Vestimentaire grenzen

Eventueel een fatsoenlijke linnen broek en hemd wel als het echt warm is, maar in die airco koten hebt ge toch niet echt last van de warmte dus sandalen zijn daar bv ook niet echt nodig.
Dat was ook mijn punt. Als je opgekleed moet zijn voor je werk heb je waarschijnlijk ook wel een zomerversie in pakweg linnen. Zo kan zelfs een pak al bij al nog meevallen.

Birkenstocks zijn toch mega hip als ge dat combineert met de juiste tenue. Veel van mijn vrienden zijn van die antwerpse hippe vogels en die dragen dat gewoon hoor.
't Is niet omdat het hip is dat het op iets trekt. Hoeveel keer is het al niet gebeurd dat een bepaalde stijl in is en dat het zoveel jaar later echtbelachelijk lijkt. Ik draag liever iets tijdloos dan even hip te zijn.

Op mijn vorige job vloog je naar huis als je in korte broek durfde toekomen. Op mijn huidige job kijkt niemand daar van op, er heerst een heel losse cultuur. Maar zelf ga ik niet in korte broek werken (ik fiets wel naar het werk in short, kleed me dan om).

't Is niet omdat het hip is dat het op iets trekt. Hoeveel keer is het al niet gebeurd dat een bepaalde stijl in is en dat het zoveel jaar later echtbelachelijk lijkt. Ik draag liever iets tijdloos dan even hip te zijn.
Hip en tijdloos lijken me beiden nu wel gewoon subjectieve begrippen.

Bij ons op kantoor is er toch een minderheid dat korte broeken draagt.

Vanaf het 22 graden is draag ik korte broek maar wel altijd met polo of hemd.
Nooit open schoenen, soms is een mocassin of anders sneakers.

10 jaar geleden was het not done om in korte broek te komen maar die tijd is gelukkig voorbij.

Deze week een mail gekregen op het werk dat vanaf het 25 graden is, het ook voor mannen toegestaan is om met korte broek te komen werken.
In het verleden werd dat zeer uitzonderlijk eens uitgestuurd als het 30+ was.

Ben er ook wel voorstander van en ga er zeker gebruik van maken, zeker in mijn functie heb ik niet echt veel rechtstreekse meetings met externen.

In de andere richting, ik heb een wollen mantel die ik wel eens zou durven dragen in de winter :p Lijkt me perfect om over een kostuum te dragen die paar keer dat ik dat moet aandoen

Witte sokken zijn voor mij daar het beste voorbeeld in :tongue: Vroeger 'in mijn tijd' werd je gewoon hard uitgelachen als je dat droeg en kwam je 'dorky' over. Nu is dat al een tijdje 'hip' blijkbaar, zowel voor mannen als vrouwen (al vind ik het in de meeste gevallen toch nog altijd niet mooi, maar soit)

Op vlak van kledij ben ik toch wel conservatief moet ik zeggen. Een korte broek draag ik alleen in mijn vrije tijd. Ook al is het perfect toegelaten op het werk (al is het wel een minderheid van de collega's die het doet).

Je kan perfect vrij stijlvol overkomen in korte broek, maar heel vaak ook niet... Een vrouw die een mooi kleedje draagt met daaronder mooie, open schoenen, je zal als man toch serieus je best moeten doen om even stijlvol over te komen met je short en birkenstocks... Geldt voor mij evengoed voor vrouwen hoor, in een short en bloesje is het meestal ook niet zo stijlvol als in een kleedje of rok/bloes.

Idem met bepaalde prints op t-shirts. Ik zou toch ook niet verschijnen op het werk met een t-shirt met daarop 'f**** the system' of zoiets. En al zeker niet meer vanaf een bepaalde leeftijd.

#boomerout

Ik heb gelukkig een werkgever met losse cultuur. Korte broeken is hier dan ook normaal, en zo hoort het ook imo.

Witte sokken zijn voor mij daar het beste voorbeeld in :tongue: Vroeger 'in mijn tijd' werd je gewoon hard uitgelachen als je dat droeg en kwam je 'dorky' over. Nu is dat al een tijdje 'hip' blijkbaar, zowel voor mannen als vrouwen (al vind ik het in de meeste gevallen toch nog altijd niet mooi, maar soit)
Witte sokken haat vind ik dan weer sterk overdreven eigenlijk. Ok, in vele gevallen trekt het idd op niks maar soms past het gewoon bij je outfit.

Zoiets is dus momenteel ook "hip" (sportschoen/loafers combinatie).
Hoe mottig is dat niet! Dan ben ik liever niet hip.

https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fwp-content%2Fblogs.dir%2F6%2Ffiles%2F2025%2F01%2F03%2Fnew-balance-1906l-silver-metallic-where-to-buy-release-date-tw.jpg

Bwa, witte sokken passen gewoon beter als je ook witte / lichte sneakers aanhebt dan donkere sokken.

Witte sokken haat vind ik dan weer sterk overdreven eigenlijk. Ok, in vele gevallen trekt het idd op niks maar soms past het gewoon bij je outfit.

Zoiets is dus momenteel ook "hip" (sportschoen/loafers combinatie).
Hoe mottig is dat niet! Dan ben ik liever niet hip.
Ik heb dat nog nooit in het "wild" gezien zoiets mottig, lijkt me toch een randfenomeen?

Bwa, witte sokken passen gewoon beter als je ook witte / lichte sneakers aanhebt dan donkere sokken.
Inderdaad. Ik durf ze ook soms dragen bij bepaalde sneakers.
Meestal zijn het wel zwarte, grijze of andere kleuren.
Ik heb dat nog nooit in het "wild" gezien zoiets mottig, lijkt me toch een randfenomeen?
Voorlopig is het iets dat meer onder celebrity groepen of influencers wordt gedragen. Zelfde met Crocs eigenlijk.

inderdaad, draag in mijn witte/lichte sneakers eigenlijk altijd witte sokken als ik een short aan heb.

Ja, ca va. Dat valt inderdaad nog wel goed mee. Al heb ik het vaak genoeg ook al in donkere schoenen gezien (vooral bij dames), dat is toch al meer meh (zeker voor mannen, vrouwen komen er nog mee weg, vind ik)

Ik ben te getraumatiseerd door vroeger denk ik, waarbij mij moeder teveel van die 'tennissokken' van 'op de markt' kocht.

Dus wit... bij mij nog enkel zeer sporadisch, maar dan ook alleen maar van die enkelsokken en meestal dan nog bij het sporten.

Ja, ca va. Dat valt inderdaad nog wel goed mee. Al heb ik het vaak genoeg ook al in donkere schoenen gezien (vooral bij dames), dat is toch al meer meh (zeker voor mannen, vrouwen komen er nog mee weg, vind ik)

Ik ben te getraumatiseerd door vroeger denk ik, waarbij mij moeder teveel van die 'tennissokken' van 'op de markt' kocht.

Dus wit... bij mij nog enkel zeer sporadisch, maar dan ook alleen maar van die enkelsokken en meestal dan nog bij het sporten.
Ja, sommigen overdrijven dan weer met hun witte sokken. Lange witte sportsokken in sneakers met een korte broek aan is ook hip maar het trekt op niks!

De enigste witte die ik draag zijn dan ook enkelsokken in sneakers.

Dat bedoel ik dus, celebrity hype... lange witte sokken in bv Crocs.
Dus mensen denken dan : "Oh, als die dat draagt dan moet het wel hip zijn! Dat wil ik ook!"

GettyImages-1646045639.jpg

Ja, sommigen overdrijven dan weer met hun witte sokken. Lange witte sportsokken in sneakers met een korte broek aan is ook hip maar het trekt op niks!

De enigste witte die ik draag zijn dan ook enkelsokken in sneakers.

Dus mensen denken dan : "Oh, als die dat draagt dan moet het wel hip zijn! Dat wil ik ook!"

GettyImages-1646045639.jpg
Het ergste aan die foto vind ik nog de klak bovenop die capuchon.

Los van die korte-broek-op-het-werk-discussie hé....

Draag eens allemaal wat je wil, jongens.

Wear the klittenband, draag die kilt, flaneer met een kleedje.

't Leven is al zot genoeg, moet niet van die rare zelfverzonnen regeltjes aan jezelf opleggen.

Groetjes van glas in een club tropicana shortje.

Geen probleem dus. Dat is al terug meer richting de leeftijd van die oude mensen met langs grijs haar met gigantische wolfprint op hun t-shirt. Bonuspunten als er ook nog een maan op de achtergrond staat!
Gekocht op de zwarte markt in´t kraamke naast diene met zijn panfluiten.

Voorlopig is het iets dat meer onder celebrity groepen of influencers wordt gedragen. Zelfde met Crocs eigenlijk.

In Belgie misschien wel ja... (loopt qua trends ook altijd meerdere jaren achter)
Maar in de rest van de wereld is Crocs helemaal niet meer zo niche hoor. Daar wordt elk jaar 100 miljoen paar van verkocht he. + alle knock-offs.

Heel klassevol is het natuurlijk niet, maar ik zie niet goed wat er "overdreven" is aan die stijl. In Z-Korea, VS, Z-O Azie, enzoverder is dat intussen een perfect normale/aanvaardbare stijl.

Binnenshuis draag ik eigenlijk alleen maar Crocs clogs (Saru's)
En tegenwoordig draag ik het ook buitenshuis meerdere malen per week (Baya's of Classics), naast m'n daily's (Nike AF1, Crocs Echo Surge sneakers)

Als ik de vlieger pak is het ook standaard Crocs clogs met inderdaad... witte sokken, of Birkenstock zonder sokken bij heel warm weer. Heel af en toe gewone sneakers, maar dat is gewoon veel minder comfortabel. Zeker voor lange vluchten.

Terug
Bovenaan