Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Een familielid van me, voor de 3de keer nu al stevig ziek van het vacccin.
Eerste 2 x Astra Z en nu de booster shot Pfizer
Telkens grieperige verschijnselen voor meer dan een week ; dus veel spierpijn en koorts.

De persoon in kwestie heeft niet de beste immuniteit maar heeft nu ook geen zware onderliggende aandoeningen.

Moet je bij uw booster nog steeds 15 minuten wachten?

Vroeg het mij maar af als die hetzelfde is als degene die je al gehad hebt en je hebt toen geen allergische reacties o.i.d. vertoond.

Aangezien ik corona gehad heb. Twee maal vaxxed en letterlijk niks gevoeld heb daarvan.....ga ik geen booster pakken.
Ik ga in geval van.. de ivermectine pillen van pfizer wel pakken indien nodig.
35jaar wel...ter info..
Waarom niet de geteste en veilig bevonden booster, maar wel het medicijn dat uitdrukkelijk niét dient om op die manier gebruikt te worden, als ik mag vragen?

Aangezien ik corona gehad heb. Twee maal vaxxed en letterlijk niks gevoeld heb daarvan.....ga ik geen booster pakken.
Ik ga in geval van.. de ivermectine pillen van pfizer wel pakken indien nodig.
35jaar wel...ter info..
Geen familie, kennissen, vrienden, collega's of andere mensen waarmee je in contact kan komen die ouder zijn of risicopatiënt zijn die je kan besmetten? En bij uitbreiding in hun kringen hetzelfde? Dan zou ik het ook niet doen. Alhoewel, waarom het risico nemen?

Mezelf net op de QVAX lijst gezet, dat die boosterprik er hier maar snel inzit, al zal voor die lijst ook de wachttijd van 6 maanden gelden gok ik?
Ik heb mijn 2de Pfizer rond 20 juli gehad, dus verwacht pas ten vroegste rond 20 januari mijn booster.

Mezelf net op de QVAX lijst gezet, dat die boosterprik er hier maar snel inzit, al zal voor die lijst ook de wachttijd van 6 maanden gelden gok ik?
Ik heb mijn 2de Pfizer rond 20 juli gehad, dus verwacht pas ten vroegste rond 20 januari mijn booster.
Goed plan, ik heb mij ook al ingeschreven. Zeker als men misschien ook naar die booster zou kijken op je covidpas in de toekomst.

maar wat is het nut om al data aan te duiden als het nog geen 6 maanden geleden is wanneer je je laatste shot hebt gehad ?
Ik kan dat namelijk ook al aanduiden, enkel voor komende week wel slots vrij ..

Is er eigenlijk al nieuws bekend qua bijwerkingen van het derde vaccin? Tot nu toe heeft niemand er last van gehad die ik ken. Zelfs niet een beetje ziek.

Is er eigenlijk al nieuws bekend qua bijwerkingen van het derde vaccin? Tot nu toe heeft niemand er last van gehad die ik ken. Zelfs niet een beetje ziek.
Heb al van een aantal (oudere) mensen gehoord dat ze na hun Pfizer na dubbele AZ toch wel wat grieperige verschijnselen hadden, die wel snel weg waren.

Familielid ernstig ziek geweest van Pfizer 3de shot, maar de persoon in kwestie was ook erg ziek geweest van AZ shot 1 & 2.
Dus ik denk dat het eerder een uitzondering was.

Mijn schoonmoeder heeft gisteren haar boosterprik gekregen. Vannacht had ze barstende hoofdpijn en koude rillingen. Moet zij nu getest worden? Mijn vriendin vindt dat overdreven. Ik denk toch dat ze getest moet worden... Ze kan enkele dagen geleden besmet zijn en nu symptomen... Waarschijnlijk is het wel door de vaccinatie maar dat kan je toch niet 100% zeker weten?

Zaterdag gaat ze babysitten op mijn nichtje van 2 jaar... Ze kan zo haar besmetten en dan zo mijn schoonbroer en -zus etc...

Mijn vrouwelijke collega's klagen van pijnlijke gezwollen klieren in de oksel.

Na een halve moderna.

Vanaf eind december nog enkel moderna als booster zeiden ze net op het nieuws.

Mijn schoonmoeder heeft gisteren haar boosterprik gekregen. Vannacht had ze barstende hoofdpijn en koude rillingen. Moet zij nu getest worden? Mijn vriendin vindt dat overdreven. Ik denk toch dat ze getest moet worden... Ze kan enkele dagen geleden besmet zijn en nu symptomen... Waarschijnlijk is het wel door de vaccinatie maar dat kan je toch niet 100% zeker weten?

Zaterdag gaat ze babysitten op mijn nichtje van 2 jaar... Ze kan zo haar besmetten en dan zo mijn schoonbroer en -zus etc...

Hoogstwaarschijnlijk is het van vaccin dus testen is niet nodig.
Als het pas zaterdag is moeten de symptomen dan weg zijn en kan je altijd een sneltest laten doen.

Booster pfizer vorige week.

Vorige vaccins enkel een pijnlijke schouder.
Nu gewoon niets gevoeld. Echt nul.
(Hopelijk werkt mijn immuunsysteem eigenlijk wel...)

Ook uitnodiging gekregen van vlaanderen nu, verrassend snel in feite.
(Vaccinatie nu 7 maand geleden via werk in vaccinatiecentrum)

maar wat is het nut om al data aan te duiden als het nog geen 6 maanden geleden is wanneer je je laatste shot hebt gehad ?
Ik kan dat namelijk ook al aanduiden, enkel voor komende week wel slots vrij ..
Niet.

Quote vanop VRTNWS:
"Het heeft geen zin om je vroeger in te schrijven op de reservelijst", zegt Ria Vandenreyt van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid. "Je zal je kunnen inschrijven, maar je zal niet opgeroepen worden als de termijn tussen de laatste prik en de booster niet gerespecteerd werd. We roepen dan ook op om niet massaal vandaag al in te schrijven, dat heeft geen enkele zin."

Terug
Bovenaan