Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Een uurtje geleden 2e Pfizer vaccin gekregen. Nog nergens last van.

De verpleger heeft wel een adertje geraakt tijdens het zetten van het accin. Ik ga er maar van uit dat het nog steeds even werkzaam is :)
Intussen een dag later en ik voel mezelf alsof ik overreden ben door een camion. Ik voel elke spier in mijn lijf en ben doodmoe. Na 1e vaccin had ik niets buiten stijve arm.

Zouden de atleten effectief gevaccineerd zijn allemaal?
Vormverlies kan 1 van de gevolgen zijn tijdelijk.
Ik twijfel eraan of de vaccinatiegraad onder de olympiërs heel hoog is.

Ik heb twee weken geleden mijn tweede prik van Moderna gekregen. Buiten een ontsteking van mijn huid op de plaats waar de prik werd gezet, had ik enkel last van extra vermoeidheid. 24u later was ik echter terug mijn energieke zelve.

Gisteren heeft mijn vrouw haar tweede prik van Pfizer gekregen. Momenteel is ze volle bak de kinderkamers aan het verven. Ze heeft er klaarblijkelijk dus geen last van.

Derde dag na pfizer gaat het toch al beter. Vanmorgen toertje gedaan met de fiets maar kalm aan. Nu juist weer een uur gemaft.. Die vermoeidheid blijft toch wat aanslepen al betert het wel.

2e Pfizer nu een paar uur binnen, had eigenlijk van het begin al wat zeurende pijn, nu klassiek stijve arm. Op dit moment zelfde stramien als de eerste.
Van mijn 2de (Pfizer) spuit, heb ik niks gevoeld, ook niks ziek, ook géén stijve arm, géén vermoeidheid, gewoon helemaal niks.

Ik heb echter nog altijd pijn in mijn andere arm en schouder, en die pijn is begonnen, 1 minuut, nadat ik mijn eerste vaccinatiespuit gekregen heb.
(Puur toeval volgens de huisarts, ik heb verkalking in de schouder, dat zal zo wel zijn, maar dat die pijn net dan begonnen is, kan géén toeval zijn hé)

Laatst bewerkt:
Je hoort ook dat Pfizer invloed kan hebben op de menstruatie. In de 15 minuten wacht tot aan uurtje er na had ik een aantal serieuze ‘steken’ in mijn onderbuik. Geen klassieke ‘ah het gaat beginnen’ pijn, het was een nieuwe gewaarwording. Zien wat het geeft als de tijd er weer is.

In welke mate moet ik deze informatie... geloven?

En indien correct / betrouwbaar?

Maakt een covid-infectie dan een mens effectief dommer?
Of maken intelligente mensen gewoon minder kans om covid op te doen doordat ze zich beter aan maatregelen houden?

E7Axr8yWQAQTs3F

Gisterenmiddag ook mijn 2de vacinatie Pfizer gehad.
Toch wat last gehad van vermoeidheid en misselijkheid plus beetje stijve arm (minder dan bij eerste dosis),toch een dafalgan of 3 kunnen nemen.
Kwam thuis na het werk ,wou nog naar de darts zien,maar heb er niet veel meer van gezien.

Ik heb recent een studie zien voorbijkomen waaruit bleek dat er schade was aan de hippocamus na een COVID-episode. Was echter vrij beperkt dus ik weet niet wat de waarde ervan is. Dit gezegd zijnde, neurologische sequelen komen bij ongeveer de helft van de patiënten voor.

Dat is onzin. Ten eerste is het bewezen dat vaccinatie tot hogere antilichaamtiters leidt dan een infectie. Ten tweede zijn de antilichamen na vaccinatie ook effectiever tegen de varianten dan een natuurlijke infectie. Daarom dat je je nog steeds moet vaccineren tegen COVID na een doorgemaakte infectie.
Ik zal u het telefoonnummer en e-mail adres doorsturen van de persoon in kwestie, dab kan je hem dat persoonlijk laten weten.

Vandaag m'n tweede spuit Pfizer gehad. Ik ben al weken moe door slecht te slapen, maar begin me nu 'heerlijk moe' te voelen, dus ik durf te stellen met steekproefgrootte n=1 dat het een geweldig slaapmiddel is.

Iemand zijn tweede spuit kunnen vervroegen nadat ze al geweest waren voor de eerste?

Bij sommigen lukt dat blijkbaar, maar in ons vaccinatiecentrum gaan ze daar blijkbaar niet op in.

Iemand zijn tweede spuit kunnen vervroegen nadat ze al geweest waren voor de eerste?

Bij sommigen lukt dat blijkbaar, maar in ons vaccinatiecentrum gaan ze daar blijkbaar niet op in.
Mijn madam heeft zonder probleem kunnen vervroegen. Stond wel op 5 weken tussen en heeft dit naar 4 weken teruggebracht.

Een familielid heeft dat kunnen doen, die belde en mocht meteen afkomen 2 weken voor de normale datum.

Bij mijn buurvrouw in een ander vaccinatiecentrum mag dat dan weer niet. Die vertrekt voor een halfjaar naar Azië en is dus nu niet volledig gevaccineerd...
Dan denk ik beter volledig en iets te vroeg dan maar half, maar niet dus.

Weer op z'n Belgisch geregeld waar elk centrum eigen regels hanteert blijkbaar.

Gaat beiden over Pfizer, mensen die AZ hebben gekregen konden zelf vervroegen.

Eerste Pfizer: dag stijve arm
Tweede: dag stijve arm + energieniveau op 80% de dag erna (maar kan ook aan een slechte nachtrust hebben gelegen. Dat was ook deels gerelateerd aan het vaccin omdat ik geen goede houding vond). Heb ook gewoon gewerkt die dag.

Al bij al dus quasi geen bijwerkingen. Ook geen pijnstillers genomen (pak die eigenlijk nooit).

Daarnet 2de prik Pfizer gehad. Van de 1ste prik had ik geen last. Hopelijk nu ook niet, maar af te wachten.

Vandaag toch spierpijn, lichte hoofdpijn, en arm toch pijnlijker dan de eerste keer (ook slecht geslapen omdat ik er niet op kon liggen). Geen koorts. Net paracetamol genomen (neem dat heel zelden). Meer last dus dan de 1ste prik.

Terug
Bovenaan