Verkoop 2ehands gamepc

SpYdR0

Member
Afgelopen zaterdag verkocht ik een gamepc via facebook marketplace. De koper heeft deze hier getest en alles werkte zoals het moest. Er werd ook een verkoopsovereenkomst getekend waar in staat dat de koper getest heeft en akkoord is met de staat van het toestel.

Nu stuurt de koper mij gisteravond berichten dat hij na het installeren en updaten van software een bluescreen heeft gekregen (page fault in nonpaged area) en dat de 1TB HDD die er in zat niet herkend wordt. Na wat over en weer sturen blijkt dat de HDD wel degelijk herkend werd, maar geen partitie meer heeft. Uit de antwoorden die ik krijg kan ik ook concluderen dat de koper duidelijk niets kent van computers.

Nu wil hij graag langskomen en dat ik zijn problemen op los, maar ik vind het nogal lastig. Ik ben dit niet verplicht lijkt mij en weet niet wat er met die PC gebeurd is?

Ik koop en verkoop al jaren 2dehands materiaal en heb nog nooit problemen gehad. Daarom wou ik graag eens horen hoe jullie dit zouden aanpakken? Bedankt voor jullie ongezouten mening ;)
 
In hoeverre pc zelf nog grondig getest voor verkoop? Indien grondig en alles in orde, hou het dan puur via chat of telefoon. Uw tijd en energie niet waard zeker als ze er zelf al met aan het klungelen zijn.
 
Plots geen partitie meer.. Klinkt alsof iemand heeft zitten knoeien met een (clean) OS-install en gestopt is bij schijfselectie nadat ze volumes gedelete hebben.

Had gij Windows 10 er al op klaar gezet, ready to use? Zeker als hij een overeenkomst getekend heeft zou ik niet speciaal tot bij hem rijden.
 
Hangt volledig van uw goodwill af.
Ik probeer altijd de mensen te helpen, en zo lang het mij geen geld kost (aan materiaal) doe ik dat ook gratis. Het is ook mijn hobby dus ik vind problem solving op pcs gewoon plezant.
Maar zoals ik zei, ge zijt tot niks verplicht.
 
De PC was nog geen 2 weken geleden gebouwd en was een clean W10 pro installatie. Ik check altijd de activatie, doe de laatste updates en draai een aantal benchmarks. Benchmark is ook getoond op het moment dat hij de pc kwam testen. Was dus inderdaad ready to use.

Ik heb hem een aantal zaken gegeven die hij kan testen en eens moet uitproberen om het "probleem" al een beetje te kunnen analyseren.
Als hij er niet aan uit geraakt zou hij de pc willen brengen dat ik er naar kijk. Ik ben inderdaad zeker niets verplicht en ben heel zeker dat alles in orde was, maar goed als hij hem brengt zal ik er wel eens naar kijken. Hopelijk kost het mij dan niet te veel tijd.
 
Ik zou er eerlijk gezegd niet op in gaan, da's de deur op een kier zetten voor verdere vragen/ondersteuning. Straks heeft hij een of ander virus op zijn PC, mag jij het ook nakijken...
Je hebt een werkend geheel afgeleverd, hij is er nu verantwoordelijk over, niet jij.
 
Ik zou er eerlijk gezegd niet op in gaan, da's de deur op een kier zetten voor verdere vragen/ondersteuning. Straks heeft hij een of ander virus op zijn PC, mag jij het ook nakijken...
Je hebt een werkend geheel afgeleverd, hij is er nu verantwoordelijk over, niet jij.
Dit.
Als hij nu problemen ondervindt, kan hij evengoed bij de lokale computerwinkel hulp vragen.
Anders heeft zo'n document ondertekenen geen enkel nut...
 
Neem die pc op een vrij moment 5 minuten over via quick assist, partioneer en formatteer die drive en voila. Dan is die mens ook weer content.
 
HDD is ondertussen in orde. Volgens hem komen de BSOD's van de ramlatjes. Die zijn onder garantie (10j) bij Corsair dus zal opsturen en wachten worden.
 
HDD is ondertussen in orde. Volgens hem komen de BSOD's van de ramlatjes. Die zijn onder garantie (10j) bij Corsair dus zal opsturen en wachten worden.
Hopelijk is het daarmee opgelost en wordt je niet lastiggevallen met een volgende probleemgevalletje.
 
Ik probeer ook altijd het 'maximum' aan service te verlenen! Zet ook altijd alles 'ready 2 go'. Mocht die persoon er achteraf 1x mee langskomen nog = geen enkel probleem. Ik zou bij mij thuis of vanaf afstand zeker ook de kortste methode kiezen tot herstel zoals hierboven al werd aangegeven.

Ik lees in je beschrijving dat hij niet al te veel af weet van computers... maar hij zou dan wel het ramgeheugen snel kunnen aanduiden als oorzaak van BSOD? Toevallig niet bij transport van de pc dat 1 of meerdere ramsticks niet meer correct is ingeklikt?
 
Ik probeer ook altijd het 'maximum' aan service te verlenen! Zet ook altijd alles 'ready 2 go'. Mocht die persoon er achteraf 1x mee langskomen nog = geen enkel probleem. Ik zou bij mij thuis of vanaf afstand zeker ook de kortste methode kiezen tot herstel zoals hierboven al werd aangegeven.

Ik lees in je beschrijving dat hij niet al te veel af weet van computers... maar hij zou dan wel het ramgeheugen snel kunnen aanduiden als oorzaak van BSOD? Toevallig niet bij transport van de pc dat 1 of meerdere ramsticks niet meer correct is ingeklikt?
Ik probeer dat ook en soms zijn het maar een paar banale tips of hoe werkt dit of dat. Het is de eerste keer dat ik voor heb dat er iets "mis" loopt achterad. Kan natuurlijk altijd gebeuren met 2dehands materiaal. Maar deze persoon stond er ook nog eens op dat er een verkoopcontract werd opgesteld dat ik de pc aan hem had verkocht. Dat doe ik eigenlijk raar of zelden, want je koopt en verkoopt 2dehands onder vertrouwen. Reden te meer dat er daar dus in staat dat hij de pc volledig werkende heeft gezien.

Ik heb hem eerst een aantal zaken laten checken en ook de ramsticks opnieuw laten inklikken want ik dacht ook aan iets los gekomen tijdens transport. (dacht ik ook van de hdd, maar was dus hardwarematig ok. Die partitie zal hij wel zelf geprutst hebben)

De RMA voor die ramlatjes is aangevraagd en goedgekeurd dus heb hem alle gegevens doorgegeven zodat hij de latjes kan terugsturen voor omruiling. Hij ging dat eerst via mij doen, maar nog eens als tussenstation dienen daar zag ik het nut niet van in :)
 
Ligt eraan wanneer de koper laat weten dat er problemen zijn.
Als dat de dag na de verkoop is dan wil ik nog wel uitleg geven.
Na 2 weken bv is het mijn verantwoordelijkheid niet meer.
 
Afgelopen zaterdag verkocht ik een gamepc via facebook marketplace. De koper heeft deze hier getest en alles werkte zoals het moest. Er werd ook een verkoopsovereenkomst getekend waar in staat dat de koper getest heeft en akkoord is met de staat van het toestel.
Case closed zou ik zeggen.
Dat heb ik nog nooit gedaan, maar dan heb je de bevestiging zwart op wit dat het toestel ok was.
Als er daarna aan geprutst is, tjah, pech...

Ik heb zo ook eens een iPad verkocht. Persoon bleef mij mailen met vragen omdat ze er gewoon niet mee kon werken.
2 keer heb ik uitleg gegeven, daarna wel korte metten mee gemaakt :)
 
Terug
Bovenaan