Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Vrijdag 2e pfizer gehad, mijn oren doen pijn.
Nu goed het zet je imuunsysteem aan en ik heb wel rap last van neus-keel-oor dus onlogisch is dat niet. Gisteren 3u MTB gedaan, 1e uur zat HS wel hoog maar is daarna naar normale waarden gezakt (en heb geen koorts, anders was ik niet vertrokken)

Of ik ben besmet :unsure: maar hoop van niet, vertrekken volgende week op vakantie (heb dus PCR test nodig want net geen 14 dagen)

Moeder (71) heeft vrijdag haar tweede AZ gehad (zij was nog deel van de 12-weken gang), helemaal geen last van bijwerkingen, daar waar ze bij de eerste keer daags nadien toch wat suf was.

Ik mag vanmiddag voor mijn tweede Moderna.

Ik mag vanmiddag voor mijn tweede Moderna.
Ik heb die van mij vorige vrijdag in Leuven gehaald. Ik had er meer last van dan de eerste keer (vooral suf en koppijn van gehad).
Vorige vrijdagmiddag was het heel rustig in de Brabanthal btw, ik kon rechtstreeks van de incheckbalie naar de verpleegster die de spuit zette.

Moet iemand die volledig gevaccineerd is in quarantaine als er een familielid positief test?

Moet iemand die volledig gevaccineerd is in quarantaine als er een familielid positief test?
Niet, na negatieve test...

Net mijn 2e Moderna gehad, op aanvraag een beetje lager geplaatst dan de vorige (die bijna in mijn schoudergewricht zat) omdat ik toen toch wel wat last had van een overmatig stijve arm voor een paar dagen.

Het was een kalme dag in Leuven volgens de stewards, slechts 1000 spuiten voor de namiddag. Volgende week worden de 16-18 jarigen uitgenodigd, de week erna de 12-15 jarigen.

Laatst bewerkt:
Hier toch wel licht ander verhaal -> 1e prik Pfizer: beetje moe en stijve schouder maar na 2 dagen niets meer van te merken.
Vorige woensdag spuit nr 2 gekregen -> nu vandaag, na 5 dagen nog steeds vuurrode bovenarm en gloeiend warm, nog steeds vermoeidheid en enorm opgezette klieren in oksel en hals. Ook op dag 2 en 3 serieus ziek geweest (grieperig gevoel, geen energie, spierpijn,...)

2e Moderna gehad van een erg lieve (, en knappe, denk ik, mondmaskers doen me altijd twijfelen) dokteres. Kdenk dat deze spuit er 10 keer langer heeft ingezeten dan de eerste spuit. Goed wat bloed ook nu, dus mét plakkertje :unsure:
Benieuwd wat dat morgen ga geven. Alle stewards waren daar bezig over de bijwerkingen van de 2e Moderna 😁

2e Moderna gehad van een erg lieve (, en knappe, denk ik, mondmaskers doen me altijd twijfelen) dokteres. Kdenk dat deze spuit er 10 keer langer heeft ingezeten dan de eerste spuit. Goed wat bloed ook nu, dus mét plakkertje :unsure:
Benieuwd wat dat morgen ga geven. Alle stewards waren daar bezig over de bijwerkingen van de 2e Moderna 😁
Bereid u maar voor op een hoogst interessante 24 uur. 😅 Moet wel zeggen dat het redelijk snel gepasseerd was hier, gelukkig, want ik had een absoluut oncoronaproof feestje de avond erna.

Volgende week vertrek ik op vakantie en ik krijg nu zaterdag mijn 2e prik met Pfizer. Ik denk erover om eerder een antigeentest bij de apotheek te laten uitvoeren dan een PCR test. Werken deze testen op dezelfde manier? Kan je met een antigeentest positief testen enkele dagen na een 2e prik?

Dit vind ik online i.v.m. antigeentest:
De antigeentest toont juist kenmerkende eiwitten, zogenaamde antigenen, aan. Antigenen zijn ook de eiwitten waarop je immuunsysteem reageert wanneer je wordt gevaccineerd tegen het coronavirus of wanneer je besmet raakt. Tegen deze antigenen worden antistoffen aangemaakt.

Als ik het goed versta heb je dus meer kans om positief te testen met een antigeentest dan of klopt dit niet? 😅

Daags nadien na mijn Modernaprik, en nergens last van, buiten alweer een wat zeurende arm (maar veel minder als vorige keer). Ik dacht vanmorgen lichte koorts te hebben, maar 't was 36.5°C

Volgende week vertrek ik op vakantie en ik krijg nu zaterdag mijn 2e prik met Pfizer. Ik denk erover om eerder een antigeentest bij de apotheek te laten uitvoeren dan een PCR test. Werken deze testen op dezelfde manier? Kan je met een antigeentest positief testen enkele dagen na een 2e prik?

Dit vind ik online i.v.m. antigeentest:

Als ik het goed versta heb je dus meer kans om positief te testen met een antigeentest dan of klopt dit niet? 😅
wait wut? dus iedereen die gevaccineerd is en met antigeen test getest wordt is 'vals' positief?
Dat wordt dan een pcr test voor ik vertrek.

wait wut? dus iedereen die gevaccineerd is en met antigeen test getest wordt is 'vals' positief?
Wat sporen sneltesten op?

• Antigen sneltesten worden het meest gebruikt. Deze testen gebruiken meestal een neusswab en soms een keelswab of speeksel om de aanwezigheid van het virus op te sporen. Zo wordt duidelijk of de patiënt drager is van het virus. De test vertelt niet of de patiënt (nog) besmettelijk is.
  • Antilichaam sneltesten gebruiken een druppel bloed en sporen antilichamen op die het lichaam zelf aanmaakt tegen het SARS-CoV-2-virus. Zo wordt duidelijk of de patiënt in contact is geweest met het virus. De test vertelt niet of de patiënt (nog) besmettelijk is en of het virus nog aanwezig is. Ook de antilichamen die verschijnen na vaccinatie kunnen in bepaalde gevallen door dergelijke test worden opgespoord.

Neen dus. Mijn vrouw heeft ook een uur geleden nog een sneltest (thuis) gedaan en was mooi negatief na vaccinatie.

Neen dus. Mijn vrouw heeft ook een uur geleden nog een sneltest (thuis) gedaan en was mooi negatief na vaccinatie.
doubt eerlijk gezegd.
https://www.gavi.org/vaccineswork/can-you-test-positive-covid-19-test-after-getting-vaccine

What about antibody tests after vaccination?​

If you get the COVID-19 vaccine and then get tested for the infection, would you expect an antibody test to be positive (as a sign you have antibodies) or negative (to prove you haven’t caught the disease)? In reality you could have either, but neither would have a bearing on whether the vaccine was effective.

The vaccine causes your immune system to produce antibodies, which could in theory show up as positive on an antibody test. Even if you believe you had never been infected, this result could also mean you had previously been infected with COVID-19 and been asymptomatic, and so cannot be relied upon to indicate that the vaccine has caused immunity. In addition, even when your body does produce antibodies after vaccination, they can take a few weeks to build up and then levels can drop off again, so they may be present in undetectable quantities that don’t show up on an antigen test.

Also a negative result even after vaccination can occur because the antibody test (also called a serology test) might be detecting antibodies to a different part of the virus, such as the nucleocapsid protein, to the one targeted by the vaccine, like the spike protein. This is why the US CDC advises that serology tests should not be used to test for immunity.

Ik ga toch voor de veiligheid achter de nasale verkrachtingsstok.

edit @Tomski nekeer testen de 17e als ik achter mijn tweede prik ga? Eentje ervoor en eentje erna?

Niet alleen spoort een antigeentest bepaalde eiwitten op om een besmetting vast te stellen, waardoor een vaccinatie wel "vals" positief kan geven, ze is ook aanzienlijk minder betrouwbaar dan een PCR-test die test op aanwezigheid van het DNA van het virus. Dat je niet in je hebt bij een vaccin.

Bij een sneltest is: Positief is positief op aanwezigheid van de eiwitten, maar negatief is niet noodzakelijk negatief.

Niet alleen spoort een antigeentest bepaalde eiwitten op om een besmetting vast te stellen, waardoor een vaccinatie wel "vals" positief kan geven, ze is ook aanzienlijk minder betrouwbaar dan een PCR-test die test op aanwezigheid van het DNA van het virus. Dat je niet in je hebt bij een vaccin.

Bij een sneltest is: Positief is positief op aanwezigheid van de eiwitten, maar negatief is niet noodzakelijk negatief.

Dus de kans is groter op een vals positief resultaat met een antigeentest dan met een PCR test na vaccinatie?
Net gezien dat Spanje vanaf morgen een 72u oude test zal aanvaarden ipv 48u, dus zal dan toch een PCR test doen, is dan gratis :D

Dan nog is niet iedereen die een sneltest doet ‘vals’ positief.
De mogelijkheid, in zeer uitzonderlijke gevallen bestaat. Maar ik heb letterlijk een twee tal uren geleden nog het tegendeel gezien.

Dus de kans is groter op een vals positief resultaat met een antigeentest dan met een PCR test na vaccinatie?
Net gezien dat Spanje vanaf morgen een 72u oude test zal aanvaarden ipv 48u, dus zal dan toch een PCR test doen, is dan gratis :D
De kans op een vals resultaat is groter met een antigentest dan met PCR-test. Die is minder betrouwbaar, in beide richtingen. Maar zoals ik het gelezen heb, is positief veel vaker ook echt positief, maar negatief is niet zo zeker dat het ook echt negatief is.

Dan nog is niet iedereen die een sneltest doet ‘vals’ positief.
De mogelijkheid, in zeer uitzonderlijke gevallen bestaat. Maar ik heb letterlijk een twee tal uren geleden nog het tegendeel gezien.
nee, je hebt een tweetal uur geleden OFWEL het tegendeel gezien, OFWEL gezien dat de antigentest niet heel betrouwbaar is.

Terug
Bovenaan