Verpleegkundige: knelpuntberoep opleiding 4jaar gratis

Sorry, kan enkel zeggen wat mijn vrouw verdient als 4/5 en dat is als verpleging op operatiekwartier (10u shift) 2050 euro netto...
Maar je hebt het niet over haar anciënniteit, hoeveel shiftpremie daarin zit en welk diploma ze heeft. Vandaar dat je daar reactie op krijgt.

Ze is via de vdab in 2020 afgestudeerd aan hogeschool , dus anciënniteit is maar 2j.
Shift premie zal er denk ik niet zijn, is daguren van 10u/dag.

Edit: kan wel zijn dat ze in een hogere schaal valt omdat het operatiekwartier is.
Maar elke verpleegkundige die in die schaal wilt werken kan er beginnen, dus mag geen drempel zijn denk ik dan.

Ze krijgt idd een extra premie als ze die extra bekwaamheid voor operatie verpleegkundige heeft behaald.

Tenzij ze nooit nachten, weekends,.. doet heeft ze wel degelijk shiftpremies ook.

Artikel hierboven spreekt over de bedragen van 2020, dus daar komt nog eens een mooie indexatie bovenop.

Wat dus enkel bevestigd wat ik al zei: in de zorg verdien je puur qua loon niet "te weinig".

Idd, vind ik ook een mooi loon.
Enkel werkomstandigheden zijn slecht, hier bedoel ik de slecht geregelde wisselende uren soms, verlof of overuren die je niet kan opnemen, werkdrukte,...

Los je enkel op door meer volk te vinden die de werklast komt verdelen en daar wringt het schoentje.

Sorry, kan enkel zeggen wat mijn vrouw verdient als 4/5 en dat is als verpleging op operatiekwartier (10u shift) 2050 euro netto...

De lonen als verpleging in een rusthuis liggen wel lager dan in een ziekenhuis, dan kan wel al schelen.
Als je echt meer wil verdienen moet je als zelfstandig verpleging starten en zo in een ziekenhuis werken, die gaan nog met paar 100en euro's meer naar huis en doen vaak enkel de mooie uurtjes

Zelfstandige verpleegkundigen zijn wel zelf verantwoordelijk voor elke fout die ze maken.

Een verpleegkundige in loondienst is door artikel 18 beschermt. Enkel bij herhaaldelijk kleine fouten of opzettelijke daden is men zelf aansprakelijk.

Dit is zo vandaag de dag, voor alle niet knelpuntberoepen. Ergens niet echt eerlijk als je op uw 30e of 40e opeens weet wat je wilt doen met je leven (en deze kans niet krijgt omdat het geen kpb is)
Heb je de lijst met kpb'en al eens bekeken? Als je daar je draai nog niet in kan vinden moet er toch iets mis zijn ze. (Komende van een kpber 24k van uw belastingsgeld en counting)

Heb je de lijst met kpb'en al eens bekeken? Als je daar je draai nog niet in kan vinden moet er toch iets mis zijn ze. (Komende van een kpber 24k van uw belastingsgeld en counting)

Wel zot die lijst. Er zitten er een pak in dat ik toch niet zou verwachten.

Wel zot die lijst. Er zitten er een pak in dat ik toch niet zou verwachten.
Even gaan kijken, blijkbaar staat mijn eigen beroep (verzekeringsadviseur) alsook die van ons madam (boekhouder-accountant) zelfs op de lijst o.O

Idd sectors waar wel continu volk gezocht wordt maar om te zeggen dat het een "probleem" is... Damn.

Even gaan kijken, blijkbaar staat mijn eigen beroep (verzekeringsadviseur) alsook die van ons madam (boekhouder-accountant) zelfs op de lijst o.O

Idd sectors waar wel continu volk gezocht wordt maar om te zeggen dat het een "probleem" is... Damn.

Ja dat waren idd deze die ik ook niet zou verwachten.

Stel nu nog dat het over €100.000 investering van de overheid gaat. Afgeschreven op een (resterende) carrière van 25 jaar is dat €4000 per jaar. Minder dan 10% van een jaarloon. 10 zij-instroom verpleegkundigen kosten de samenleving dan ongeveer even veel als 11 verpleegkundigen via het modeltraject.

En, doordenker, hoeveel kosten 0 verpleegkundigen onze samenleving?
En hoeveel zouden we er nu al over hebben als mensen niet zouden roken, drinken en te dik zijn?

90% van onze kost voor gezondheidszorg zou naar het schijnt (volgens de krant) daardoor vermeden kunnen worden

En hoeveel zouden we er nu al over hebben als mensen niet zouden roken, drinken en te dik zijn?

90% van onze kost voor gezondheidszorg zou naar het schijnt (volgens de krant) daardoor vermeden kunnen worden
"Oud worden" lijkt me de grootste slokkop voor de zorgsector. Zullen we anders mensen ineens verbieden van oud te worden?
Lost de groeiend wordende uitgave voor de pensioenen op, het tekort aan beschikbare woningen,....

"Oud worden" lijkt me de grootste slokkop voor de zorgsector. Zullen we anders mensen ineens verbieden van oud te worden?
Lost de groeiend wordende uitgave voor de pensioenen op, het tekort aan beschikbare woningen,....
Sorry het stond in de Humo.
Maar ik zou zeggen mail het hen:
'volgens mij klopt artikel van topdokter Hans Van Vlierberghe niet'

Even gaan kijken, blijkbaar staat mijn eigen beroep (verzekeringsadviseur) alsook die van ons madam (boekhouder-accountant) zelfs op de lijst o_O

Staat dakwerker daar ook niet tussen? Kan iemand de lijst hier copy pasten?

Kapper
Bewakingsagent
Ruitenwasser
Schilder
Netwerkbeheerder
Vertegenwoordiger
Redder
Verhuizer

Ik snap dat toch allemaal niet hoor. Nogal vree knelpuntberoepen 🤔

Ik zie in de lijst van knelpuntberoepen ziekenhuisapotheker staan. Betekent dit dan voor mensen die farmacie hebben gestudeerd en al werken dat ze zich betaald kunnen omscholen tot ziekenhuisapotheker?

Voor het knelpuntberoep redder, bieden ze hier geen gratis opleidingen aan? Ik zou graag als student redder worden, maar de enige opleidingen die ik vind via redfed kosten 200-300 euro.. Via VDAB zie ik wel dat je de opleiding kan volgen als werkzoekende maar vraag me af of ik hier in aanmerking voor kom https://www.vdab.be/opleidingen/aanbod/905300/Hoger_redder

Terug
Bovenaan