Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Amai zo'n vaccinatiecentrum werkt snel en efficiënt :coolbrows:
Ik heb de prik niet gevoeld, dat ik me zelfs afvroeg of er wel iets ingespoten is :')
(Brabanthal Leuven)

Ik zit in de post-prik-palace van de Brabanthal. Van Morrison op de radio, en van de prik (Moderna) zelf niets gemerkt. Gasthuisberg-Spoed had een van haar fijnste dochters uitgestuurd.

Perfect geoliede machine hier in Leuven.

Eerste prik vorige zaterdag gehad in Gooik (BJ 1978). Alles ging vlot en correct. Op het uur van mijn uitnodiging stond ik al weer buiten :) Verder geen last gehad van het vaccin (Pfizer).

Maandag mag ik voor moderna.
Kreeg voorlopig alleen optie om de week van m'n verlof voor een 2de te gaan dus da probeer ik later nog wel es vast te leggen.

Bouwjaar 1988
vaccinatiecentrum Ethias Arena hassel
Moderna
datum: Morgen.

Bericht gehad via Qvax.

Net via qvax vaccin gehad, 1993.

Normaal zou ik het volgende week in Zwitserland krijgen waar ik werk/woon, maar ik had me ook op de reservelijst van BE gezet omdat ik hier vaak zit tijdens corona periode en op deze manier dus toch mijn vaccin geraakt. Mijn woonplaats was toen ik mij registreerde op qvax tijdelijk in Belgie gezet maar nu alweer in Zwitserland, dus toont aan dat ze geen checks meer doen op officiele woonplaats eenmaal je in die database zit, anders zou ik er eigenlijk nu nog geen recht op hebben (ik geloof dat men pas vanaf augustus Belgen die in het buitenland wonen ook wouden toelaten zich hier te laten vaccineren). Maar bon, op dat 1 vaccin zal het ook niet aankomen.

Mijn woonplaats was toen ik mij registreerde op qvax tijdelijk in Belgie gezet maar nu alweer in Zwitserland, dus toont aan dat ze geen checks meer doen op officiele woonplaats eenmaal je in die database zit, anders zou ik er eigenlijk nu nog geen recht op hebben (ik geloof dat men pas vanaf augustus Belgen die in het buitenland wonen ook wouden toelaten zich hier te laten vaccineren).
Goh, zelfs binnen Vlaanderen passen ze hun adressenlijsten niet grondig aan hoor. Wij zijn half januari verhuisd (+ domicilië aangepast) en begin mei zouden we volgens onze uitnodiging nog naar het vaccinatiecentrum van de vorige woonplaats moeten gegaan zijn. Moest dat nu een vaccinatiecentrum in 1 van de naburige gemeentes geweest zijn tot daar aan toe, maar 4x meer dan 1u rijden en de Brusselse ring over was geen aangenaam vooruitzicht. (uitnodiging per post was ook nog geadresseerd op het oude adres)

Soit, het is, na veel rondbellen, goed gekomen, volgende week tweede spuitje, beiden risicopatiënt.

1987, vandaag sms gehad, woensdag 16/6 eerste, Pfizer in Gent.

:woohoo:

Laatst bewerkt:
Om 16.00u mijn J&J vaccin gekregen in VC Peer.
Beetje een pijnlijke bovenarm gehad; waarschijnlijk eerder door de naald zelf dan door het vaccin (als iemand tegen mij zegt 'Even ontspannen!' doe ik meestal net het tegenovergestelde).
Nu 5 uur later; niets bijzonders te melden.

Ik begin me nu erg moe te voelen, zo'n 9 en half uur na inenting met Moderna. En m'n arm is ook ferm stijf.
Ofwel ben ik gewoon moe omdat de dochter vanmorgen om 5u30 daar was 🤓

Ik begin me nu erg moe te voelen, zo'n 9 en half uur na inenting met Moderna. En m'n arm is ook ferm stijf.
Ofwel ben ik gewoon moe omdat de dochter vanmorgen om 5u30 daar was 🤓
Die vermoeidheid heb ik ook gehad, veel geslapen de dagen erna. Zonder problemen kunnen gaan trainen maar wel veel meer spierstijfheid erna.

Maandag mag ik voor moderna.
Kreeg voorlopig alleen optie om de week van m'n verlof voor een 2de te gaan dus da probeer ik later nog wel es vast te leggen.
Ik moet ook de maandag gaan, maar dan Pfizer en in Sint-Truiden.

Ik heb nog niet bevestigd, had altijd gezegd dat ik mij wel wou laten vaccineren, maar eerst wat afwachten.
Nu twijfel ik momenteel ....

Ik moet ook de maandag gaan, maar dan Pfizer en in Sint-Truiden.

Ik heb nog niet bevestigd, had altijd gezegd dat ik mij wel wou laten vaccineren, maar eerst wat afwachten.
Nu twijfel ik momenteel ....

Waarom twijfel je?

Waarom twijfel je?
Wel zoals ik dus al zei (en al meermaals gezegd heb in verschillende corona topics hier), ik wil mij wel laten vaccineren, maar ik wou in eerste instantie afwachten tot het najaar of misschien zelfs begin volgend jaar. Gewoon om alle informatie over de vaccins te kunnen opvolgen om te zien wat de bijwerkingen en dergelijke zijn en op dat punt dan hopelijk ook zelf te kunnen kiezen welk vaccin ik dan zou willen nemen.
Met de informatie die er nu is had ik de laatste maanden dan stilaan mijn keuze gemaakt voor moderna of j&j, maar het is uiteindelijk Pfizer geworden (moderna word hier niet gezet en voor j&j ben ik te jong) en ja ik heb wel wat schik ivm die mogelijke hartspierontsteking bij Pfizer, hoe klein de kans mss ook is.

Maar ik ben dus geen anti-vaxxer, want dat verwijt heb ik hier op het forum (9lives) ook wel eens gehad.

Terug
Bovenaan