Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Vandaag 12u50 mailtje van QVAX dat ik straks om de booster mag ( kon 4 tijdstippen kiezen vandaag). 2x Pfizer gehad, nu zal het Moderna zijn. ( ben 31 jaar )

Uitnodiging 3e vaccinatie in de bus. Ik ga er mee wachten deze keer. Van de eerste 2 een paar keer onwel geworden een dikke week na vaccinatie. Ook lichte cognitieve stoornissen waarvan ik wel niet kan bewijzen dat ze rechtstreeks in verband staan met de vaccinatie maar ik voel me net weer wat beter dus niet meteen zin om nogmaals dezelfde weg op te gaan.

Enige reden dat ik me heb laten vaccineren is zorgeloos op reis kunnen gaan, maar ik ben al 2 jaar niet meer geweest en achteraf toch overal negatieve test nodig zo blijkt ...

Wel benieuwd hoe lang mijn covid safe app groen gaat blijven. Is daar al iets van bekend ?
ik kom te laat maar Malta, Griekenland, Nederland, Zweden dit jaar binnengeraakt met covid Safe zonder test hoor.

Groen blijven zal wel nog even zijn al hangt dat van land tot land af of je er mee binnen mag Oostenrijk is een njet al zeker zonder booster.

Ondertussen zijn ze ook in gang geschoten voor de kinderen. 2 van mijn 3 kornuiten uitgenodigd (7 en 9)

Eerste inenting: 16 januari
tweede inenting: 13 februari

Bij ons is er geen vaccintwijfel voor de kinderen maar ik heb zo de indruk dat dit in mijn (dichte en verre) omgeving toch wel "ietwat" anders is. :)

Ma Bon, grenzeloos geloof in de wetenschap alhier en de tig andere vaccins die ik al in hun poepke heb weten zetten heb ik ook niet in vraag gesteld.

Hier ook moderna overschot brol als booster na 2 keer pfizer te krijgen zonder last te hebben. Ik verwacht dag dikke koorts als ik het hoor in men omgeving en hier lees.

Ondertussen zijn ze ook in gang geschoten voor de kinderen. 2 van mijn 3 kornuiten uitgenodigd (7 en 9)

Eerste inenting: 16 januari
tweede inenting: 13 februari

Bij ons is er geen vaccintwijfel voor de kinderen maar ik heb zo de indruk dat dit in mijn (dichte en verre) omgeving toch wel "ietwat" anders is. :)

Ma Bon, grenzeloos geloof in de wetenschap alhier en de tig andere vaccins die ik al in hun poepke heb weten zetten heb ik ook niet in vraag gesteld.
Ten eerste vind ik het prima als ouders het doen en wil ik niemand op andere gedachten brengen. Maar bij mij situeert de twijfel zich als volgt: de wetenschap is nog in ontwikkeling. Is het veilig? Ik neem aan van wel. Is het beter dan covid krijgen? Wellicht zeker? Maar bij mij zit het probleem dat men nog niet weet hoe lang dit beschermt en hoeveel van die prikken nodig zijn. Hoe snel neemt het af. Ik volg voor mijn 6-jarige dochter de adviezen die de Commissie voor Bio-ethiek gaf in het kader van een verplichte vaccinatie: “dat kan als er een stabiel vaccinatieschema bekend is”. Ik wil mijn dochter niet elke 4 maanden opnieuw met een prik, de ellendige handeling (ze is panisch bij een spuit), een dag ziek, etc opzadelen. Voor ‘t zelfde geld komt er over enkele maanden een vaccin dat eenmalig levenslang werkt, het Rega-instituut beweert daarmee bezig te zijn bijvoorbeeld.

Gisteren met haar voor de standaard vaccinaties bij de huisdokter geweest, een oude conservatieve dokter die altijd pro pillen, spuiten, antibiotica, vaccins, etc is. Ging ervan uit dat hij voor ging zijn maar zijn antwoord was: “we weten zelf ook nog niet goed of het wel zin heeft, bij kinderen, dus ik kan er niet veel over zeggen”. Voor mij persoonlijk noopt me dat toch weer naar nog wat wachten.

Maar iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken, en kan zijn dat ik me straks helemaal bedenk.

Vaccinatiecentrum Tielt (boerengat) en nog altijd geen uitnodiging. Ben van 1986. Ik hoor van vrienden uit Brugge met geboortejaar 199x dat ze hun booster al gehad hebben. Zucht. Ik sta op Qvax maar hoor er niks van.

Vaccinatiecentrum Tielt (boerengat) en nog altijd geen uitnodiging. Ben van 1986. Ik hoor van vrienden uit Brugge met geboortejaar 199x dat ze hun booster al gehad hebben. Zucht. Ik sta op Qvax maar hoor er niks van.
Hier hetzelfde, 1988 en ook nog niets gehoord van Tielt.

Dinsdag uitnodiging gekregen en gisteren geprikt om 14u. Voorlopig enkel een beetje blauwe plek gevoel in mijn arm. Voor de rest niks. Ik hoop dat het niet nog zal komen, maar ik vermoed van niet. Dosissen waren pf-pf-mod. Op Pfizer had ik ook geen reactie.

Zondagavond via Qvax uitnodiging gehad voor woensdag namiddag. na 2x Pfizer gehad, nu Moderna gehad.
Het ging zeer vlot hier, ik was 10min voor tijd binnengegaan, geen enkele wachtrij, eID laten scannen, kon direct doorwandelen tot in het kotteke waar je uw spuit kreeg.

Maat van mij van 1974 die ook naar Tielt moet heeft em ook nog niet gehad en nog niets gehoord..

Gisteren om 13u mail qvax, mocht die avond om 17.30 gaan. Nu was het moderna( vorige 2x pfizer). Ging vlot. Niks van last buiten ‘blauwe plek’ gevoel op de arm.
Hoe lang duurt het voor die vaccinatie op je covidsafe staat? Al eens hernieuwd maar nog niks er bij.

Gisteren om 13u mail qvax, mocht die avond om 17.30 gaan. Nu was het moderna( vorige 2x pfizer). Ging vlot. Niks van last buiten ‘blauwe plek’ gevoel op de arm.
Hoe lang duurt het voor die vaccinatie op je covidsafe staat? Al eens hernieuwd maar nog niks er bij.
Was de dag erna al in orde hier. Je moet zelf wel om de update vragen in de app

Moet naar Oostenrijk en kom hier niet op tijd aan de beurt. Je zou met je bewijs naar de huisarts kunnen die het dan inlaadt in de Belgische app. Maar zou graag horen van iemand die het al gedaan heeft of het lang duurt eer het in je app staat.

Het staat hier misschien al in het topic, maar weet iemand sedert wanneer Vlaanderen is overgeschakeld op Moderna voor de booster?
Mijn moeder kreeg een maand geleden nog gewoon een Pfizer als booster...

Is er iemand al een booster gaan halen in Duitsland die me de procedure kan uitleggen om het dan in je covid Safe be app te krijgen?
Gaat niet. Booster in buitenland is geen Belgische code.
Heel gemakkelijk gewoon bij de Belgische huisarts.
Die geeft dat in een webapp op zijn pc (wel uw vaccinatiebewijs van buitenland meebrengen, vooral het lotnummer van het vaccin), en dan is uw certificaat ook direct beschikbaar in uw burgerprofiel.

Terug
Bovenaan