goegebeur en consoorten zijn toch ook om van te bleiten. Echt oprechte bagger. Het enige knappe is dat ze de ballen hebben om op zo'n podium te staan. Niet alles moet goud zijn, dat kan je niet verwachten, maar het mag toch wel meer zijn dan cheap grappen waarvan de helft eigenlijk aftreksels zijn van een ander zijn grappen. Bouva hoort daar imo bij. En dat merk je ook in zijn andere media optredens. Het is altijd low hanging fruit en nooit iets echt gevat. Alex Agnew moet daar ook zwaar voor oppassen al kan die soms wel eens deftig uit de hoek komen.

Zo'n Jeroen Leenders gaat veel minder mainstream volk trekken, maar die is wel nog echt bezig met effectief jokes smeden, hetzelfde geldt voor Wim Helsen.

Heel dat betoog en dan die bavetbaard van een Leenders vermelden. Geen ongedierte dat zoveel herkauwt van amerikaanse stand ups als die gepluimde rescue ranger. Leenders doet mij inzien wat voor een talent Hoste wel was. En ik haat Hoste evengoed.

Geert Hoste Heeft decennia lang heeldere zalen gevuld alsof het niets was door gewoon elk jaar basically dezelfde 'grappen' te vertellen. Gewoon een verwijzing naar een flater of schandaal en dan hopen dat mensen automatisch lachen :

Die shows van Steven Goegebeur en consoorten zijn toch ook om van te bleiten. Echt oprechte bagger. Het enige knappe is dat ze de ballen hebben om op zo'n podium te staan. Niet alles moet goud zijn, dat kan je niet verwachten, maar het mag toch wel meer zijn dan cheap grappen waarvan de helft eigenlijk aftreksels zijn van een ander zijn grappen. Bouva hoort daar imo bij. En dat merk je ook in zijn andere media optredens. Het is altijd low hanging fruit en nooit iets echt gevat. Alex Agnew moet daar ook zwaar voor oppassen al kan die soms wel eens deftig uit de hoek komen.

Zo'n Jeroen Leenders gaat veel minder mainstream volk trekken, maar die is wel nog echt bezig met effectief jokes smeden, hetzelfde geldt voor Wim Helsen.
Vond Hoste ook echt vreselijk. Maar was blijkbaar wel echt een metier, krijgt heel veel respect van de comedy wereld.

Spiessens was echt een gefrustreerde boomer show, van iemand met weinig inspiratie, die nog teveel in het verleden blijven hangen is. En een lichttechnieker die al even weinig inspiratie had. ;)

Boeva vind ik ook een ander verhaal. Ben mss een beetje bevooroordeeld, omdat ik er al een paar keer mee heb mogen werken, en dat echt een heel sympathieke pee is.
Ook niet per se volledig mijn humor. Maar apprecieer wel dat extra laagje in zijn shows. Is enorm bezig met inclusie. Heeft daar ook een zeer interessante show over waarmee hij op scholen langsgaat. In 13 zit een light vorm van die boodschap. Kan dat wel appreciëren, comedians die ook een boodschap in hun show geven. Neem nu Kamal. Die heeft echt schrik om daar teveel boodschap in te steken. Al heeft dat mss meer te maken met zijn publiek.

Die shows van Steven Goegebeur en consoorten zijn toch ook om van te bleiten. Echt oprechte bagger.
Niet akkoord. Zijn eerste 2 shows waren echt wel zeer goed. Enorm van genoten. Maar bij z'n recentste haalt hij helaas dat niveau niet meer. Hij recycleert ook veel van zijn grappen. Kan je even doen maar je kan er niet op blijven teren.

Niet akkoord. Zijn eerste 2 shows waren echt wel zeer goed. Enorm van genoten. Maar bij z'n recentste haalt hij helaas dat niveau niet meer. Hij recycleert ook veel van zijn grappen. Kan je even doen maar je kan er niet op blijven teren.
Die eerste is al lang geleden intussen, maar de laatste jaren is hij zo een komiek die tijdens de zomer een gratis show geeft in oodtacht voor een stad of gemeente in het lokale park voor 15 bejaarde mensen. Al jaren niet meer mee gelachen, zelfs geen mondhoek die eventjes omhoog ging

Zitten mooie namen tussen, al is het ook verrassend dat sommigen ontbreken.

Kan je in The Joker vaak gewoon binnen voor een show of zijn die reservaties toch aan te raden? Hangt misschien ook wat af van grote naam of impro-avond?

Niet onlogisch. Al zal ik dan even mijn innerlijke Linda Hombroeckx van Het Eiland ("Ik wil de moment afwachten") opzij moeten zetten en moeten ombuigen naar dingen toch net iets meer op voorhand te plannen.

Op zich nog wel een leuk ouderwets reservatiesysteem voor een plek waar toch best wat grote comedians komen. "Voor reservaties: stuur een mail naar ..." =)

Reserveren. Tegenwoordig zitten quasi alle comedy avonden (ook open mics) (ram)vol. Zeker wanneer het iets van naam is.
Vergeet dat maar. Dit weekend zaten er amper 100 personen op https://www.hln.be/beernem/gunter-l...a-komen-naar-beernem-met-comedyshow~a2b5c877/ terwijl die zaal 400 mensen kan ontvangen

Was wel een top avond !

Ik snap wel dat De Joker en Levels meer volk trekken, maar soms vraag ik mij af of de zaal echt zo belangrijk is... een goed cultureel centrum is voor mij even plezant hoor, en in vele gevallen leuker want in Levels zit je echt wel zéér dicht op elkaar en in zo'n CC zijn de stoeltjes echt wel zacht :)

Kan daar eigenlijk veel volk binnen? Soms denk ik dat daar amper 30 personen binnen kunnen zitten :D
Haha! Ik ben er ooit geweest wanneer Theo Maassen moest optreden en toen hadden ze daar 80+ man binnengeramd. Aangenaam was dat niet. :D Tegenwoordig doen ze in principe enkel nog maar zitplaatsen waardoor de capaciteit iets van een 40-50 man is. Maar ook dan is het al zéér gezellig druk hoor.

Een leuke comedy-avond is wel nergens zo leuk als in The Joker vind ik. Echt al epische avonden meegemaakt.

Dan is dat eigenlijk alleen interessant voor niet-zo-bekende namen. Of bv een gewone dinsdagavond als je niet weet wat doen.

Wat een idee om daar Theo Maassen te plaatsen :D

Dan is dat eigenlijk alleen interessant voor niet-zo-bekende namen. Of bv een gewone dinsdagavond als je niet weet wat doen.

Wat een idee om daar Theo Maassen te plaatsen :D
Theo Maassen is een van de grootste in ons taalgebied natuurlijk. Zo'n zotte toestanden ga je niet vaak meemaken daar; Fokke staat dat ook gewoon niet toe. Voorrondes van Humo's Comedy Cup; die konden (in het verleden) ook extreem drukbezocht zijn. Omdat iedereen natuurlijk vrienden en familie optrommelt.

Terug
Bovenaan