Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Je kan ook een beetje rekening houden met de context.

Moest die "het" verwijzen naar vaccinatie dan zou het erop neerkomen dat die al twee spuiten heeft gehad en dat die dus de derde heeft geweigerd. Wat niet echt een logische situatie is.
Nee, ik snapte het ook wel, vond het alleen nogal onnozel dat knight-rider dan zo reageert als mensen het verkeerd interpreteren. Schrijf het dan niet verkeerd 🤷‍♂️

Wat een rare uitspraak is dat? Bij diergeneeskunde is er net heel veel kennis van infectieziekten en die mens heeft nooit als vee-arts gewerkt. Altijd onderzoek in de virologie gedaan.
Het was al grappend dat ik dat zei, maar lachen mag hier blijkbaar niet?
Van Gucht heeft na zijn studies tot veearts gedoctoreerd in respiratoire virussen...
Ik verkies hem toch boven een WC-arts
Ge vergeet wel iets achter de "...", namelijk "bij varkens"

Ik wil daarmee niet zeggen dat hij zijn functie niet goed uitoefent, maar het zijn gewoon de feiten.
Verder bedoel ik daar niks verkeerd mee, zoals hierboven reeds vermeld, was gewoon grappend gezegd.

"Vandaag was er hier iemand om aan de gasketel te werken en die heeft ook geweigerd op het vaccin te krijgen.
Hij heeft het al 2 keer gehad,"

Je 'het' in de tweede zin verwijst naar 'het vaccin'. Zo werkt het Nederlands.
Maar er staat ook verder in de tekst:
Vandaag was er hier iemand om aan de gasketel te werken en die heeft ook geweigerd op het vaccin te krijgen.
Hij heeft het al 2 keer gehad, beide keren goed ziek geweest, als hem daarvan niet genoeg antilichamen heeft zal dat van het vaccin ook niet komen. Weer een extra bevestiging voor mijne pa dat hem gelijk heeft om dat vaccin niet te willen ...
Als is de zinsconstructie dan misschien niet optimaal, het lijkt me toch wel meer dan duidelijk waarover het gaat!
Je kan ook een beetje rekening houden met de context.

Moest die "het" verwijzen naar vaccinatie dan zou het erop neerkomen dat die al twee spuiten heeft gehad en dat die dus de derde heeft geweigerd. Wat niet echt een logische situatie is.
Inderdaad ja
Nee, ik snapte het ook wel, vond het alleen nogal onnozel dat knight-rider dan zo reageert als mensen het verkeerd interpreteren. Schrijf het dan niet verkeerd 🤷‍♂️
Gewoon omdat ondanks die fout het toch wel meer dan duidelijk genoeg is wat er staat.

Mijn zin was eerst anders opgebouwd en heb die achteraf nog aangepast waardoor die fout erin gekomen is.
Maar ik blijf erbij dat als je de tekst in zijn geheel leest dat het toch wel meer dan duidelijk genoeg is.

Eergisteren 2de Pfizer vaccin gehad. De eerste +/- 12u geen last gehad buiten een wat pijnlijke arm maar gisterenavond voelde me ik toch een beetje koortsig maar sinds vanmorgen is dat gelukkige voorbij :-)

Een uurtje geleden 2e Pfizer vaccin gekregen. Nog nergens last van.

De verpleger heeft wel een adertje geraakt tijdens het zetten van het accin. Ik ga er maar van uit dat het nog steeds even werkzaam is :-)

Die mens van de rots en de afgezaagde arm, die zat niet vast, die had gewoon zijn tweede Pfizer prik. Doet vandaag echt serieus zeer.

Die mens van de rots en de afgezaagde arm, die zat niet vast, die had gewoon zijn tweede Pfizer prik. Doet vandaag echt serieus zeer.
127 hours?

Donderdag Woensdag 2e Pfizer prik hier. 1e niet veel last buiten wat stijf.

Laatst bewerkt:
24h later (2e shot Pfizer) en ik begin nu echt absurd moe te worden.

Hoofdpijn begint ook aanzienlijk toe te nemen

Laatst bewerkt:
127 hours?

Donderdag 2e Pfizer prik hier. 1e niet veel last buiten wat stijf.
Van mij bij prik 1 zes dagen later beide armen en schouders heel stijf en van het soort ‘je kan er niet mee liggen of gewoon laten hangen, niks’ ze deden gewoon constant pijn.
Nu dus al direct meer pijn en ook koppijn. Maar ik hoop ergens dat dit wil zeggen dat het ook binnen een paar dagen gewoon over zal zijn.

Vandaag was er hier iemand om aan de gasketel te werken en die heeft ook geweigerd op het vaccin te krijgen.
Hij heeft het al 2 keer gehad, beide keren goed ziek geweest, als hem daarvan niet genoeg antilichamen heeft zal dat van het vaccin ook niet komen. Weer een extra bevestiging voor mijne pa dat hem gelijk heeft om dat vaccin niet te willen ...
Goed voor hem dat hij er niet dood aan gegaan is, maar je laten vaccineren is niet alleen om jezelf te beschermen maar is ook om te voorkomen dat je anderen besmet die er misschien wel aan doodgaan.

Gisteren 2 prik gehad. Nu vandaag licht grieperig met spierpijn en vermoeidheid.

Die vermoeidheid die komt en gaat is echt irritant. Ben ook redelijk getrokken in mijn gezicht ook al heb ik 10u geslapen.

Vandaag niet meer echt grieperig maar het gevoel alsof ik nog uitgeput ben na een week goed ziek te zijn.

Vanavond moet mijn vrouw en morgenavond komen er vrienden eten.. Hopelijk voor haar is het niet zoals bij mij of ze gaat niet veel zin hebben in dat etentje.

Toch geen pretje die tweede Pfizer, vaccin gehad om 11u30, gisteren gaan slapen om 23u en deze morgen opgestaan om 9u. Precies alsof ik een nacht had doorgetrokken... Deze middag twee uur geslapen, did not help. :unsure: Af en toe ook opstootjes van hoofdpijn, maar die vallen mee. Nog geen Dafalgan nodig gehad.

Voila, tweede shot gehad. Bij de eerste voelde de prik aan als een blauwe plek dat tegen de avond al weg was, nu heb ik zelfs totaal niks gevoeld of ergens last van. Go myself.

gisteren 2e pfizer gehad, veel meer last dan vorige keer (vorige keer had ik namelijk niks last) pijn in de arm, plek van inspuiting voelt warm aan en heb hoofdpijn. Denk dat ik gisteren ook wat verhoogde temperatuur had en ben op de sofa in slaap gevallen omdat ik heeel erg moe was.

2de prik Pfizer gehad, de eerste keer was dat op 1 seconde geprikt en eruit, nu duurde dat veel langer?

Dat is onzin. Ten eerste is het bewezen dat vaccinatie tot hogere antilichaamtiters leidt dan een infectie. Ten tweede zijn de antilichamen na vaccinatie ook effectiever tegen de varianten dan een natuurlijke infectie. Daarom dat je je nog steeds moet vaccineren tegen COVID na een doorgemaakte infectie.

Terug
Bovenaan