Desktop Videokaarten schandalig duur?

PC is ondertussen toegekomen. Tijd uitgespaard door Azerty de assemblage te laten doen. Wat een verschil in scherpte nu mijn grafische kaart mijn 5K ultrawide aankan en uiteraard nu dat W11 er mee overweg kan:cool:.
 
Ik vermoed dat hij het scherm enkel voor professionele doeleinden gebruikte. Al weet ik niet of videokaarten van 10 jaar oud die resolutie kunnen aansturen?
Gamen zal nen no-go zijn, tenzij heel oude of weinig veeleisende spelletjes misschien.
 
Tip:


Zo goedkoop heb ik een RX 6800 XT nog niet tegengekomen. Ik vind ook niks specifiek terug over die LE afkorting.
Limited edition. Is gewoon met wat extra rommel in de doos eigenlijk. Kaat zelf is hetzelfde als de niet LE.
 
De RTX 4080 super kost in de praktijk nog altijd even veel als de RTX 4080 in de meeste gevallen zie ik, ook al zou de MSRP 200$ minder moeten zijn
 
Ik was een side budget build aan het maken (2e pc in huis) en op de 2dehands markt vallen wel serieus deals te doen als je wat zoekt. Deze week een 1080 Ti 11GB gekocht voor 80 EUR. Die kaart presteert nog altijd meer dan bovengemiddeld. GTX970/980 kosten ook nog amper iets voor wie ultra low budget wil gaan.

6750 XT voor 349 bij Megekkeo, dat is ook een goede deal.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu toch al een aantal 4080 super's voor rond de 1150, zelfs voor 1050 als ge niet kieskeurig zijt welk merk.
Nog altijd veel geld , maar het is dan toch een betere deal dan de 1200-1300 die je gewoonlijk ziet.
 
Talk about having your priorities mixed up.
Voor de prijs van die monitor had je al lang je platform kunnen updaten niet?
Een beetje late reactie maar Ik ben sinds 2022 freelance IT'er😉 Scherm was goedkoper dan PC en ik wou mijn eerste boekjaar afwachten voor ik een machine van 4k kocht.
 
Terug
Bovenaan