Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Afgelopen jaar was ook een jaar waar de s&p 500 meer dan 30% returns had.
Iemand die 100 000 euro geïnvesteerd had, heeft 30 000 euro netto (ongerealiseerd) rendement of 2 500 euro per maand.
Als het in 2025 -30% is dan is het negatieve 2 500 per maand.

Als ik het hier zo lees heb ik een bovengemiddeld brutoloon en ver benedengemiddeld nettoloon. :’)
Tuurlijk zijn het op z'n minst grotendeels trolls. Momenteel 10.6% met meer dan 25.000 euro netto per maand. Dat gelooft toch werkelijk niemand?Jammer dat het eventueel trols zijn want alles boven 250k per maand wil ik wel eens horen. Maak desnoods anonieme accounts aan want dit is echt crazy. Ik ken goed boerende zelfstandigen/ondernemers maar toch weinig die dit per maand doen. Zelfs al 100per maand is gek.
Zelf tussen de 15-25 wat ik zelf al gek vind en serieus in mijn handen mag wrijven, wel serieus hard werken maar als je hier dan weer met je neus op de feiten gedrukt wordt.![]()
Ja, die 15-25 bracket, dat is nog haalbaar voor de freelancers hier. Maar daarboven heb je het over zeer succesvolle ondernemers. Daar heb ik hier nu ook nog niet zoveel over gehoord...Tuurlijk zijn het op z'n minst grotendeels trolls. Momenteel 10.6% met meer dan 25.000 euro netto per maand. Dat gelooft toch werkelijk niemand?
Tuurlijk zijn het op z'n minst grotendeels trolls. Momenteel 10.6% met meer dan 25.000 euro netto per maand. Dat gelooft toch werkelijk niemand?
Eens je met een beetje personeel werkt (man of 4-5) gaat het heel snel hoor, en je moet niet automatisch concluderen dat dat noodzakelijker wijs zeer intelligente hard werkende ondernemers zijn, dat kunnen evengoed mensen zijn die 4h/dag op café zitten en een wat volk voor hen laten werken. Dit laatste is niet de standaard- maar het bestaat.Ja, die 15-25 bracket, dat is nog haalbaar voor de freelancers hier. Maar daarboven heb je het over zeer succesvolle ondernemers. Daar heb ik hier nu ook nog niet zoveel over gehoord...
Inhalen? Wie of wat moet je dan "inhalen" en waarom precies?Idem, loon (licht) boven het gemiddelde, maar geen talloze extra's netto, en dan is er nog de andere thread met de voorsprong die velen hier krijgen in het leven doordat de ouders hen gewoon een half vermogen cadeau gedaan hebben, dat is hen van harte gegund, maar dat haal je op je eentje quasi onmogelijk nog in. Denk dat hetgeen ik "gekregen" heb, momenteel het equivalent is dat ik zelf nog zou kunnen bijeensparen in een paar jaar. Dat zouden velen hier denk ik niet kunnen zeggen.
Maar als je 750k in IWDA hebt en je rekent aan 7% gemiddelde per jaar = 52500 euro per jaar dat je er af haalt, en uw (zij het minder aantal maar even veel waarde) IWDA blijft dan toch 750k waard? En het jaar daarna haal je er opnieuw 52500 euro uit en opnieuw blijft alles 750k waard. Heb je geen financiële vrijheid als je 52500 netto = 4375€ netto per maand zomaar krijgt? Dat is meer dan 2x win for life winnen.- Als ik stop met werken, dan is de financiele vrijheid en flexibiliteit zo goed als weg. Dan kan ik alles op de beurs verkopen, huis afbetalen en dan mijn geld opsouperen en fingers crossed dat er geen farcen gebeuren. Ik kan in de bakker niet betalen met IWDA.
Dat is het probleem met gemiddeld.Maar als je 750k in IWDA hebt en je rekent aan 7% gemiddelde per jaar = 52500 euro per jaar dat je er af haalt, en uw (zij het minder aantal maar even veel waarde) IWDA blijft dan toch 750k waard? En het jaar daarna haal je er opnieuw 52500 euro uit en opnieuw blijft alles 750k waard. Heb je geen financiële vrijheid als je 52500 netto = 4375€ netto per maand zomaar krijgt? Dat is meer dan 2x win for life winnen.
Maar wederom reken je fout. En hou je geen rekening met zijn situatie.Maar als je 750k in IWDA hebt en je rekent aan 7% gemiddelde per jaar = 52500 euro per jaar dat je er af haalt, en uw (zij het minder aantal maar even veel waarde) IWDA blijft dan toch 750k waard? En het jaar daarna haal je er opnieuw 52500 euro uit en opnieuw blijft alles 750k waard. Heb je geen financiële vrijheid als je 52500 netto = 4375€ netto per maand zomaar krijgt? Dat is meer dan 2x win for life winnen.
Hoezo die 7% is gemiddeld dus je hebt misschien idd een jaar met -7% en daarna een jaar met +21% zodat dat gemiddeld 7% is en akkoord 750k -7% =697,5 K - 52K = 647,5K en 647,5k + 21% = 783,475 K. Dus je blijft schommelen rond die 750K aja dat is de wet van de grote aantallen en de gemiddelden.Dat is het probleem met gemiddeld.
Het jaar nadien zakt het met 7% en is dat plots 700k, en je haalt er dan 50k af om van te leven en dan is het 650k.
Dan stijgt het 7%, maar dat is geen 700k meer nadien.
. Op IWDA, een accumulerende ETF, geen roerende voorheffing trouwens, enkel (toekomstige?) meerwaardebelasting.Die thread bestaat al, hier: https://www.beyondgaming.be/threads/financiele-onafhankelijkheid.4625/Misschien interessant om eens een FIRE topic te starten, als ik die laatste posts hier lees. Als je wilt gaan rentenieren dan wordt er natuurlijk rekening gehouden met koersdrops en met inflatie, anders zou FIRE toch ook helemaal geen ding zijn. Op IWDA, een accumulerende ETF, geen roerende voorheffing trouwens, enkel (toekomstige?) meerwaardebelasting.
~40000/12 dividenden + winsten (gewoon ballparked op 7%/y)
Maar om gemiddeld op +7% uit te komen, moet het niet +21, maar +14 zijn. (=738)Hoezo die 7% is gemiddeld dus je hebt misschien idd een jaar met -7% en daarna een jaar met +21% zodat dat gemiddeld 7% is en akkoord 750k -7% =697,5 K - 52K = 647,5K en 647,5k + 21% = 783,475 K. Dus je blijft schommelen rond die 750K aja dat is de wet van de grote aantallen en de gemiddelden.
En als je twijfelt keer uzelf dan 6% uit ipv 7% dan ga je op lange termijn er altijd beter uit komen. Naar 0 gaat die 750k nooit gaan.
Maar als je 750k in IWDA hebt en je rekent aan 7% gemiddelde per jaar = 52500 euro per jaar dat je er af haalt, en uw (zij het minder aantal maar even veel waarde) IWDA blijft dan toch 750k waard? En het jaar daarna haal je er opnieuw 52500 euro uit en opnieuw blijft alles 750k waard. Heb je geen financiële vrijheid als je 52500 netto = 4375€ netto per maand zomaar krijgt? Dat is meer dan 2x win for life winnen.
Hoezo die 7% is gemiddeld dus je hebt misschien idd een jaar met -7% en daarna een jaar met +21% zodat dat gemiddeld 7% is en akkoord 750k -7% =697,5 K - 52K = 647,5K en 647,5k + 21% = 783,475 K. Dus je blijft schommelen rond die 750K aja dat is de wet van de grote aantallen en de gemiddelden.
En als je twijfelt keer uzelf dan 6% uit ipv 7% dan ga je op lange termijn er altijd beter uit komen. Naar 0 gaat die 750k nooit gaan.