Video Game Soundtracks

The Last Guardian (Takeshi Furukawa)
Finale II: Escape en End Credits, right in the feels. Elke keer.

Divinity: Original Sin II (Borislav Slavov)
Zag hier al Kirill Pokrovsky vermeld staan. Dan maar de componist gekozen die de muziek moest maken voor de sequel van Pokrovsky's laatste soundtrack. Big shoes to fill, maar Slavov deed dat fantastisch.

The Witcher III (Marcin Przybyłowicz, Mikołaj Stroiński)
Bombastisch en idyllisch. De sfeer druipt er van af bij iedere Witcher soundtrack (perfect voorbeeld staat al in #4 voor TW1 en bij TW2 denk ik dan meteen aan A Nearly Peaceful Place). Bij TW3 is deze dan weer één van de vele uitschieters:

God of War (Bear McCreary)
"The cycle ends here. We must be better than this."

The Legend of Zelda: Majora's Mask (Koji Kondo)
Maar het had evengoed Ocarina of Time kunnen zijn. Allebei even subliem.

Cyberpunk 2077 heeft een van de beste soundtracks van de afgelopen jaren met een lekkere industrial vibe.
Zeker en vast. Heerlijke ambient ook, dit is één van m'n favorieten:
 
Deze week voor de eerste keer eens deftig No Man's Sky gespeeld, ik mijn achterhoofd wist ik het wel ergens maar die soundtrack van 65daysofstatic is bij momenten toch erg goed hoor.

 
Final Fantasy heeft altijd de beste muziek ingame gehad, met voorkeuren voor FF X, 7 en 8. Voor de rest is de muziek van vele games me eigenlijk heel weinig bijgebleven.

Een van de meest memorabele stukjes game muziek is uit 1991 voor de GameBoy, voor het spel Mystic Quest (in Europa) / Final Fantasy Adventure (USA):

 
Wreckfest, The Last Of Us (1&2), Far Cry 3, Splinter Cell: Choas Theory, GTA (3, Vice City, San Andreas, 4 en 5) luister ik toch geregeld naar.

Wist je dat, vroeger bij de PS1, de meeste games in een CD speler ingebracht konden worden waarop je dan de soundtrack kon beluisteren? Duke Nukem plat gespeeld.
 
Terug
Bovenaan