Veldritseizoen 2025-2026

Blijft toch verbazen hoe weinig mensen bereid zijn om een klein bedrag te geven om een sport te kunnen zien.
Als deze sport je totaal niet interesseert is dit volkomen normaal, maar dan kom je
op dit forum ook niet jammeren over die betaalmuur hé?

Maar de ergste soort mensen zijn die wél liefhebber van deze sport zijn, maandelijks/jaarlijks veel
geld uitgeven aan de dingen die ze leuk vinden of liefhebber van zijn, zoals fitness, bioscoop,
reizen, op restaurant gaan of hobby's......maar dan wel de ergste jankers zijn om ocharme 20 eurootjes
per maand, gedurende 6 maanden te betalen en dan ook gewoon hypocriet en te gierig zijn.

Laatst bewerkt:
Maar de ergste soort mensen zijn die wél liefhebber van deze sport zijn, maandelijks/jaarlijks veel
geld uitgeven aan de dingen die ze leuk vinden of liefhebber van zijn, zoals fitness, bioscoop,
reizen, op restaurant gaan of hobby's......maar dan wel de ergste jankers zijn om ocharme 20 eurootjes
per maand, gedurende 6 maanden te betalen en dan ook gewoon hypocriet en te gierig zijn.
Na een tijd is het geld ook gewoon op hé met al die abonnementen. Blijft maar optellen...

Ik betaal al voor TV, Internet. Daar doe ik nog Netflix, Spotify en F1TV bij. Dan nog een iRacing abonnement, Zwift. Dat begint al op te tellen.

Voor crosskes van een uur kan ik dat echt niet rechtvaardigen.

Na een tijd is het geld ook gewoon op hé met al die abonnementen. Blijft maar optellen...

Ik betaal al voor TV, Internet. Daar doe ik nog Netflix, Spotify en F1TV bij. Dan nog een iRacing abonnement, Zwift. Dat begint al op te tellen.

Voor crosskes van een uur kan ik dat echt niet rechtvaardigen.
En je moet nog de tijd hebben om die abonnementen ook te gebruiken. Als je twee uurtjes Netflixt op de maand en een uurtje op Zwift rijdt dan is dat ook veel geld. Als ik 10 uur Zwift op de maand dan is het mij die 20 euro wel waard.

Ik vrees dat we Iserbyt niet meer zullen zien in het veld. En met enkel Vanthourenhout is de ploeg wel zeer dun.
Indien het 'gerucht' waar zou blijken is er versterking op komst voor Michael ( of concurrentie binnen
eigen rangen :evil: ) met Nieuwenhuis en Orts, doordat er besprekingen lopende zijn om tot een fusie van
beide ploegen over te gaan.

Over medisch gerelateerde issue's bij een renner ga ik me niet bezondigen aan predicties of geruchten
verspreiden.

Laatst bewerkt:
Blijft toch verbazen hoe weinig mensen bereid zijn om een klein bedrag te geven om een sport te kunnen zien.
Insteek is ook dat cross wel vroeger altijd gratis was (ok dan waren er minder crossen die ze uitzenden maar dan nog).
Ik zie de cross wel graag maar om nu te betalen om het live te zien is voor mij ook een brug te ver. Een uurtje later staat de samenvatting al online. En er zijn wel redelijk wat online streams te vinden.

Mooie solo van Nys! Strohmeyer op weg naar een top 6?

Edit: Strohmeyer er nog wat doorgezakt en net buiten de top 10. Straffe koers van Mason!

Laatst bewerkt:
VDP begint over ongeveer een maand en nog geen nieuws over Wout zijn plannen in het veld.
Spanning is leuk, maar ik zie toch graag die twee tegen elkaar bezig (om het niveauverschil te onderstrepen met de rest).

VDP begint over ongeveer een maand en nog geen nieuws over Wout zijn plannen in het veld.
Spanning is leuk, maar ik zie toch graag die twee tegen elkaar bezig (om het niveauverschil te onderstrepen met de rest).

Alhoewel ik ook uitkijk naar hun intrede, vind ik het net geweldig dat we nét niet
exact weten welke crossen ze gaan rijden.

Spanning kan er evengoed zijn tussen Van Aert en Van der Poel, met achter hun een
geweldige strijd voor een podiumplek. Er is maar één bepalende factor en dat is of
Van Aert de moeite zal gedaan hebben om snoeihard getraind te hebben zoals Van
der Poel? We hebben reeds enkele winters gezien dat Van Aert, beschamend genoeg,
het minder professioneel durft aanpakken en quasi zonder training aan de start kwam.

Alhoewel ik ook uitkijk naar hun intrede, vind ik het net geweldig dat we nét niet
exact weten welke crossen ze gaan rijden.

Spanning kan er evengoed zijn tussen Van Aert en Van der Poel, met achter hun een
geweldige strijd voor een podiumplek. Er is maar één bepalende factor en dat is of
Van Aert de moeite zal gedaan hebben om snoeihard getraind te hebben zoals Van
der Poel? We hebben reeds enkele winters gezien dat Van Aert, beschamend genoeg,
het minder professioneel durft aanpakken en quasi zonder training aan de start kwam.
Seizoen 21/22 won hij alles wat hij reed buiten Hulst.
Seizoen 22/23 waren de enige crossen waar hij niet won diegene die MVDP ook reed. Wel altijd 2de.
Seizoen 23/24 buiten Hulst en Koksijde niemand voor hem moet dulden, en als MVDP niet meedeed gewonnen.
24/25 Loenhout en Benidorm niet top, alle andere crossen winst of 2de achter MVDP.

Dus ik zie niet goed in waar hij beschamend zou zijn qua voorbereiding. De pure crossers hebben veel moeite om hem überhaupt te kunnen volgen.

Je kan niet u 100% voorbereiden als je nog een heel wegprogramma rijdt. En WVA is gewoon veel minder een natuurtalent en heeft meer voorbereiding nodig.
Dan is het gewoon lastig om een MVDP te kloppen. Maar vergis u niet ook die zijn voorbereiding is niet 100% hoor. Maar hij heeft dat ook niet nodig.

Ook veelzeggende hoeveel cross ik nog kijk de laatste tijd....
Het was ook nog maar de eerste cross dat iemand leider was in de wereldbeker. Waarom die trui elke 2 jaar moet veranderen is me toch ook een raadsel...

Maak er iets stijlvol van en hou het jaren hetzelfde, zoals de oude wereldbekertrui op de weg. Toen waren renners fier die eens te kunnen dragen. Nu heeft niemand nog een idee wat die trui eigenlijk betekent.

Voorlopig vrij beperkte kalender Van Aert , BK wellicht al laatste cross.

Zou me sterk lijken dat hij geen WK zou doen.
Voor iemand van zijn kaliber en het programma dat hij maar doet toch DE cross naast het BK, de rest zijn maar snacks.

Misschien ook wel niet onbelangrijk, maar we mogen ook niet onderschatten wat zo een kerstperiode cross hem oplevert financieel.
Ook dat speelt mee, je zou gek zijn het niet te doen voor de kleine opoffering die het maar kost.

Vorig jaar stond het WK ook niet op de planning. Werd er maar in extremis aan toegevoegd een week of 2 voor het WK zelf.

Terug
Bovenaan