Straddle
Well-known member
Sorry, maar dat is onzin. 20 minuten pendelen om naar je hobby te geraken is echt niets, als je dat al beschouwt als een "verlies aan levenskwaliteit" ligt je maatstaf heel laag om jezelf dat al aan te praten.Ook gewoon aan levenskwaliteit boet je enorm in en dat is gewoon een feit, zeker voor mensen met een rijk sociaal leven. Als je in lokale verenigingen zit en veel vrienden in je directe omgeving hebt is 20 minuten verder gaan wonen gewoon het domste wat je kan doen. Je gaat op het einde van de rit 2-3-4 keer per week 40 minuten kwijt zijn gewoon met over en weer rijden, dat tikt aan. Nevermind de extra tijd die je in zo'n gevallen vaak ook onderweg bent van/naar je werk.
Dit is wat ik bedoel met mijn post hierboven, die houding van "mijn woonst mag zeker niet verder dan 20 minuten van mijn hobby's liggen". Dat is een onredelijk overdreven eis als je op huizenjacht gaat en zo beperk je je eigen mogelijkheden enkel maar.
Ik heb verschillende collega's die in Parijs wonen (Vlaamse woningprijzen x10) en die pendelen ook met het OV gemakkelijk een uur tot aan hun werk. Hier in België kan je in Brugge of Hasselt (of een andere uithoek) gaan wonen en je staat vaak op 1uur of 1,5 uur tijd in hartje Brussel. Dat is echt zo slecht nog niet.
Ik woon nu in de rand van Leuven en mocht ik verhuizen zou ik ook uitwijken naar gemeente die verder van het centrum ligt. Ik kan het nog wel betalen, maar je krijgt momenteel gewoon te weinig terug voor je geld aan deze kant.In West-Vlaanderen ga je genoeg betaalbare woningen vinden in de Westhoek maar dan zit je wel elke dag 2u+ in de wagen naar u werk (tenzij je lokaal per ongeluk toch werk hebt). In Oost-Vlaanderen zal je vooral goedkopere woningen vinden in en rond de marginale Driehoek. Het Waasland en bij uitbreiding de hele as Antwerpen-Gent is een quasi hopeloze zaak. In de Limburg zal je aan de kanten van Pelt, Peer, Bocholt, Bree toch ook wel een vrij goedkoop segment zitten vermoed ik.
Laatst bewerkt:

En wie zou dat zelfs willen?
, dan heb je dus in de week exact 0 minuten vrije tijd over als je ook je huishouden nog moet regelen.