Ok, en waar ligt dat aanvaarde punt?
Daar mag over gediscussieerd worden. Meer heb ik niet gezegd.
Het toegangscriterium is geld hebben, that's it. De rest is wat jij er bij uitvindt om, zoals gezegd, een niet bestaand punt te maken op basis van een valse dichotomie.
De ene kan er 100k per jaar uit halen, onbelast, en moet niet gaan werken.
De andere kan er 10€ per jaar uit halen, onbelast. En moet ook gaan werken, zwaar belast.
Als jij daar geen vorm van onevenwicht of oneerlijkheid in ziet, so be it. Jij jouw zin.
Waarmee je geen antwoord geeft op de vraag die er staat. "Ze doen het daar ook, dus ze moeten het op een ander ook maar doen", is geen antwoord op de vraag waarom dat eerlijk is in de eerste plaats.
Dus jij gebruikt als argument om geen taksen te heffen om meerwaarden op de beurs, dat de staat geen geld hoor te nemen "op risico's".
Als ik dan zeg natuurlijk wel want dat doen ze overal, dan kom jij zeggen "dat is whataboutism argument".
Zeg jij dan eens eerst waarom de staat geen taksen zou mogen heffen op risico's want dat noem ik een "non argument".
Waarom wil je dat dan afstraffen door er taxen op te heffen?
Omdat het nu niet zelf geregeld is tiens! Daarom haal ik dit aan! Zij krijgen wel de voordelen van het rijkelui zijn (extra loon als je ziek bent) maar niet de nadelen (geen belasting moeten betalen op uw meerwaarden op de beurs).
Je geeft geen antwoord op de vraag die er staat. Tegenvragen zijn geen antwoorden.
Laat ik even antwoorden op uw vraag dan:
Of als dat een te onduidelijke vraag is:
Nee het was helemaal geen te onduidelijke vraag.
Wat op zich gewoon nog meer mensen die "het zelf maar moeten regelen" zal duwen naar het effectief zelf te regelen. Is dat een goede zaak?
Ja. Had ik trouwens al beantwoord:
Zelf regelen dat als je rijk bent je een reserve opbouwt voor meer luxe als ziek wordt, doormiddel van sparen of verzekeringen, is een heel goede zaak.
Geef jij nu ook nog antwoord op mijn vraag:
Gij denkt echt dat een 1%-Belg gaat vertrekken uit Belgie omdat als hij ziek valt hij geen 2000€ maar wel maar 1500€ krijgt?