Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik neem toch aan dat ze ook naar veiligheid kijken van een vaccin. Als in kosten en baten? Wat hebt ge aan een vaccin dat werkt tegen covid, maar waar ge andere ernstige aandoeningen van krijgt. Dat spul gaan ze dan toch niet goedkeuren hoor.
Dat is het nu net. Ik veronderstel dat ze veiligheid nog steeds grondig monitoren. Dit is een van de meest gescrutineerde vaccins ooit. Maar het vaccin wordt 'experimenteel' genoemd, omdat er een follow-up periode is. Die loopt tot 2022, 2023 (ik weet het niet van buiten). Maar qua veiligheid is het reeds goedgekeurd.

Maar die zogenaamde dissidente opiniemakers verdraaien dat dan. Ze suggeren dat die follow-up periode er is, omdat veiligheid nog niet voldoende bewezen is.

Maar inderdaad, als de therapie slechter is dan de aandoening, moet je het ook niet doen hier.

Ik hoop dat niemand zoveel last heeft als mij, vrijdag 2e prik gekregen en gisteren hele dag in bed gelegen met koorts, koppijn en massa's overgeven. Een echte griep. Heel mijn weekend naar de kloten.

Vrijdag mijn 2e prik Pfizer gehad. Van de eerste spuit geen last gehad maar gisteren toch wat last van vermoeidheid en spierpijn dus een verloren dagje. Al bij al niet erg, gewoon wat futloos. Zal tegen morgen wel beter zijn.

Vorige donderdag mijn 2de vaccinatie van Pfizer gehad. Minder plaatselijke pijn in de arm dan bij de eerste. De dag erna kreeg ik na de middag en vooral 's avonds wel een beetje hoofdpijn en leek ik meer vermoeid dan normaal. Hoofdpijn was te vergelijken met spanningshoofdpijn na een stressvolle periode.

Een dag later wel niets meer van te merken.

Vrijdagochtend tweede Pfizer gekregen. Al vrij snel daarna een lichtjes stijf gevoel in bovenarm, maar wel een stuk minder dan de eerste keer en dat is sneller over gegaan.

De dag zelf niets van last gehad maar kort na dat ik bed lag begon ik het koud te krijgen en heb ik de hele nacht amper een oog dichtgedaan en een koortsig gevoel gehad. Volgens mijn Fitbit was mijn huidtemperatuur 3.0°C hoger dan mijn baseline en mijn hartslag was hoger dan normaal. 's Ochtends nog wat last van hoofdpijn en tot in de namiddag een vermoeid gevoel gehad. Tegen gisterenavond weer grotendeels normaal.

Ik hoop dat niemand zoveel last heeft als mij, vrijdag 2e prik gekregen en gisteren hele dag in bed gelegen met koorts, koppijn en massa's overgeven. Een echte griep. Heel mijn weekend naar de kloten.
Als dat bij een paar dagen blijft is dat toch niet zo erg.
Ik zit nu al 6 weken met zware hoofdpijn die maar niet door gaat. (Sinds de eerste prik, vorige maandag toch de 2de laten zetten)

Ik ken nu ook iemand die na de tweede vaccinatie de symptomen van long COVID ziet verdwijnen. Twee dagen heel ziek geweest na tweede vaccinatie, daarna terug helemaal in orde.
Symptomen van long COVID waren bij haar heftig, al bijna een jaar dat een kwartier stappen voor haar gewoon niet haalbaar was, terwijl ze voordien heel sportief was.
Ze had zichzelf al berust In het feit dat die long COVID iets voor de rest van haar leven zou zijn. Maar niet dus.

Gisteren in de namiddag mijn tweede dosis Pfizer gehad. Op de stijve arm en slecht geslapen na (zal ook wel aan een mug gelegen hebben die mij wakker hield) deze keer niet echt last. Na de eerste dosis gevoel had ik precies het gevoel van een kater maar deze keer dus amper tot geen bijwerkingen. 5G ontvangst is ook merkbaar beter geworden.

Ik kan nu, 6 weken na mijn eerste vaccin en bijna 2 weken na mijn 2de, zeggen dat ik me weer als vanouds voel.
Ben eindelijk terug mens ipv zombie.🧟‍♀️
Geen vermoeidheid meer, geen vreselijke hoofdpijn meer bij momenten, geen spierpijn etc...

Deze middag de 2de Pfizer gehad, nog niks te merken op dit moment.

‘T ging terug even vlot als vorige keer, 25 minuten na aankomst zat ik al terug in mijn auto :)

2de Pfizer erin. Dit spuitje voelde ik iets meer gezet worden. Maar zal meer te maken hebben met wie het spuitje gezet heeft dan het spuitje zelf wss.

Hiermee zijt ge toch naar de dokter gegaan? 6 weken hoofdpijn van een vaccin, dat klopt niet.
Ja, natuurlijk, heb dat hier ook al enkele keren gepost in de afgelopen weken.
De hoofdpijn is begonnen de dag na eerste vaccin, toen dat bleef duren ben ik inderdaad naar mijn huisdokter gegaan.
Toen hij mijn bloeddruk nam had ik blijkbaar heel hoge bloeddruk (18/10), iets wat ik anders nooit heb. Ik neem wel al lang medicatie tegen hoge bloeddruk.
De dokter heeft mij dan andere medicatie voorgeschreven.
Thuis had ik echter totaal geen hoge bloeddruk (tussen 12/7 en 13/8, vrij normaal dus), maar ben toch maar de nieuwe medicatie beginnen nemen. Daarmee werd mijn bloeddruk dan weer vrij laag (te laag?) (10/6), maar die hoofdpijn blijft gewoon.
Mijn huisdokter was in tussentijd op verlof, dus kon ik niet meer langs gaan. Vorige week heb ik dan mijn 2de prik laten zetten, maar dat heeft geen verandering gebracht.
Deze week ga ik terug naar mijn dokter gaan om te zien wat hij ervan gaat zeggen.

Ja, natuurlijk, heb dat hier ook al enkele keren gepost in de afgelopen weken.
De hoofdpijn is begonnen de dag na eerste vaccin, toen dat bleef duren ben ik inderdaad naar mijn huisdokter gegaan.
Toen hij mijn bloeddruk nam had ik blijkbaar heel hoge bloeddruk (18/10), iets wat ik anders nooit heb. Ik neem wel al lang medicatie tegen hoge bloeddruk.
De dokter heeft mij dan andere medicatie voorgeschreven.
Thuis had ik echter totaal geen hoge bloeddruk (tussen 12/7 en 13/8, vrij normaal dus), maar ben toch maar de nieuwe medicatie beginnen nemen. Daarmee werd mijn bloeddruk dan weer vrij laag (te laag?) (10/6), maar die hoofdpijn blijft gewoon.
Mijn huisdokter was in tussentijd op verlof, dus kon ik niet meer langs gaan. Vorige week heb ik dan mijn 2de prik laten zetten, maar dat heeft geen verandering gebracht.
Deze week ga ik terug naar mijn dokter gaan om te zien wat hij ervan gaat zeggen.

does not compute

waarom neem je al lang medicatie tegen iets dat je nooit hebt?

Terug
Bovenaan