Verzendingfraude bij bol.com?

Slyke

Well-known member
Een weekje geleden bestel ik 6 stuks van een verbruiksartikel bij bol.com aan een scherpe prijs (promotie was de helft van de gebruikelijke prijs).

Twee van de zes worden opgestuurd in een eerste zending en komen mooi aan.
De vier andere worden in een tweede zending gestuurd en ik krijg daarvan een bevestiging via post.nl.
Een dagje later komt er een melding binnen dat post.nl de artikelen retour stuurt naar bol.com wegens een "ongekend adres" (nochtans hetzelfde adres als de eerste en alle voorgaande zendingen).

Geld wordt teruggestort en er komt een mailtje: "als je de 4 artikelen toch nog wil, graag opnieuw een bestelling plaatsen".
Intussen zijn ze wel weer de "normale" (dubbele) prijs.

Kan gebeuren, zou je zo zeggen...
Het vreemde is dat dit nu al de 2de keer is dat ze dit "trucje" toepassen bij een promotie.
Deze zomer had ik exàct hetzelfde voor en kreeg ik ook maar een gedeelte van de zending binnen...

Nog iemand die dit heeft voorgehad?
Het lijkt er wel op dat ze doelbewust niet alle artikelen willen leveren, gezien de scherpe prijs?
Dat ze dan onmiddellijk een controle invoeren, bijv. "max 2 artikelen in promotie / klant", maar dit komt wel heel vreemd over...
 
Ik denk niet dat ze systematisch tegen post.nl zeggen: hier is een pakje, doe effe alsof.

Gaat het om bol.com of een externe verkoper? Heb je hun klantendienst al gevraagd om de artikelen te krijgen tegen de prijs van jouw 1e levering omdat zij/post.nl in fout zijn, niet jij?
 
Denk dat de kans groter is dat het aan PostNL ligt dan dat Bol hier een trucje probeert toe te passen.
 
Denk niet dat een bedrijf dat een omzet draait van 3 miljard EUR zich bezig houdt met frauduleuze praktijken van bvb. pampers laten bestellen, dan via Post.nl niet laten leveren en te vragen dat ze voor 10 EUR per pak meer opnieuw worden besteld.
 
Antwoord klantendienst:

We kunnen dit niet meer naar je opsturen omdat het retour is gegaan het bedrag wat je betaald hebt krijg je teruggestort.

Je zou het dan opnieuw kunnen bestellen.

Met vriendelijke groet,
 
Blijven zagen dat je eist dat ze zich houden aan jullie eerdere afgesloten verkoopovereenkomst?

Geen idee of ze juridisch ergens toe verplicht zijn, maar je kan maar proberen om je ongenoegen te uiten.
 
Het is natuurlijk nu een hectische periode...
En sowieso al chaotisch sinds maart 2020 met alle "corona"-bestellingen...

Maar toch wel eigenaardig dat dit "voorval" zich nu al 2x heeft voorgedaan...
 
De Bol klantendienst...alleen maar slechte ervaringen mee.
Of het moet zijn dat ik altijd toevallig de domste werknemer tref.
 
Ik heb daar ooit iets besteld dat op een geheimzinnige manier niet meer beschikbaar was en ineens voor +25€ meer terug online stond. Toen ik dit aankaartte kreeg ik mooi een waardebon van 25€, wat het verschil toch overbrugde, dus niets op aan te merken. Was paar jaar terug.

Ik had mijn product wel niet, maar kon mooi iets gratis kopen van 25€ :p. Die houden zich idd niet bezig met pietlullige dingen om u te kloten hoor...

Maar in wezen zouden ze hier hetzelfde moeten doen. Waarschijnlijk maakten echter meer mensen misbruik hiervan dus hebben ze het mogelijks aangepast.
 
Hier toch ook altijd positieve ervaringen met bol.com klantendienst. Ik denk als je blijft zagen je een waardebon ofzo krijgt voor het prijsverschil...
 
hier ook vooral positieve ervaringen.
Zo onlangs 3 dingen besteld, een nieuw boek, een 2dehands boek en iets vna speelgoed.
Speelgoed en boek mooi op tijd gelverd.
Het 2de hands boek bleef op zich wachten.
Uiteindelijk in de track en trace gezien dat het geleverd was en bij het adres sotnd achter mijn huisnummer nog een streep |
Dacht dus dat die het ergens anders had geleverd, er zat ook een foto van een handtekening bij.

De dame van de klantendienst (via chat) heeft toen gewoon het bedrag teruggestort, bleek achteraf dat ze zich van boek had vergist en ,dus het nieuwe had terugbetaald. 2 weken later komt dat andere boek toch toe...
 
Ik heb toevallig iets gelijkaardigs voorgehad. Ik had recent enkele series bestelt en er was een actie aan het lopen waarmee je 2 series voor €30 kon krijgen. Wetende dat sommige series al snel €25+ kunnen zijn was het wel een mooie deal. Ik kon ook gewoon 4 series bestellen en €60 betalen ipv de net geen €100, perfect als kerstcadau's voor de oudjes dacht ik.

Echter werd er mij een veel goedkopere dvd opgestuurd ipv de duurdere bluray die ik had besteld (de andere producten waren wel correct). Uiteraard gemeld en na wat support praat heb ik een cadeaubon gekregen van €10, mocht ik de dvd houden en de bluray opnieuw bestellen (voor praktisch dezelfde prijs door de cadeaubon). Uiteindelijk zal het wel gewoon een simpele vergissing zijn geweest aangezien alles netjes werd afgehandeld en met de corona gekte tijdens de feestdagen is zo een fout wel begrijpelijk.
 
Altijd heel rechtuit zijn en je ongenoegen genoeg laten blijken en dan krijg je bijna altijd een waardebon in het verschil
van de prijs of iets gelijkaardigs.
 
Gekocht op bol.com en levering door bol.com of door zo een exotische externe verkoper die zijn producten verkoopt via bol.com? Staat altijd duidelijk vermeld.

Als ik de winkel niet ken of het niet via bol zelf verloopt koop ik er niet.
 
Native bol.com, dus in stock bij bol.com en verzonden door bol.com.

Intussen, waarschijnlijk door de soldenperiode, staat het terug in promo (normaalgezien komt het anders maar eens om de 3à4 maand in promo), dus ik kan herbestellen...
Maar toch wel een vreemde situatie...
 
Terug
Bovenaan