Veldritseizoen 2025-2026

Nys ging nu niet onderuit omdat hij onder druk stond, het was gewoon pech dat het in de laatste ronde gebeurde. Jammer, als je ziet dat hij op de kasseien maar een fractie trager was.

Vdp had het technisch zeker niet onder markt, maakte zelf meer foutjes als Nys. Ook niet onlogisch als je op zo'n parcours je eerste cross komt rijden, na maanden alleen maar op de weg te trainen.

Vdp is toch ook onderuit gegaan?
Ja maar niet in de laatste ronde toen het er echt toe deed, enige nuance is op z'n plaats. :)
Nys viel op het slechtst mogelijke moment.

Ach whatever, we hebben een spannende koers gezien.

Welkom terug heerser! (VDP) :D

PS. Hij gaat alleen nog maar beter worden he.

VDP heeft het zonet in zijn interview bevestigd: Hij is nog niet in zijn allerbeste vorm omwille van een ander trainingsschema. ;)
De concurrrentie mag zijn borst alvast nat maken wanneer dat wel zo gaat zijn :tongue:

Ook Nys heeft in zijn interview gezegd dat hij inderdaad niet voluit rondreed en dat hij nog overschot had. Maar dat de val zijn kansen fnuikten.

Dus mijn analyse achteraf bleek grotendeels gewoon juist te zijn.

Laatst bewerkt:
Het was leuk om nog eens eens spannende cyclocross te zien met MVDP. Ik vermoed dat het de laatste zal zijn van dit seizoen. Nys was iets in het voordeel op dit parcours door zijn gewicht en Van Aert is imo minder technisch en maakt meer kans op een parcours gelijk Benidorm.

Het was leuk om nog eens eens spannende cyclocross te zien met MVDP. Ik vermoed dat het de laatste zal zijn van dit seizoen. Nys was iets in het voordeel op dit parcours door zijn gewicht en Van Aert is imo minder technisch en maakt meer kans op een parcours gelijk Benidorm.
Na VDP heeft ook Nys mijn analyse achteraf min of meer bevestigd. Hij reed net zoals VDP nog met een beetje reserves rond (ze kregen elkaar er niet af en dan moet je niet nutteloos krachten verspillen).

Zonder die val op het slechtst mogelijk moment had VDP waarschijnlijk ook wél gewonnen maar dan had hij er een lange sprint van moeten maken.

Echter hij was ook wel nuchter in zijn interview: Het gaat moeilijk worden VDP nog ergens te kloppen want het parkoers gisteren was inderdaad in Nys zijn voordeel. En VDP wordt alleen maar beter.

Ik zou de cijfers eens willen zien van het aantal betalende abonnees voor die crossen. In tegenstelling tot een voetbalabonnement waarbij je meerdere matchen hebt gaat het hier om een cross van een uur per week. Ik zou mij daar inderdaad een abonnement op kunnen nemen, maar vorige week zondag zaten we bij mijn schoonouders en zouden we daar naar de cross gekeken hebben, dan hadden die ook al een abonnement moeten hebben. Idem voor al die crossen tijdens de Kerstperiode. Ik betwijfel of dit de populariteit van de cross ten goede gaat komen.

Terug
Bovenaan