Verzon Belgisch meisje aanranding profvoetballer?

En we verschuiven de discussie weer vrijelijk... Het heeft er alles mee te maken, want jij zei: valse beschuldiging = leven voorbij. Als je ziet dat zelfs bij échte beschuldigingen dat vaak niet het geval is, weet ik niet hoe je dat kunt beweren. En zo'n wezenlijk verschil is er niet tussen openbaar en privé, hoor. Kijk maar naar de steun die BDP nog kreeg en krijgt tijdens de fase van "beschuldiging". Zo fundamenteel is het verschil daar niet: dat is gewoon niet altijd "leven voorbij", en maar goed ook. Ik heb zelfs nog niet gezien dat het wél zo is. En nogmaals, voor je het me weer gaat verwijten: kan best zijn dat het wel ook voorvalt en dan vind ik dat erg. Maar ik wou ook een andere kant belichten, eentje die je pertinent weigert te erkennen. Wat wel een beetje erg is omdat je tegelijk pretendeert voor de slachtoffers te spreken.
BDP: geen verkrachting, echt gebeurt -dus geen vergelijking- en serieus zou jij in zijn schoenen hebben willen staan. Zelfs de mensen die hem kennen en aan zijn zijde bleven zien hem nu als viespeuk.

De impact van ergens voor versleten worden dat je niet bent is vreselijk, vooral als het om één van de meest moreel verwerpelijke misdaden gaat. Het is eigen aan valse beschuldigingen dat ze ofwel 1) politieaangifte gaan doen, dus serieuze problemen 2) iets publiek maken. Dus je staat voorbeelden op te rakelen van zaken die ofwel geen verkrachting zijn (BPD) ofwel niets te maken hebben met het doel van een valse verkrachtingsaangifte. Valse beschuldigingen zullen niet binnen een besloten kring blijven, want dat gaat voorbij aan het doel en nut van de valse beschuldiging.

Zelfs als je zaken zoals Kavanaugh er gaat bij halen- die zeer snel en zeer publiek - de beschuldigingen kon ontkennen, blijft er een deel van de publieke opinie over die hem niet gelooft.

Ik ontken nergens dat jouw casus niet zou bestaan, eenvoudigweg omdat ik die persoon niet ken. Ik kan mij echter niet inbeelden dat hiermee geen enorme familiale/psychologische druk bij werd uitgeoefend, jammer genoeg een klassieker bij intrafamiliaal geweld. Ik vind jou wat dat betreft echt wel extreem naïef. Maar goed dat is mijn mening hierover.
 
Terug
Bovenaan