Veldritseizoen 2025-2026

Er was toch weer een te enthousiaste toeschouwer die het nodig vond zijn hand uit te steken naar VDP.
Het leek me geen bewuste actie (met de bedoeling hem te laten vallen) maar het was wel levensgevaarlijk.

De klacht tegen de beste man zou ondertussen geschrapt zijn nadat amateurbeelden bevestigen dat het geen bewuste actie was en de dader verhoord is. Shit happens. Ongelukken gebeuren he.

Laatst bewerkt:
Ik moet bij de verschillende hoeken wel toegeven dat ik mis was en het lijkt daarop inderdaad niet opzettelijk.

Laatst bewerkt:
Of de rest is gewoon beter geworden?

Seizoen Sweeck zit er op :(
Zeker meer en beter concurrentie maar we zullen nooit weten wat een Van Aert had bereikt van niveau zonder al zijn miserie. Ging hij in de buurt van VDP kunnen blijven zoals in zijn beginjaren? Ook wat ging zijn bilan in de klassiekers zijn? Waar hij nu enkel nog in staat is voor Roubaix te kunnen winnen indien alles normaal verloopt.

De stap naar de weg heeft van Mathieu een nog betere crosser gemaakt, crossen is 'bijzaak' geworden en hij rijdt er zeer ontspannen rond. Wout heeft hem sindsdien nog amper kunnen verslaan en al zeker niet op het wereldkampioenschap. Wout had minstens vijf jaar ouder moeten geweest zijn, dan kon hij mooi het gat na Tom Boonen opvullen zonder concurrentie van Mathieu (en Tadej).

De stap naar de weg heeft van Mathieu een nog betere crosser gemaakt, crossen is 'bijzaak' geworden en hij rijdt er zeer ontspannen rond. Wout heeft hem sindsdien nog amper kunnen verslaan en al zeker niet op het wereldkampioenschap. Wout had minstens vijf jaar ouder moeten geweest zijn, dan kon hij mooi het gat na Tom Boonen opvullen zonder concurrentie van Mathieu (en Tadej).

Benidorm 2023 laatste keer dat Wout hem versloeg. Was de enige cross die Mathieu dat seizoen verloor tevens. En is ook ongeslagen sindsdien.
Daarvoor was het Zonhoven het seizoen ervoor. 22/23 was het laatste seizoen dat Wout zijn voet nog degelijk ernaast kon zetten.

Met alle respect maar als je in 2 crossen waar Mathieu dan niet meedoet er niet in slaagt om te winnen, dan weet je dat het zeer moeilijk gaat worden.

Van Aert heeft 2 jaar geleden toch best wat crossen gewonnen toch, inclusief een aantal tegen vdP? Buiten dan het WK natuurlijk waar hij zich in vintage Van Aert stijl liet ringeloren in de sprint...

Nys deed op het einde alles fout wat je fout kan doen. :tongue:
Hij was vergeten dat het een wedstrijd was of zo ..

De duik van die plank?

Toch een toffe cross weer
Ik denk echt niet dat hij in de winter van 2023 nog veel last had van een val op de zomerspelen die plaatsvonden in 2021.
Er was die winter waarschijnlijk wel íets aan de hand, ik herinner mij alleen niet meer wat, maar het zal niet plank gerelateerd geweest zijn.

vreemd dat nys zich zo opblaast
Nys die rijdt zoals een nieuweling.
Zo ontploffen om het gat te dichten, ongelofelijk.
Ik weet niet of Nys zich hier echt opblaast tbh, ik had eerder de indruk dat hij voelde dat hij er niet meer terug naartoe ging geraken en dan maar liet lopen. Heeft hier geen klassement te verdedigen dus waarom knokken voor die 2de plaats.

Ik weet niet of Nys zich hier echt opblaast tbh, ik had eerder de indruk dat hij voelde dat hij er niet meer terug naartoe ging geraken en dan maar liet lopen. Heeft hier geen klassement te verdedigen dus waarom knokken voor die 2de plaats.

Sorry maar als dat de mentaliteit is…
In ronde 5 oké. Maar in de laatste ronde rij je dan toch gewoon nog vol voor plek 2, klassement of niet.
Op alle vlakken is dat een betere uitslag.

Terug
Bovenaan