Uw favoriete keuken

Favoriete keuken

  • Indisch

    Stemmen: 11 20,8%
  • Italiaans

    Stemmen: 36 67,9%
  • Mexicaans

    Stemmen: 13 24,5%
  • Marokkaans

    Stemmen: 1 1,9%
  • Grieks

    Stemmen: 5 9,4%
  • Chinees

    Stemmen: 7 13,2%
  • Japans

    Stemmen: 9 17,0%
  • Turks

    Stemmen: 2 3,8%
  • Frans

    Stemmen: 8 15,1%
  • Spaans

    Stemmen: 6 11,3%
  • Thaïs

    Stemmen: 12 22,6%
  • Egyptisch

    Stemmen: 0 0,0%
  • Belgisch

    Stemmen: 15 28,3%
  • Iraans

    Stemmen: 0 0,0%
  • Balkan

    Stemmen: 2 3,8%
  • Peruviaans

    Stemmen: 3 5,7%

  • Totaal aantal stemmers
    53
Je hebt behoudens vergissing een tijdje in Iran getoefd.Tesamen met de Mexicaanse keuken ben ik er minder mee vertrouwd. Is de Perzische keuken uniek? Of kan je dit vergelijken met bijvoorbeeld de Turkse keuken? Is het verschil van smaak en recepten groot met de Iraanse restaurants hier in België?
Ook hier ken ik een adres: Restaurant Caspian, Violetstraat 26, 1000 Brussel. Pal in het centrum, en voor COVID alleszins de moeite volgens mijn Iraanse collega's. Toen ook eens meegeweest en zeker een aanrader. Best niet allergisch zijn voor saffraan :)
 
Laatst bewerkt:
Net hier een commentaar gelezen van een westerling over zijn ervaring met fermented shrimp paste:

"My Indonesian wife sometimes uses it to make some kind of fresh sambal. It literally drives me out of the house it smells so bad. I can actually get pretty ticked off once in a while when she uses that stuff in our home while I’m there In my opinion, there is nothing that even approaches the grossness of that smell, and I challenge anyone to come up with a worse smelling cooking odor"!

Dit is volgens mij weer iets dat beter smaakt dan het ruikt. Ik zou er wel sowieso voor open staan om het te proeven.
Hahahaha exact dit, maar het ruikt echt wel vreselijk, niet normaal.
 
Wil ook nog zeggen dat je op zich exact hetzelfde gerecht kunt hebben, het zal toch anders smaken als ik mijn bun cha in Vietnam op straat met veel te kleine plastieke tafeltjes en stoeltjes eet of in een restaurant in een Europese binnenstad.
 
Ook hier ken ik een adres: Restaurant Caspian, Violetstraat 26, 1000 Brussel. Pal in het centrum, en voor COVID alleszins de moeite volgens mijn Iraanse collega's. Toen ook eens meegeweest en zeker een aanrader. Best niet allergisch zijn voor saffraan :)
Merci voor de tip
 
Grote fan van de Libanese keuken, zo'n mezze met Kibbeh, Tabouleh, Hummus enz... Aanraders voor goeie restaurants buiten Bxl zijn altijd welkom, daar ken ik de meeste al wel :)
https://littlebeirut.be/ Als je eens rond het Antwerpse bent. Hun claim van beste Libanees in Antwerpen is voor mij alvast terecht. Wel niet erg goedkoop. Beste Libanees in Bxl? Ik ken voornamelijk die uit Antwerpen en Gent.

Dit weekend moest ik nog eens regio Borgerhout zijn en eindelijk eens gepasseerd bij Indisch resto Fishtail. Op een scheet wandelen van Trix.
Open vanaf 16u elke dag buiten woensdag. Dus echt wel aanrader als je vroeg wilt gaan parkeren en nog wat eten voor een show.

Beste Garlic naan da'k al in lange tijd heb gegeten, en Butter Chicken en Palpali Daal waren ook dik in orde. Volgende keer wat avontuurlijker menu kiezen, zeker terugkeren waard.
 
Zelf op Italiaanse gestemd (pure, simpele, eerlijke keuken) en Mexicaanse keuken. M'n vrouw en ik zijn verzot op Mexicaans eten, maar qua adressen hier in BE vind ik het mager. Zeker in het Oost-Vlaamse.

http://bichomalo.be/ in Gent is erg tof. Is wel iets meer op niveau, niet de traditionele gerechten. Wel dikke aanrader.
https://www.mexcalli.be/ ook in Gent is meer de klassieke Mexicaan, prijs kwaliteit top en erg lekker. Nadeel is dat ze altijd een pop-up hebben. Ze zijn maar een paar maanden per jaar open. In de zomer en in de winter. Buiten en binnen.

Moest iemand hier nog adressen hebben, zeker welkom! :D
 
Zelf op Italiaanse gestemd (pure, simpele, eerlijke keuken) en Mexicaanse keuken. M'n vrouw en ik zijn verzot op Mexicaans eten, maar qua adressen hier in BE vind ik het mager. Zeker in het Oost-Vlaamse.

http://bichomalo.be/ in Gent is erg tof. Is wel iets meer op niveau, niet de traditionele gerechten. Wel dikke aanrader.
https://www.mexcalli.be/ ook in Gent is meer de klassieke Mexicaan, prijs kwaliteit top en erg lekker. Nadeel is dat ze altijd een pop-up hebben. Ze zijn maar een paar maanden per jaar open. In de zomer en in de winter. Buiten en binnen.

Moest iemand hier nog adressen hebben, zeker welkom! :D
Gewoon vrienden worden met @Sylverscythe en daar uitgenodigd worden :fingerguns_r:.
 
Voor een goede portie Grieks kan je me altijd uitnodigen! Enorm van van het goed gekruid vlees, de gavros en als afsluiter een Griekse koffie. Ja halloooo!
 
De Mediterraanse keuken (of het nu Italiaans, Grieks, Libanees, Syrisch, ...) is, is voor mij eigenlijk ongeëvenaard. Geweldige smaken. Ook een zeer grote liefhebber van de Japanse keuken.

En de Belgische keuken is ook gewoon oerdegelijk, en altijd een beetje thuiskomen.
 
Terug
Bovenaan