Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Probleem is dat er toch veel hypochondrie neigingen gaan krijgen en rare verbanden gaan zien en dat je ook bewust naar vanalles gaat zoeken.

Zelf vandaag een krab gekregen van mijn kat, direct kruipt tetanus en bloedvergiftiging in het hoofd.

Paar uur daarna merkte ik plots op dat mijn schouder een beetje stijf was en ik dacht al dat het prijs was, want was al vergeten dat het van de vaccinatie kwam.

Ik vrees het 2e. Bij het recht staan werd ik bleek en suf/duizelig maar ik had de vrijwilligers al gewaarschuwd.

Was in januari ook al het geval toen ik een spuitje (?) kreeg toen ik de NMR scanner onder moest. Ik kan zo nog enkele stoten opnoemen van opgelopen wonden tijdens de vakantiejob, de konijn-dissectie-les, bepaalde rituelen van livebands, ... waarbij ik van mijn orgel draai.
Op dat vlak ben ik een echt watje maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar helaas.

Maar bon, dat het maar vlug 30juli is, dan is dat ook achter de rug.

De vrijwilliger vroeg ook aan mij of ik recent nog het griepvaccin had gekregen.
Ik zei "neen, ik weiger altijd." Waarop ze zei dat het wel eens zou kunnen dat ze het griepvaccin ook zullen verplichten. Klopt dit?
Best bij uw 2de vragen om liggend te vaccineren dan, dan zijt ge gerust

Blijkbaar reageren jongere mensen gemiddeld sterker op Pfizer dan wat ouderen (huisdokter zegt dat ze meer klachten krijgt nu dan 2 maand geleden).

Ik zie in mijn directe omgeving (en hier op het forum) toch ook veel diezelfde klacht terugkomen van dertigers: "bijna direct last en dan 2 dagen serieus stijf". Bij 50-60 jarigen die ik ken die Pfizer hebben gehad heeft er niemand klachten gehad. Afweer die harder reageert zullen we maar denken zeker?

Gisteren 1e Pfizer gekregen ('92). Ietwat stijve linker arm, maar niet meer dan bij een andere inspuiting.
Voor derest 0 klachten.

Blijkbaar reageren jongere mensen gemiddeld sterker op Pfizer dan wat ouderen (huisdokter zegt dat ze meer klachten krijgt nu dan 2 maand geleden).

Ik zie in mijn directe omgeving (en hier op het forum) toch ook veel diezelfde klacht terugkomen van dertigers: "bijna direct last en dan 2 dagen serieus stijf". Bij 50-60 jarigen die ik ken die Pfizer hebben gehad heeft er niemand klachten gehad. Afweer die harder reageert zullen we maar denken zeker?

Ik zie dat op het werk ook dat jonge mensen sterker reageren. Toen de oude garde aan de beurt was amper iets opgemerkt, maar eentje die 2 dagen ziek is geweest.
Bij de twintigers nu belt meer dan de helft ziek in de dag na vaccinatie.

Afgelopen week ook een eerste Pfizer-shot gekregen in de niet-dominante arm. 's Avonds voelde het een beetje alsof je er een blauwe plek zou hebben, maar eigenlijk totaal geen last van gehad.

Donderdagmiddag ook eerste Pfizer vaccin gekregen in de niet-dominante arm. Ook 's avonds wat pijnlijk, voelde ook alsof het een ferme blauwe plek was (of zelfs nog wat erger), arm opheffen ging wel maar was redelijk pijnlijk.
Voor de rest totaal geen last gehad. Goed geslapen die nacht, en tegen vrijdagavond voelde ik er niets meer van.

Donderdagnamiddag eerste Pfizer gehad. 's avonds pijn in de arm en 's nachts enkele keren wakker geschrokken door een paniekaanval. Vrijdag en gisteren dan ook nog steken op mijn borst. Vandaag voel ik niks meer.

Dat wakker schrikken en steken op mijn borst kan ook door de stress zijn, of door een combinatie van stress en vaccin., geen idee.

Pijn aan de arm is eigenlijk niet het vermelden waard, dat is eigen aan vaccins. Ik herinner mijn laatste tetanus spuit, 3 dagen een dikke en enorm zere arm. Wat was me dat.

Zelf niet veel gemerkt van de inspuiting, volgende morgen opgestaan met barstende koppijn maar dat kan ook gewoon toeval geweest zijn.

Pijn aan de arm is eigenlijk niet het vermelden waard, dat is eigen aan vaccins. Ik herinner mijn laatste tetanus spuit, 3 dagen een dikke en enorm zere arm. Wat was me dat.

Zelf niet veel gemerkt van de inspuiting, volgende morgen opgestaan met barstende koppijn maar dat kan ook gewoon toeval geweest zijn.
Ik voel mijn griepvaccin ook altijd een beetje, maar dit was toch iets anders qua pijnlijke schouder. Kon er niet op slapen... :unsure:

Nochtans heb ik daar nooit last van gehad, dus ben benieuwd wat het bij deze gaat geven.

Tetanus heb ik jaar of 6 geleden ook laten zetten , was al lang geleden en dat was toch krachtig was daar beetje weg van lol

Over de pfizer geen last gehad , beetje wazig kleuren waren anders uur naa injectie en lichte druk in hoofd ,maar was echt heel licht voor de rest niks gehad , maakte mij persoonlijk ook geen zorgen niet nerveus ofzo

Griepvaccin heb ik ook laten zetten en ook niks van gemerkt .

Kijk al uit naar men 2de prik om beschermd te zijn.

Nochtans heb ik daar nooit last van gehad, dus ben benieuwd wat het bij deze gaat geven.
Same here, nooit last gehad van eender welk vaccin (of het moet toen ik klein was geweest zijn). Hier 2-3 dagen een pijnlijke plek. Maar al bij al was dat verwaarloosbaar, nooit moeite gehad met slapen of bewegen.

Terug
Bovenaan